نحوه ایجاد انواع پست تایپ در وردپرس

نحوه ایجاد انواع پست تایپ در وردپرس
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

نحوه ایجاد انواع پست تایپ در وردپرس

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

نکاتی که باید در چگونگی ایجاد پست تایپ در وردپرس رعایت کنید.( اغلب افراد به اشتباه وردپرس را فقط یک پلت فرم وبلاگ نویسی می دانند!)

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/03
4,230 بازدید
اگر می خواهید ایجاد پست تایپ در وردپرس را فرابگیرید ملزم به رعایت یکسری نکات هستید.اغلب افراد به اشتباه وردپرس را فقط یک پلت فرم وبلاگ نویسی طبقه بندی می کنند! در طول سالهای گذشته، وردپرس به یک سیستم مدیریت محتوا تبدیل شده است. به طور پیش فرض وردپرس با انواع محتوای اصلی همراه است. با این وجود شما می توانید انواع محتواهای سفارشی را به صورت دلخواه ایجاد کنید.در این مقاله، ما به شما نحوه ایجاد انواع پست های سفارشی به همراه طبقه بندی در وردپرس را نشان خواهیم داد.

 

چگونگی ایجاد پست تایپ در وردپرس

 

انواع پست ها (post types) و طبقه بندی ها (taxonomy) چیست؟

انواع پست ها یک اصطلاح است که برای اشاره به انواع مختلف محتوا در یک سایت وردپرس استفاده می شود. در همه جنبه های عملی، باید نوع محتوا را نام برد. انواع پست های سفارشی محتوایی مانند پست ها و صفحات هستند. از آنجایی که وردپرس از یک پلت فرم ساده وبلاگ نویسی به یک سیستم مدیریت محتوا قوی خلق شده است، اصطلاح پست به آن افزوده شده است. با این حال، نوع پست می تواند هر نوع محتوا باشد. به طور پیش فرض، وردپرس با این نوع پست ها همراه است:

  • پست
  • صفحه
  • ضمیمه
  • بازبینی
  • منوی ناوبری

انواع پست تایپ ها در ورد پرس

 

در ادامه انواع پست ها

شما می توانید انواع پست های سفارشی خود را ایجاد کرده و از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما یک وب سایت بررسی فیلم را ایجاد کنید، احتمالا می خواهید یک نوع پست تحت عنوان فیلم ایجاد کنید. این نوع پست می تواند زمینه های مختلف سفارشی و حتی ساختار رده سفارشی خود را داشته باشد. نمونه های دیگری از انواع پست عبارتند از: نمونه کارها، مشتریان، محصولات و... همه آن ها در جدول پایگاه داده پست ذخیره می شوند و توسط ستونی به نام post_type متمایز می شوند.

 

دسته بندی ها دروردپرس

 

طبقه بندی در وردپرس 

طبقه بندی در وردپرس یکی از آن چیزهایی است که همه استفاده می کنند. طبقه بندی وردپرس به عنوان یک راه برای دسته بندی پست ها و انواع پست های سفارشی با هم استفاده می شود. وردپرس با دو پیش فرض طبقه بندی ها، دسته ها و برچسب ها همراه است. با این حال در برخی موارد ممکن است بخواهید فراتر از دسته ها و برچسب ها گسترش یابد. وردپرس به شما اجازه می دهد تا طبقه بندی های سفارشی خودتان را ایجاد کنید و از آنها در انواع پست های خود برای دسته بندی و مرتب سازی محتوای خود استفاده کنید.

 

wordpressآموزش مرتبط: آموزش وردپرس

 

ایجاد یک نوع پست سفارشی (راه ساده) 

ساده ترین راه ایجاد نوع پست سفارشی در وردپرس با استفاده از یک افزونه است. این روش برای افراد مبتدی توصیه می شود زیراامنیت بالایی دارد و فوق العاده آسان است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پلاگین  UI Custom Post Type  را نصب و فعال کنید. پس از فعال شدن افزونه یک آیتم جدید به پیشخوان وردپرس شما افزوده میشود به نام CPT UI.

