افزایش رتبه الکسا

افزایش رتبه الکسا
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

افزایش رتبه الکسا

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

بازاریابان آنلاین از اهمیت الکسا آگاه هستند. برای داشتن کسب و کار مفید بهتر است رتبه الکسا پایین تر باشد. در این مقاله پاسخ بعضی سوالات از قبیل الکسا چیست و چگونه کار می کند؟ دلایل اهمیت آن برای مدیران و وبمستران را پاسخ می دهیم و در ادامه با پنل الکسا و چگونگی گزارشگیری از آن آشنا می شویم.

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1398/08/04
12,591 بازدید

 آیا حقه یا ترفندی وجود دارد که بتواند سبب پیشرفت چشم گیر رنک الکسا شود؟ آیا رتبه الکسا اصلا اهمیت دارد؟ این ها سوالاتی هستند که بسیاری از صاحبان وبسایت ها معمولا مطرح می کنند؛ چراکه برای آن ها بسیار مهم است که ترافیک بیشتری در سایت خود دریافت کنند و رتبه الکسا خود را بهبود بخشند. به هرحال هیچ چیز نا امیدکننده تر از این نیست که یک محتوای عالی را در اینترنت منتشر کنید اما به دلیل اینکه کسی آن را مطالعه نمی کند به اهداف خود نرسید. آموزش سئو محتوا و نوشتن یک مطلب عالی و جذاب، دو عامل کلیدی هستند که دریافت ترافیک بالا، بهبود رتبه سئو و همچنین درآمد تبلیغاتی بالا را برای شما به ارمغان می آورند. اما اجازه دهید پیش از اینکه وارد جزئیات بحث آموزش کاهش و بهبود رتبه الکسا شویم با یک سری از مسائل پایه کار را آغاز کنیم.

 

الکسا چیست؟ و چگونه کار می کند؟

 

 

الکسا یک پلتفرم آنالیز و رتبه بندی برای سایت های مختلف به تفکیک دسته های گوناگون است و زیر مجموعه کمپانی آمازون است که اطلاعات مربوط به ترافیک داده وبسایت ها را نگهداری می کند و بیشتر به دلیل وبسایت رتبه دهی خود که Alexa Rank نامیده می شود شناخته می شود. 

الکسا به هر سایت به دو شکل رتبه می دهد:

  1. رتبه سراسری که محبوبیت وبسایت شما را در سراسر جهان مشخص می کند.

  2. رتبه محلی که محبوبیت وبسایت شما را در کشوری که دامنه ثبت شده است نشان می دهد.

 الکسا به کمک کسانی که اکستنشن این پلتفرم را روی مرورگر خود نصب کرده باشند قادر است آنالیزهای رفتاری انجام دهد که در نهایت در قالب گزارشاتی به افرادی که اکانت پریمیوم آن را تهیه کرده باشند ارائه می‌دهد. در کنار این آنالیزها و گزارشاتی که تولید می‌شود رتبه‌بندی به روز سایت‌ها را با توجه به نرخ ورود و خروج آنها به سایت مقصد محاسبه کرده و روی سایت خود یا اکستنشن‌های موجود آن قرار می‌دهد.

 

چگونه با الکسا شروع کنم؟

برای شروع فرآیند استفاده از الکسا بهتر است اکستنشن آن را روی مرورگر خود نصب کرده و روی سایت آن ثبت‌نام کنید تا یک سری امکانات رایگان را امتحان کنید. در نظر داشته باشید بعضی از امکانات الکسا از جمله دیدن رتبه هر سایت برای شما رایگان خواهد بود و نیازی به نسخه پریمیوم آن نیست.

