الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ و دلیل اهمیت برای سئو سایت

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ و دلیل اهمیت برای سئو سایت
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ و دلیل اهمیت برای سئو سایت

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

الگوریتم مرغ مگس‌ خوار به صورت رسمی در پانزدهمین تولد شرکت گوگل، یعنی 26 سپتامبر 2013 معرفی شد. در این مقاله به طور کامل با الگوریتم مرغ مگس خوار و نحوه کار آن آشنا خواهیم شد.

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1400/02/21
2,303 بازدید

الگوریتم مرغ مگس‌ خوار به صورت رسمی در پانزدهمین تولد شرکت گوگل، یعنی 26 سپتامبر 2013 معرفی شد. در زمان معرفی این الگوریتم، بررسی‌های اولیه نشان دهنده این بود که گوگل قرار است از این الگوریتم برای دقیق‌تر و سریع‌تر کردن نتایج جست و جو استفاده کند. الگوریتم مرغ مگس خوار به گفته برخی کارشناسان بزرگترین آپدیت الگوریتمی گوگل از سال 2001 تا به امروز است. در این مقاله به طور کامل با الگوریتم مرغ مگس خوار و نحوه کار آن آشنا خواهیم شد.

 

چرا اسم مرغ مگس خوار برای این الگوریتم انتخاب شده است؟

همانطور که گفتیم، گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را برای بالا بردن قت و سرعت نتایج جست و جو، توسعه داده است. چه نماد بهتری از مرغ مگس خوار برای سرعت و دقت وجود دارد؟! مرغ مگس خوار قادر است با سرعتی برابر 54 کیبومتر در ساعت حرکت کند؛ البته این سرعت، چیزی از دقت این پرنده کم نمی‌کند چرا که این پرنده در حال حرکت شکار می‌کند. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل هم دقیقا چنین ویژگی‌هایی دارد.

 

چرایی نام گذاری الگوریتم مرغ مگس خوار


الگوریتم مرغ مگس خوار چطور کار می‌کند؟

هدف نهایی گوگل از توسعه تمای الگوریتم‌هایش، کسب رضایت کاربرانش است. الگوریتم‌های مختلفی در طول سالیان، طراحی و توسعه یافتند تا بتوانند سوال یا عنوانی که کاربر جست و جو می‌کند را درک کند و سپس بهترین و مرتبط‌ترین موضوع را به کاربر نمایش دهد. با این حال با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن جست و جوی صوتی، موتور‌های جست و جو، با چالشی جدید رو به رو شدند. در واقع درک معنی کلمات و به دنبال آن گشتن در مجموعه‌ای از مقالات و وبسایت‌ها در اینترنت کافی نبود! لازم بود تا موتورهای جست و جو به خوبی معنای کلمات و جمله را درک کنند تا بتوانند نتایج درستی را به کاربر نمایش دهند.

برای مثال فرض کنید برای جست و جوی صوتی، از گوگل می‌پرسید: "بهترین جا برای خوردن سوشی در تهران کجا است؟" سیستم قدیمی موتورهای جست و جو هیچ کلمه جدیدی در این عبارت پیدا نمی‌کرد. حالا اما، گوگل به خوبی متوجه می‌شود که کلمه "بهترین جا" در کنار کلمه "خوردن"، معنی رستوران می‌دهد. بعد از انجام این فرآیند نوبت به الگوریتم‌ها می‌رسد تا بهترین نتیجه جست و جو را پیدا کنند. در گذشته تمامی تمرکز الگوریتم‌ها بر روی کلمات کلیدی بود یعنی معنای یک جمله یا عبارت را درک نمی‌کردند. اما با توسعه الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل این چالش را حل کرد! این الگوریتم به معنای جملات و پاراگراف‌ها دقت می‌کند و به این ترتیب محتواهای بی کیفیتی که پر از کلمات کلیدی هستند، از نتایج جست و جو حذف می‌شوند.