 

نوعی پست سفارشی جدید ایجاد کنید

 

حالا به CPT UI بروید و گزینه   create new custom post type or taxonomy  را انتخاب کنید.این افزونه همچنین به شما اجازه می دهد تا طبقه بندی های سفارشی خود را ایجاد کنید. به همین دلیل است که صفحه اضافه ، نوع جدید پست سفارشی به دو ستون تقسیم می شود. در سمت چپ شما باید فرم مورد نیاز برای ایجاد نوع پست سفارشی خود را پر کنید و در سمت راست خود، اگر فرمتی را برای یک طبقه بندی سفارشی ایجاد کنید، یک فرم دارید.

 

فرم پست تایپ

 

در ستون نوع پست سفارشی، ابتدا باید یک نام برای نوع پست سفارشی خود را ارائه دهید. این نام بیش از 20 کاراکتر را نداشته باشد، مثلا فیلم، دستور غذا، معامله، واژه نامه و ... . در زمینه بعدی، شما باید یک برچسب برای نوع پست سفارشی خود ارائه دهید. این برچسب در نوار مدیریت وردپرس شما درست مانند پست ها و صفحات ظاهر می شود. این نیز باید به معنای چندگانه باشد. به عنوان مثال، فیلم ها، دستور العمل ها، تخفیف ها، واژه نامه و... . پس از آن شما نیاز به یک فرم منحصر به فرد برای برچسب خود دارید. این فرم منحصر به فرد توسط وردپرس برای نشان دادن دستورالعمل ها و سایر عناصر رابط کاربر استفاده می شود.

در نهایت یک توضیح برای نوع پست سفارشی خود وارد کنید. حالا شما می توانید بر روی دکمه  Create Custom Post Type  کلیک کنید تا نوع جدید پست سفارشی خود را اضافه کنید. همه چیز هست. شما همچنین می توانید بر روی گزینه های  Advanced Label Options  و گزینه های پیشرفته کلیک کنید تا گزینه های بیشتری را برای نوع سفارشی خود سفارشی کنید.

 

ایجاد یک نوع پست سفارشی ( بصورت دستی )

مشکل استفاده از افزونه این است که انواع پست سفارشی هنگامی که پلاگین غیرفعال می شود، ناپدید می شوند. هر داده ای که در آن انواع پست های سفارشی دارید، همچنان وجود دارد اما نوع پست سفارشی شما ثبت نام نمی شود و از ناحیه مدیریت قابل دسترسی نخواهد بود. اگر شما در یک سایت سرویس گیرنده کار می کنید و نمی خواهید افزونه دیگری نصب کنید، می توانید با اضافه کردن کد مورد نظر در فایل functions.php  قالبتان یا در یک افزونه خاص سایت (به صورت سفارشی Types Debate functions.php یا Plugin) این کار را میسر کنید.

 

کدهای مختص پست تایپ سفارشی

 

نمونه ای از کد ساده برای ایجاد انواع پست سفارشی :

 

// Our custom post type function

function create_posttype() {



    register_post_type( 'movies',

    // CPT Options

        array(

            'labels' => array(

                'name' => __( 'Movies' ),

                'singular_name' => __( 'Movie' )

            ),

            'public' => true,

            'has_archive' => true,

            'rewrite' => array('slug' => 'movies'),

        )

    );

}

// Hooking up our function to theme setup

add_action( 'init', 'create_posttype' );

آنچه این کد انجام می دهد این است که یک نوع پست "فیلم" را با یک آرایه ای از استدلال ثبت می کند. این استدلال گزینه های نوع پست سفارشی ما هستند که این آرایه دارای دو بخش است، قسمت اول برچسب است که خود آرایه است. بخش دوم شامل سایر استدلال هایی نظیر دید عمومی، آرشیو و ... است که در URL ها برای این نوع پست استفاده می شود.