عملکرد سایت الکسا برای محاسبه رتبه ها چگونه است؟

اطلاعات دقیق و مستندی در خصوص نحوه رتبه‌بندی الکسا از سوی خود مجموعه الکسا وجود ندارد ولی تجربیات افراد مختلف که وجود دارد و بارها راجع به آن در سایت‌های مختلف بحث شده است، این است که این پلتفرم به کمک آنالیز رفتار کسانی که اکستنشن الکسا را روی مرورگر خود نصب می‌کنند تعیین رتبه را در برنامه روزانه خود دارد. یعنی اگر سایتی ترافیک قابل توجهی هم داشته باشد اما بیشتر افراد آن اکستنشن مرورگر را نصب نکرده باشند محاسبه‌ای روی آنها صورت نمی‌گیرد.

در کجا می توان رتبه الکسا را مشاهده کرد؟

برای مشاهده رتبه الکسا خود باید به آدرس https://www.alexa.com/siteinfo مراجعه کنید. اما اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که می خواهید دائما این رتبه خود را چک کنید می توانید افزونه کروم Alexa Traffic یا SEOQuake (که اطلاعات سئو بیشتری در اختیار شما قرارمی دهد) را نصب کنید تا بتوانید خیلی سریع رتبه خود را چک کنید.

 

کجا می توان رتبه الکسا را دید

 

آیا رتبه الکسا مهم است؟ چرا باید به رتبه الکسا اهمیت دهیم؟

بهبود رتبه الکسا ازین جهت حائز اهمیت است که الکسا یک ابزار مهم برای بازاریابان آنلاین است که می تواند پتانسیل تبلیغاتی یک وبسایت را مشخص کند. هرچه رتبه الکسا پایین تر باشد، ترافیکی که سایت دریافت می کند بیشتر است؛ بنابراین یک آگهی تبلیغاتی می تواند در خدمت افراد بیشتری قرار گیرد و نرخ بازدهی آن افزایش یابد. دامنه های با الکسا پایین نیز همیشه با ارزش تر از دامنه های الکسا بالا درنظر گرفته می شوند. داشتن رتبه الکسا پایین می تواند به دریافت تبلیغات با ارزش تر برای وبسایت تان به شما کمک کند و یا این توانایی را به شما بدهد که تبلیغات ویژه خود را در وبسایت خود راه اندازی کنید. به بیان دیگر، رتبه پایین برای کسب و کار شما مفید تر خواهد بود. اما ابزارهای دقیقتری برای آنالیز نیز وجود دارد.

 

 

رتبه الکسا هر چند روز یکبار آپدیت می شود؟

اطلاعات مربوط به رتبه‌بندی الکسا به صورت روزانه و منظم آپدیت می‌شود و معدود روزهایی را پیدا می‌کنید که الکسا آپدیت روزانه رتبه‌ها را نداشته باشد. البته باید گفت که اطلاعات رتبه‌بندی که نقطه قوت الکسا به حساب می‌آید به صورت روزانه آپدیت می‌شود، بیشتر گزارشات و دیگر اطلاعات موجود برای هر سایت بیشتر به صورت ماهیانه آپدیت می‌شود.

چه فاکتورهایی برروی رتبه بندی الکسا تاثیرگذار هستند؟

عوامل موثر بر کاهش رتبه الکسا در بلاگ رسمی آن اینگونه تعریف شده اند:

"هر روز، آن متوسط تعداد بازدیدکنندگان و تعداد بازدید روزانه هر سایت را طی 3 ماه گذشته برآورد می کند. سایتی که در طول سه ماه گذشته بیشترین ترکیب از تعداد بازدید و بازدید کنندگان را داشته باشد به عنوان رتبه یک الکسا شناخته می شود."

 

عوامل موثر بر کاهش رتبه الکسا

 

اما به غیر از این دو عامل، عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر روی رتبه الکسا یک وبسایت تاثیر می گذارند که در پایین به لیستی از آن ها اشاره می کنیم:

  • دریافت ترافیک از کسانی که از Alexa Toolbar استفاده می کنند. 

  • تعداد بازدید های صفحه.

  • زمان سپری شده در سایت به ازای هر بازدید کننده.

  • ضریب بازگشت ( Bounce Rate) و نرخ کلیک.

