25 گام مهم در ایجاد استارت آپ های حرفه ای-قسمت 3

25 گام مهم در ایجاد استارت آپ های حرفه ای-قسمت 3
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

25 گام مهم در ایجاد استارت آپ های حرفه ای-قسمت 3

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

اگر یک ایده استارتاپی دارید و می‌خواهید در کم‌ترین زمان ممکن صاحب یک وب‌سایت شوید، راه را درست آمده‌اید.

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/03
807 بازدید

در قسمت سوم و نهایی راه‌اندازی یک وب‌سایت استارتاپی به بررسی ادامه مباحث و مراحل پرداخته و نتیجه گیری کلی را بیان کرده ایم 

پیشنهاد میکنم حتما دو قسمت قبل را مشاهده و در انتها به بررسی این مقاله بپردازید .

 

اضافه کردن دکمه اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

وقتی شما مطلبی را در وب‌سایت‌تان ایجاد می‌کنید، اگر بتوانید آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به میزان قابل توجهی پخش کنید، ترافیک و به دنبال آن سئوی وب‌سایت‌تان به میزان قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند. کاربرانی که از شبکه‌های اجتماعی مختلف از طریق لینک اشتراک به سایت شما وارد می‌شوند، اصطلاحا آمار لینک‌های بازگشتی یا بک‌لینک  (backlink) سایت‌تان را بالا می‌برند. بک‌لینک‌ها از دید موتورهای جستجو بسیار با اهمیت بوده و تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما خواهند گذاشت.

 

 

یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های به اشتراک گذاری مطالب در وردپرس، افزونه AddToAny می‌باشد که تا کنون بیش از 500 هزار نصب فعال داشته است. مزیت استفاده از این افزونه رایگان بودن و محیط ساده‌ی آن است. همچنین امکان متصل شدن به سرویس گوگل آنالیتیکس را دارد که چنین امکانی بسیار سودمند است و می‌تواند در تحلیل آماری بازدیدهای وب‌سایت بسیار به کارتان بیاید.

 

بالا بردن امنیت سایت وردپرسی

اقدامات امنیتی پایه‌ای به صورت پیش‌فرض در وردپرس موجود است و بنابراین لازم نیست نگرانی چندانی بابت این موضوع داشته باشید، اما بهتر است شما یک سری اقدامات اضافی برای محافظت از سایت‌تان در مقابل هک شدن و بدافزارها (malware) انجام دهید.

 

 

جالب است بدانید 50 درصد از آسیبی که ممکن است به یک سایت وردپرسی وارد شود از طریق افزونه‌های ناشناس است، به همین دلیل همواره توصیه می‌شود، افزونه‌هایی را دانلود و نصب کنید که شناخته شده هستند و تعداد دانلود بالایی داشته‌اند. همچنین 10 درصد از آسیب مربوطه به پوسته‌هایی است که احتمالا از منابع غیر معتبر دانلود کرده‌اید، بنابراین باز هم توصیه می‌شود که پوسته‌هایتان را از وب‌سایت‌ها معتبری که بازخوردهای مثبتی داشته‌اند دانلود و احتمالا خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که همواره احتمال مخرب بودن یک پوسته رایگان بیشتر است. 40 درصد باقیمانده از آسیب‌ها ممکن است از جانب عوامل مخرب دیگری باشند که هسته وردپرس شما را مورد هچوم قرار می‌دهند. برای مقابله با این 40 درصد علاوه بر اینکه خودتان باید یک سری نکات امنیتی مثلا انتخاب هاست معتبر و رمزعبورهای پیچیده برای اکانت مدیریت را رعایت کنید، می‌توانید از افزونه‌هایی که امنیت سایت شما را بالا می‌برند نیز استفاده کنید. در این جا من چند تا از محبوب‌ترین آن‌ها را نام می‌برم، هرچند که خودتان هم با جستجوی عبارت best wordpress security plugin می‌تواند لیستی از بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس را پیدا کنید:

  • افزونه قدرتمند Jetpack که با افزودن سرویس‌های امنیتی به سایت شما، می‌تواند فعالیت‌ کاربران را به بهترین شکل، مدیریت کند.
  • افزونه Better WP Security با امکانات گسترده‌ای که دارد می‌تواند از ورود ربات‌ها و هجوم بد‌افزارها به سایت شما جلوگیری کند. این افزونه برای بالا بردن امنیت سایت بسیار موثر است و توصیه می‌کنم که حتما آن را نصب و امکاناتش را متناسب با نیازتان تنظیم کنید.
  • افزونه wordfence با بیش از 2 میلیون نصب فعال یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های امنیتی وردپرس است که به خوبی سایت شما را اسکن می‌کند و یک گزارش کامل از آن را به شما ایمیل می‌کند.
  • افزونه Sucuri Scanner با ابزارهای قدرمتندی که دارد تمام ورودها به سایت شما را بررسی می‌کند و راه ورود بد‌افزارها را می‌بندد.