الگوریتم مرغ مگس خوار به نفع ما است یا به ضرر ما؟

خوشبختانه مرغ مگس خوار قرار نیست کسب و کار شما را بهم بریزد یا سایت شما را از دور خارج کند. معرفی این الگوریتم، اتفاق بزرگی در تاریخ اینترنت قدم زد و به طور کلی فرآیند بازاریابی محتوا را دستخوش تغییر کرد. قبل از وجود این الگوریتم، استراتژی این بود که هر چه محتوای بیشتری با تعداد کلمات کلیدی بیشتری منتشر کنید، بیشتر دیده می‌شوید. با آمدن مرغ مگس خوار اما، کیفیت و اطلاعات درون محتوا در اولویت قرار گرفت.در ابتدا شاید چنین خبری برای ما نا امید کننده به نظر می‌رسید. اما واقعا اینطور نیست! با آمدن مرغ مگس خوار می‌توانید بدون در نظر گرفتن این که کلمات کلیدی را به زور در پارگراف‌ها جا کنید، آنها را در جای درست خود استفاده کنید و بیشتر تمرکز خود را بر روی کیفیت محتوا بگذارید.


چه محتوایی تولید کنیم تا الگوریتم مرغ مرگس خوار رتبه ما را ارتقا دهد؟

با پیشرفت جست وجوی معنایی و مفهومی کم کم کلمات کلیدی به زباله دان تاریخ اینترنت خواهند پیوست. با توجه به ویژگی‌هایی که الگوریتم مرغ مگس خوار دارد، باید محتوایی را تهیه و تولید کنید که روان و طبیعی باشد. سعی کنید به جای استفاده مداوم از کلمات کلیدی از کلامت یا عبارات مترادف با آن استفاده کنید. خیالتان راحت! مرغ مگس خوار معنی عبارات را درک می‌کند. پس برای پیشرفت در فهرست نتایج گوگل، استراتژی سئو خود را عوض کنید و تا می‌توانید روی کارآمد بودن محتوای خود تمرکز کنید.
پایین‌تر مواردی که باید در محتوای بهینه شده برای مرغ مگس خوار استفاده کنید را برای شما لیست کرده‌ایم.

•    مخاطبان خود را بشناسید و محتوا را به صورت اختصاصی برای آنها بنویسید. هر چه محتوای تولیدی شما تخصصی تر باشد و بتواند سوالهای مخاطبین مد نر شما را پاسخ دهد، بهتر است.

•    از ابزارهای جست و جوی کلمات کلیدی استفاده کنید؛ دقت کنید که تعداد کلمات کلید بیش از حد نشود.

•    در استفاده از تیترهای H1 و H2 خساست به خرج ندهید. استفاده از سر تیترها به مرغ مگس خوار کمک می‌کند تا بخش‌های مختلف یک مطلب را شناسایی و با توجه به سوال کاربر آن را برای وی به نمایش در بیاورد.

•    محتوا را به شکلی بنویسید که کلماتی کلید در آن به جای ظاهر شدن به شکل یک عبارت اضافی، به شکل بخشی از متن دیده شوند.

•    از برچسب‌ها به صورت درست استفاده کنید. برچسب‌ها به مرغ مگس خوار کمک می‌کنند محتواهای مرتبط را سریع‌تر از قبل بشناسد.

•    از تصاویر مرتبط با محتوا استفاده کنید! هوش مصصنوعی گوگل به خوبی قادر است تا تصاویر و معنا و مفهوم آنها را شناسایی کند. استفاده از تصاویر غیر مرتبط می‌تواند بر روی رتبه شما اثر منفی بگذارد.

•    هر چه محتوا از پاراگراف بندی و فرمت خوانا تری برخوردار باشد، رتبه شما در نتیج گوگل نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 

انقلاب مرغ مگس خوار


الگوریتم مرغ مگس خوار، انقلابی در موتور جست و جوی گوگل محسوب می‌شود!

الگوریتم مرغ مگس خوار به طور مداوم در حال بروزرسانی است؛ تا بتواند بهتر و بیشتر به معنی کلمات و عبارات پی ببرد و محتوای مناسب را با سرعت بالا شکار کرده، به کاربر برساند. این الگوریتم باعث شده است تا گوگل به خوبی سوال را درک کرده و بهترین پاسخ را برای شما پیدا کند. به طور خلاصه، الگوریتم مرغ مگس خوار باعث بهینه تر شدن نتایج جست و جو در صفحات گوگل شد. این الگوریتم نه تنها برای کاربران، بلکه بریای تولید کنندگان محتوا نیز خبر خوبی محسوب می‌شود!