  • کیفیت و تنوع بازدید ها.

  • تعداد لینک های خارجی به سایت (که به عنوان لینک پشتی یا backlink شناخته می شوند).

  • تعداد اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، لایک و کامنت ها.

  • سرعت بارگذاری سایت.

  • UI و UX سایت

رتبه الکسا سایتی چند است؟

با وارد کردن آدرس سایت مورد نظر در این صفحه Alexa می توانید آمار زیر را بدست آورید:

  • رتبه الکسا جهانی 

  • رتبه الکسا کشوری

  • نرخ پرش کاربران (Bounce rate)

  • میانگین تعداد صفحات دیده شده وسط هر کاربر

  • میانگین زمانی که یک کاربر در سایت شما سپری می کند

  • کلمات کلیدی ورودی سایت شما

  • سایت هایی که کاربران قبل از سایت شما در آنجا بودند

  • تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند

  • سایت های مشابه در زمینه فعالیت شما

  • میانگین زمان لود سایت شما توسط کاربران کاربران

رتبه الکسای من چند است؟

 

 

برای پیدا کردن رتبه الکسای سایت خود کافیست به قسمت Extension های گوگل، موزیلا یا هر مرورگر دیگری رفته و به نصب این اکستنشن اقدام کنید. بعد از نصب با کلیک روی اکستنشن شرایط کلی و قوانین موجود در الکسا برای شما باز می‌شود که بعد از کلیک کردن روی accept اکستنشن الکسا فعال شده و از این پس بعد از باز کردن هر سایت می‌توانید روی این اکستنشن کلیک کرده و رتبه دقیق سایت مورد نظر را ببینید.

چه مقدار بازدید لازم است تا به رتبه دلخواه الکسا برسیم؟

بازدید تخمینی است (درصد خطا 5 درصد).
 تذکر: آمار بازدید سایت ها تنها ملاک الکسا برای رتبه بندی سایت ها نیست.
گاها دیده شده سایتی با 400 هزار بازدید 10 جایگاه پایین تر از وب سایتی با بازدید 300 هزار قرار گرفته باشد، همانند سایت های فروش پاپ آپ، این گونه سایت ها محتوایی ندارند و 99 درصد بازدید آن ها از طریق پاپ آپ به دست می آید و این میتونه امتیاز منفی برای اینگونه سایت ها باشه.
به تازگی با پولی شدن تمامی سرویس های الکسا، این شرکت با دریافت هزینه های ماهانه و سالانه در ازای ابزار سئو و بازدید، جایگاهی به سایت های خریدار داده است که چند برابر بیشتر از ارزش واقعی آن ها است (این گونه کارها شاید در سایت الکسا جایگاه خاصی به خریداران بدهد اما در هیچ کجای دیگر ارزشی ندارد).

برای قرارگرفتن در بین صد هزار سایت برتر الکسا چه رتبه الکسایی نیاز است؟

تحلیل گر گوگل و الکسا در این زمینه گزارشات متفاوتی را ارائه می کنند. در واقع باور این مسئله سخت است که بگوییم بازدید خالص فقط بر روی رتبه بندی تاثیر می گذارد و می توان اینگونه گفت که Alexa Toolbar تاثیر زیادی در این زمینه دارد. در هر صورت، در پایین لیستی از تعداد بازدید های تقریبی موردنیاز ماهیانه را برای قرار گرفتن در صدهزار وبسایت برتر الکسا را برای شما آماده کرده ایم: 

  • 100 هزار سایت برتر = 100 تا 150 نفر مجهز به Alexa Toolbar در روز.

  • 50 هزار سایت برتر= 250 تا 300 بازدیدکننده در روز.

  • 20 هزار سایت برتر = 400 تا 500 نفر مجهز به Alexa Toolbar در روز.

  • 10 هزار سایت برتر= 700 تا 800 بازدیدکننده در روز.