 

اضافه کردن فروشگاه

هر چند وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا شناخته می‌شود، اما کاربرد آن تنها محدود به وبلاگ‌ها و سایت‌هایی که متمرکز بر محتوا هستند، نمی‌باشد. امروزه هر نوع سایت با هر کاربری دلخواهی را می‌توان با وردپرس طراحی کرد. از جمله یکی از مهمترین کاربردهایی که به خصوص در سال‌های اخیر با وردپرس پیاده‌سازی می‌کنند، امکان اضافه کردن فروشگاه به وب سایت است. برای ساخت یک فروشگاه آنلاین یا اصطلاحا فروشگاه اینترنتی با وردپرس، افزونه‌های بسیاری در اختیار شما است که کارتان را بسیار راحت خواهد کرد. افزونه فروشگاهی woocommerce  یکی از رایج‌ترین افزونه‌هایی است که برای ساخت فروشگاه در سراسر دنیا استفاده می‌شود. جالب است بدانید این افزونه تا به امروز بیش از 5 میلیون نصب فعال داشته که نشان از محبوبیت بالای آن دارد.

 

بهینه‌سازی سایت برای موبایل

مطابق آمارهایی که از مراجع مختلف در سراسر دنیا دریافت می‌شود، حدود 60 درصد از کاربران اینترنت، از سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده باشند، استفاده نمی‌کنند. اگر از گوگل آنالیتیکس برای تحلیل بازدیدهای سایت‌تان استفاده می‌کنید (که توصیه می‌کنم این کار را حتما انجام دهید) به شما خواهد گفت که چه تعداد از کاربرانتان با گوشی‌های موبایل وارد سایت‌تان شده‌اند.

توجه داشته باشید که بهینه‌سازی سایت برای موبایل مفهومی به مراتب گسترده‌تر از واکنش‌گرا بودن آن است. هر چند واکنش‌گرا بودن یک سایت شرط لازم برای یک سایت بهینه برای موبایل است اما هرگز کافی نیست بلکه باید تمام نیازهایی را که یک کاربر موبایل (به خصوص گوشی‌های هوشمند لمسی) دارد، در طراحی وب‌سایتتان ببینید و لحاظ کنید. اگر می‌خواهید وب‌سایت خودتان را از نظر راحتی کار کردن با موبایل امتحان کنید، می‌توانید از ابزار Google Mobile Friendly Test که گوگل برای تست کاربرپسند بودن موبایل فراهم کرده، استفاده کنید. این ابزار به راحتی به شما خواهد گفت که آیا وب‌سایت‌تان برای کاربران موبایل بهینه شده است یا خیر.

اگر عبارت Best WordPress Plugins for Mobile Optimization را در گوگل جستجو کنید، لیستی از بهترین افزونه‌هایی که در مخزن وردپرس برای بهینه‌سازی سایت شما وجود دارند، خواهید یافت. یکی از افزونه‌های بهینه‌سازی موبایل که توسط کاربران زیادی استفاده شده و بازخوردهایی مثبتی داشته است افزونه WPtouch می‌باشد.  این افزونه قابلیت جالبی که دارد این است که می‌تواند یک نسخه کاملا هماهنگ با موبایل از وب‌سایت شما بسازد و به کاربران موبایل ارائه دهد.

 

راه‌اندازی بازاریابی ایمیلی (Email marketing)

بازاریایی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یک نوع بازاریابی مدرن و بسیار کارآمد است که شما می‌توانید با آن به نحو موثری با کاربرانتان ارتباط برقرار کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که امروزه در بازاریابی ایمیلی به شدت مورد توجه قرار گرفته و به تدریج در حال گسترش است، مفهوم بازاریابی هوشمند است، بدین معنی که شما بتوانید مخاطبانتان را شناسایی کنید و بسته به نیازشان، ایمیل‌هایی مناسبی برایشان ارسال کنید.

 

 

افزونه Mailster هر آنچه را که شما برای بازاریابی ایمیلی هوشمند نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. این افزونه با امکانات گسترده‌ای مثل استفاده از تگ‌های هوشمند و نمایش نرخ کلیک شدن، شما را قادر می‌سازد تا به بهترین شکل ایمیل‌های با محتوای تبلیغاتی خودتان را مدیریت کنید.

 

نتیجه‌گیری

ساختن یک وب‌سایت برای کسب‌ و کارتان چیزی نیست که می‌توانید آن را انجام دهید بلکه چیزی است که باید آن را انجام دهید. شما صاحب هر کسب و کاری که باشید، مشتریانتان به صورت طبیعی از شما توقع دارند که وب‌سایتی داشته باشید که آن‌ها بتوانند اطلاعات بیشتری را از کسب‌ و کارتان به دست آوردند و همچنین بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. داشتن یک وب‌‌سایت علاوه بر اینکه کمک می‌کند تا شما با مشتریانتان تعامل بهتری داشته باشید، می‌تواند با روش‌های مدرنی که از بازاریابی پیش‌ رویتان قرار می‌دهد، دایره مشتریانتان را گسترش دهد و موجب رونق بیشتر کسب و کارتان شود.

 

 مشاهده قسمت اول مقاله راه‌اندازی یک وب‌سایت استارتاپی در 25 مرحله

 مشاهده قسمت دوم مقاله راه‌اندازی یک وب‌سایت استارتاپی در 25 مرحله

 

امیدوارم از این 3 مقاله نهایت استفاده و برده باشید و براتون مفید بوده باشه