تکنیک های سئو وردپرس

تکنیک های سئو وردپرس
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

تکنیک های سئو وردپرس

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

اگر از وردپرس استفاده کنید با استفاده از چند نکته اساسی سئو می توان ترافیک وب سایت خود را بسیار بهبود ببخشید.

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1398/08/03
3,808 بازدید

وردپرس اگر بهترین سیستم مدیریت محتوا در پروسه سئو نباشد، قطعا یکی از بهترین هاست. صرف زمان در سئو یک سایت وردپرسی، ممکن است از دید بعضی ها اتلاف وقت باشد، اما در حقیقت اینطور نیست. بهینه سازی سایت وردپرسی شما با روش هایی که در این مقاله مطرح می کنیم، به شما کمک می کند که رتبه سایت خود را افزایش داده، بازدیدکنندگان بیشتری برای خود دست و پا کنید و در حالت کلی وبسایت بهتری داشته باشید. یادگیری چند نکته اساسی SEO برای بهینه سازی سایت شما می تواند به افزایش قابل ملاحظه ای در ترافیک وب سایت شما کمک کند. اگر شما از وردپرس استفاده می کنید، تکنیک های ساده سئو را می توانید به راحتی انجام دهید!

سئو وردپرس

 

تنظیمات دسترسی سایت

در وردپرس گزینه ای هست که می تواند از نمایش سایت شما در موتورهای جستجو جلوگیری کند. هدف از این گزینه این است که قبل از آماده شدن وبسایت برای نمایش عموم، بتوانید با خیال راحت به ویرایش سایت وردپرسی خود بپردازید. با این حال، گاهی اوقات این گزینه می تواند به اشتباه تیک خورده باشد که در این صورت باید تیک آن را بردارید. اگر وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود، ممکن است بخاطر همین تیک باشد. برای انجام تغییرات از منوی تنظیمات روی زیرمنوی خواندن کلیک کنید و تیک گزینه مشخص شده در تصویر زیر را بردارید.

تنظیمات دسترسی سایت

 

انتخاب بهترین پیوند یکتا در وردپرس

پیوند یکتا وردپرس یکی از مهم‌ترین مباحث وردپرس است که در ابتدای ساخت سایت با وردپرس با آن مواجه خواهید شد و اگر دقت کافی برای انتخاب بهترین پیوند یکتا برای وردپرس نداشته باشید جای پیشرفت در سایت با منحنی ضعیفی افزایش خواهد یافت. موتورهای جستجو برای درک بهتر صفحات سایت نیاز به مسیر راهی دارند که درک آن را برایشان بهتر کنید و هیچ چیزی این مسئله را بهتر از انتخاب پیوند یکتا مناسب پوشش نخواهد داد. تغییر پیوندهای یکتا در وردپرس به سادگی ممکن است. پیوند های یکتا در وردپرس را از منوی تنظیمات و زیر منوی پیوند های یکتا می توان تغییر داد. بهترین گزینه نام نوشته می باشد. با استفاده از ساختار نام نوشته که سازگار با سئو است، شانس خود را برای به دست آوردن موقعیت های بهتر در نتایج جستجو بهبود می بخشید.

انتخاب بهترین پیوند یکتا در وردپرس

 

 

 

استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس

دسته بندی و برچسب در وردپرس این امکان را برای سایت وردپرسی فراهم خواهند کرد تا بتونید مطالب و محصولاتی که در سایت منتشر می‌کنید را در یک ساختار درست مرتب کنید که کاربران در پیدا کردن محتوای دلخواه خود که به دنبالش هستند بهتر بتوانند در سایت به جستجو بپردازند. اما متاسفانه هنوز بعد از چند سال استفاده از دسته بندی و برچسب به درستی درک نشده است. همه ما عادت کرده‌ایم که از برچسب و دسته بندی به صورت غیر استاندارد و تعداد بسیار زیاد استفاده کنیم. دسته بندی ها و برچسب ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار و محتوای وبسایت شما را بهتر درک کنند.

استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس

 

برای استفاده از آن ها از پیوند های داخلی استفاده کنید

موتورهای جستجو برای هر صفحه در وب سایت شما یک نمره (page authority) تعیین می کنند. چگونگی این نمره گذاری برای هیچکس مشخص نیست تا وبمسترها و سئو کارها نتوانند با سئو کلاه سیاه با نتایج جستجو بازی کنند. با این حال، رایج ترین نشانه هایی که مشخص شده است، لینک گذاری داخلی یا Internal links است. به همین دلیل مهم است که می گوییم به مطالب خودتان از پست های دیگر و صفحات دیگر وبسایت خود پیوند دهید.

 

 

بهینه سازی داخلی مطالب

یکی از ویژگی‌های خیلی عالی وردپرس این است که می‌توان مطالب را خیلی راحت و سریع براساس اصول سئو نوشت. از جمله موارد زیر:

  • استفاده از عنوان‌های داخلی با تگ H۲ و H۳
  • چگالی کلمات کلیدی مناسب
  • لینک دهی داخلی و خارجی
  • محتوای باکیفیت و رعایت اصول نگارشی مانند داشتن لحن مناسب، بالت گذاری، پاراگراف بندی
  • قرار دادن عکس با رعایت تگ‌ها و به کار بردن کلمات کلیدی در آن

یکی از دلایل محبوبیت وردپرس بین متخصصان و کاربران همین ویژگی است. شما با استفاده از همین مساله می‌توانید خیلی راحت و سریع مطالب خود را نوشته و نکاتی سئو بیس یک مقاله را با چند کلیک ساده در آن رعایت کنید و در آخر بررسی کنید که آیا این تکنیک‌ها مطابق آخرین تغییرات است یا خیر.

 

بهینه سازی از طریق افزونه ها

برای بهبود سئو وردپرس تاکنون افزونه های بسیاری منتشر شده اند که بهترین آن ها Yoast SEO می باشد. افزونه سئوی وردپرس Yoast پرمیوم با نام تجاری Yoast Seo Premium بهترین، معروف ترین و قدرتمندترین افزونه وردپرس برای بهبود سئوی سایت شما همچون یک متخصص است که به شما کمک می کند تا خطاهایی که در کاهش امتیاز سئو موثر هستند را به هیچ وجه انجام ندهید. همچنین به کمک افزونه پرمیوم Yoast می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای سایت خود در نظر بگیرید و با رعایت اصول سئو در بخش عنوان، خلاصه، تعداد کلمات، لینک مطلب، استفاده از هدینگ ها و… چندین برابر سئوی سایت خود را افزایش داده و در لیست نتایج اول گوگل قرار بگیرید.

پلاگین Yoast سئو نسخه پرمیوم به طور خودکار تغییرات صورت گرفته در آدرس لینک مطالب شما را تشخیص داده و به جای آنکه بازدیدکنندگان شما با مراجعه به آدرس های قبلی با خطای ۴۰۴ مواجه شوند، آن ها را به آدرس جدید منتقل می کند. این کار در امتیازدهی سئو دارای اهمیت بسیار زیادی است و باتوجه به این اهمیت، مراحل انتقال توسط پلاگین به صورت کاملا خودکار انجام می شود. از دیگر امکانات هوشمندانه افزونه سئوی وردپرس پشتیبانی از آنالیز زنده و سریع محتوای مطالب شما و ارائه راه کارها و هشدارهای لازم جهت بهینه سازی محتوا پیش از انتشار آن است.

بهینه سازی از طریق افزونه ها

 

اموزش وردپرساطلاعات مرتبط:دوره جامع WordPress

 

حذف 404 در وبسایت

  • وجود حتی یک صفحه 404 در سایت شما باعث ایجاد یک نقطه منفی در سئو می شود.
  •  زمانی که هیچ ارور 404 در سایت شما وجود نداشته باشد گوگل برای شما امتیاز مثبت در نظر می گیرد.
  • اگر تعداد این ارور در سایت شما بالا باشد تاثیر منفی ای در رتبه ی شما خواهد داشت.

 

نقشه سایت sitemap

برای اطلاع دادن به گوگل و سایر موتورهای جستجو لازم هست که سایت‌مپ (Sitemap) فعال باشد، برای این منظور به «سئو -> نقشه‌های XML سایت» رفته و سایت‌مپ وردپرس را فعال کنید.  پس از فعال‌سازی، تنها کار لازم رفتن به برگه «سایت‌مپ کاربر» و فعال‌سازی «نقشه سایت نویسنده/کاربر» است. از این پس به محض انتشار یک نوشته توسط شما، گوگل، بینگ و... به‌صورت خودکار و به‌سرعت متوجه شده و به سراغ نوشته‌ی جدید شما خواهند آمد. درصورتی‌که تاکنون Sitemap خود را در گوگل کنسول ایجاد نکرده‌اید، از طریق مسیر Google Console سپس crawl سپس sitemaps آن را ثبت کنید.