  • 5 هزار سایت برتر = 1400 تا 1600 بازدید در روز.

رتبه الکسای یک وب سایت محبوب چند است؟

علاوه بر مشخص شدن رتبه این سرویس قدرتمند که وابسته به سایت آمازون می باشد، می توانید گزارشی نسبتا کامل در رابطه با وب سایت مورد نظر خود دریافت کنید. میزان بازدید در رتبه بندی الکسا بیشترین تاثیر را دارد و به همین علت است که خیلی از شرکت ها و افراد با روش های مختلفی باعث فریب الکسا و کاهش رتبه وب سایت خود می شوند که متاسفانه این روش در ایران بسیار رایج و مرسوم می باشد. درواقع با صرف نظر از روش های تقلب در رتبه بندی الکسا هرچه رتبه وب سایت مورد نظر به 1 نزدیکتر باشد آن وب سایت محبوب تر و دارای بازدید روزانه بیشتری می باشد.

دلایل تمایل مدیران به بهبود رتبه الکسا

مدیران سایت در ابتدای تاسیس یک سایت علاقه زیادی به دیدن پیشرفت خود از نظر رتبه‌بندی دارند. به طوری که به صورت روزانه این آمار را چک می‌کنند و ملاک رشد خود قرار می‌دهند. البته ناگفته نماند که تا حدودی این حرف هم درست است زیرا با افزایش ترافیک سایت رتبه سایت مدیران بهتر خواهد شد نه به علت ترافیک بیشتر، بلکه به علت بیشتر شدن تعداد نصب اکستنشن مخصوص الکسا است.

مزایایی که الکسا در اختیار وبمستران می گذارد:

اکثرا افرادی که به دنبال تبلیغات در سایت های مختلف هستند اولین معیارشان برای افزایش کیفیت و بازدید بیشتر، سایت هایی هستند که رتبه بالاتری در الکسا دارند. کافیه به سایت های زیر 500 الکسا رجوع کنید و متوجه این امر شوید که تبلیغات زیادی در خود ندارند. توجه داشته باشید که زیر دامنه ها به شکلی جداگانه دارای رتبه در الکسا می باشند همانند وبلاگ ها.

  • چیدمان سایت ها بر اساس بازدید با مقیاس جهانی و کشوری

  • کلمات کلیدی که کاربران از موتور های جستجو وارد سایت شما شده اند

  • منابع ورودی بازدید کنندگان

  • تعداد بک لینک ها و چیدمان آن ها بر اساس ارزش آن ها

  • تعداد زیر دامنه ها و درصد بازدید از آن ها (در سیستم های وبلاگ دهی برای پیدا کردن وبلاگ های پربازدید کاربرد زیادی داره) 

ابزار الکسا

 

 

Alexa Toolbar
http://www.alexa.com/toolbar

یکی از معروف ترین افزونه های الکسا است که با نصب و فعال سازی آن روی مرورگر موزیلا فایرفاکس یا کروم، می توانید تمام اطلاعات یک سایت را به سرعت و فقط با یک کلیک مشاهده نمایید. همانند:

رتبه جهانی
رتبه کشوری (محلی)
تعداد بک لینک ها 

متدهای قدیمی تاثیر گذار بر روی رتبه الکسا

کاهش رتبه الکسا در بهبود کسب و کار نقش پررنگی را ایفا می کند. خب، حالا می رسیم به سوال اصلی خودمان یعنی "چگونه رتبه الکسای سایت خود را بهبود دهیم؟"

برای بهبود رتبه الکسا در طول زمان متدهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته افراد با استفاده از این روش ها به سرعت رتبه الکسا خود را بهبود می بخشیدند:

  • نصب Alexa Toolbar (بر روی هر کامپیوتر و لپتاپی که در دسترس بود).

  • پست کردن دائمی در بلاگ.

  • تولید محتوا ارزشمند و یونیک و همچنین بهینه سازی سئو (این روش هنوز هم بسیار ارزشمند است).

  • نوشتن یک بررسی دقیق از الکسا ( این روش دیگر کاربرد ندارد).

  • افزودن ویجت الکسا به سایت (این روش منسوخ شده است).

درحالی که این متدها به شما کمک می کنند رتبه الکسا را بهبود بخشید؛ زمان زیادی را نیز طلب می کنند و لزوما نیز موجب دستیابی به نتایج قابل توجه نمی شوند. در قسمت بعدی راه های افزایش و بهبود رتبه الکسا تنها در چند روز را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش های جدید بهبود رتبه الکسا

 

 

در قسمت های قبل به روش های قدیمی و متداول بهبود رتبه الکسا اشاره کردیم. اما آیا روش جدید برای پیشرفت چشم گیر رنک الکسا وجود دارد؟ پاسخ به این سوال مثبت بوده و در این بخش قصد داریم تا  به صورت مرحله به مرحله به ترفند های جدید بهبود رتبه الکسا بپردازیم.

 

مراحل ساده کاهش رتبه الکسا:

  1. Alexa Toolbar را در چند مرورگر مختلف نصب کنید.

  2. VPN مورد علاقه خود را دانلود کرده و به آن متصل شوید.

  3. در هر مرورگر به PageReboot رفته، وبسایت خود را وارد کنید و زمان به روز رسانی را روی 60 ثانیه تنظیم کنید.

  4. حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کرده و در VPN خود پرچم کشوری که به آن متصل هستید را تغییر دهید (تغییر آدرس IP).

  5. صفحه الکسا خود را با خرید یکی از پلان های آن ها تایید اعتبار کنید ( این مرحله اختیاری است).

برای نتایج بهتر این کار را در 10 زمان مختلف از روز انجاl داده و بعد از هر 10 دقیقه یا بیشتر، آدرس IP خود را عوض کنید. رتبه الکسا شما درصورت کم تر بودن از 100 هزار، هر  10 روز و در غیر این صورت هر هفته به روز می شود؛ بنابراین انتظار داشته باشید تا تاثیرات این اقدامات را طی یک یا دو هفته ببینید.

پنل دیتا الکسا چیست؟

 

 

منظور از پنل دیتای الکسا مربوط به اطلاعات به روزی است که الکسا طی گزارشاتی به افرادی که پنل پرمیوم آن را تهیه کنند ارائه می‌دهد. در این پنل اطلاعات دقیقی در خصوص کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و محتوای ترند موجود در سایت‌های مورد نظر ارائه می‌شود.

5 بخش مهم پنل الکسا برای مدیران سایت


در پنل پریمیوم الکسا امکانات مختلفی ارائه شده است که بعد از پرداخت هزینه ماهیانه آن می‌توانید به اطلاعات دقیقی در خصوص کسب و کارهای مختلف دست پیدا کرده و با آنالیز هر یک از آنها نقشه راه دقیقی را برای کسب و کار خوب بچینید.
Top Keywords
در قسمت top keyword برترین کلمات کلیدی که در سایت مورد نظر شما موجود است به نمایش گذاشته می‌شود. این کلمات کلیدی از رتبه‌بندی‌هایی است که گوگل در خصوص سایت مربوطه به عمل آورده است و برترین آنها را به ترتیب به نمایش می‌گذارد.

 

کلمات کلیدی برتر


Alexa Rank
در قسمت Alexa Rank رتبه‌بندی‌هایی که الکسا انجام می‌دهد به نمایش گذاشته می‌شود و زمانی که به این فیلد مراجعه می‌کنید می‌توانید ۵۰۰ سایت برتر هر کشور یا حوزه کاری را ببینید که به صورت دسته‌بندی شده روزانه آپدیت می‌شود.

 

رتبه الکسا

 


Site Metrics
در قسمت site metrics می‌توانید اطلاعات کلی الکسا در خصوص هر سایت را ببینید که این گزارش کلی برای همه رایگان است اما اگر بخواهید در هر موردی ریز اطلاعات را ببینید باید از اکانت پرمیوم آن استفاده کنید.