نقشه سایت sitemap

 

در انتخاب ‌هاست دقت کنید

قدم مهم در ایجاد یک سایت وردپرس سئو، انتخاب‌هاست مناسب است. گوگل به هاست هایی که سایت‌ها انتخاب می‌کنند، خیلی حساس است. بالابودن سرعت‌ هاست و امنیت و پشتیبانی از پروتکل امنیتی HTTPS اولین ویژگی است که مورد بررسی گوگل قرار می‌گیرد. سرعت هاست اهمیت زیادی در رتبه بندیی سایت‌ها و از همه مهم‌تر جذب کاربران دارد. هرچه سایت شما اصول سئو را به خوبی رعایت کرده باشد؛ اما اگر هاستی سرعت پایین بارگذاری داشته باشد، هیچچ فایده‌ای نخواهد داشت و تمام زحمت شما را زیر سوال خواهد برد.

 

استفاده از قالب‌های رسپانسیو

واکنش گرا بودن یکی از اصول و تکنیک‌هایی است که گوگل در چندسال اخیر توجه ویژه‌ای به آن برای رتبه دهی به سایت‌ها می‌کند. البته تمامی قالب‌های امروزی وردپرس به صورت رسپانسیو هستند؛ اما نکته مهم این است که این قالب در تمامی صفحه‌ها به درستی نمایش داده شود و کاربر برای استفاده از سایت شما به دردسر نیافتد. این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل فقط به رسپانسیو بودن سایت نگاه نمی‌کند، بلکه متناسب بودن المان‌ها با اندازه و خوانا و کاربردپذیر بودن آن هم برای او مهم است.

 

ابزار های سئو وردپرس

گوگل وبمستر تولز

گوگل وبمستر تولز که به تازگی به کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است، یک سرویس رایگان شرکت گوگل است که برای کمک به کسب و کارهای مختلف عرضه شده است. google webmaster tools با مانیتور کردن وب سایت به کسب و کارها کمک می کند که بهترین نتیجه را در صفحه نتایج گوگل بدست بیاورند. با داشتن یک حساب gmail شما براحتی می توانید از گوگل وبمستر تولز استفاده نمایید.

گوگل وبمستر تولز

 

سایت GTmetrix

می توان گفت سایت جی تی متریکس یکی از بهترین سایت‌های تست سرعت می‌باشد و ارزیابی کلی خود را بر اساس امتیاز دهی ارائه می‌دهد؛ همچنین سایت شما می‌تواند تمامی موردهایی که در لود سایت شما تاثیرگذار هستند را برایتان لیست کند تا شما راحت‌تر بتوانید سایتتان را اصلاح کنید. حتی جی تی متریکس به شما فایل اصلاح شده سایتتان را نیز ارائه می‌دهد که به راحتی با قرار دادن آن در جای خود می توانید سرعت سایت خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید که همین امر در سئو سایت تاثیر فراوانی دارد.

سایت GTmetrix

 

نتیجه گیری

امیدوارم مواردی که توی این مقاله مورد بررسی قرار دادیم تونسته باشه به شما دوست عزیزم کمک کنه که در طراحی وب سایت یک قدم جلوتر برید و کارهایی بهتر و حرفه ای تری رو انجام بدید و اما اگر شما دوست عزیز مشتاق یادگیری طراحی سایت هستید و در این رابطه نیاز به آموزش دارید می تونید با مطالبی که در صفحه آموزش طراحی سایت نوشتیم مسیر درستی رو انتخاب کنید و با یادگیری موارد مختلف به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل بشید، با استفاده از آموزش طراحی سایت حرفه ای آکادمی آی تی می تونید به صورت ویدئویی و کاملا کاربردی از صفر آموزش طراحی سایت رو آغاز کنید و قدم به قدم  به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل بشد و خودتون رو برای ورود به بازار کار آکاده کنید.