 

سنجه های سایت

 


Traffic Sources
همانطور که از اسم traffic sources مشخص است، این قسمت از اکانت الکسا به شما سورس‌های ورودی ترافیک به یک سایت را نشان می‌دهد. فرض کنید می‌خواهید یک سایت را بررسی کنید که از چه طریقی به کسب ترافیک مشغول است، این قسمت از الکسا به شما می‌گوید چند درصد از ترافیک ارگانیک مربوط به سرچ در موتورهای جستجو، چند درصد از شبکه‌های اجتماعی، چند درصد از لینک‌های داده شده به سایت و چند درصد از طریق تایپ کردن آدرس مستقیم سایت ورود پیدا کرده‌اند.

 

سورس های ورودی ترافیک

 

Total Sites Linking In
در این قسمت از پنل الکسا می‌توانید سایت‌هایی که بیشترین تعداد لینک‌دهی را به سایت مورد نظر شما داشته‌اند ببینید. اطلاعات تفکیکی هر یک از آنها را می‌توانید از اکانت الکسا دنبال کنید.

 

آموزش روش های عملی افزایش رتبه الکسا
 

برای رشد در رتبه‌بندی الکسا راه‌های مختلفی وجود دارد که هر یک از آنها را به تفکیک در ادامه بررسی خواهیم کرد و به شما هم پیشنهاد می‌شود هر یک را به صورت جداگانه امتحان کنید تا نتایج آن را ببینید:
۱- افزایش حضور کاربران در سایت
مهم‌ترین کار و فاکتوری که می‌توانید برای کاهش رتبه الکسای خود بکنید این است که ترافیک ارگانیک خود را بالاتر ببرید. در نتیجه این کار باعث ورود افراد بیشتری به سایت شما شده و طرفی احتمال اینکه این افراد اکستنشن الکسا را نصب کرده باشند بالاتر خواهد رفت. در نتیجه افزایش حضور کاربران در سایت باعث بهبود رتبه الکسا خواهد شد.


۲- رابطه تعداد بازدیدکننده با رتبه الکسا
زمانی که تعداد بازدیدگنندگان افزایش پیدا می‌کند نتیجه امر این است که احتمال بهبود رتبه هم به شدت زیاد می‌شود. پس می‌توان گفت تعداد بازدیدکنندگان رابطه مستقیمی با رتبه سایت شما داشته و یکی از راه‌های کاهش رتبه الکسا به حساب می‌آید.


۳- تاثیر بانس ریت در افزایش رتبه الکسا
از زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می‌شود تا زمان خروج آن خیلی مهم است. بانس ریت به این صورت تعیین می‌شود که وقتی یک کاربر وارد سایت شما می‌شود به سرعت سایت را ترک نکرده و بین صفحات سایت بچرخد. بانس ریت پایین رابطه مستقیمی با کاهش سریع رتبه الکسا دارد.


۴- استفاده از شبکه های اجتماعی
یکی دیگر از راه‌های کاهش رتبه در الکسا این است که از شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام ، واتس اپ یا اینستاگرام استفاده کنید و در گروه مخاطبین خود افراد را تشویق به ورود سایت کنید. در نتیجه ترافیک سوشال شما افزایش پیدا کرده و طبیعتا رتبه الکسا بهبود پیدا می‌کند. از طرفی می‌توانید آنها را تشویق به نصب افزونه الکسا روی مرورگر کنید که این خودش تاثیر بسیاری خواهد داشت.


۵- استفاده از فیدخوان rss
زمانی که سایت شما از قابلیت RSS برخوردار باشد، می‌توانید فید خود را در موتورهای فیدخوان بگذارید تا کاربران زیادی را به سایت آورده و در نهایت جامعه آماری جدیدی به سایت شما ورود کرده و ترافیک سایت بالاتر برود. نتیجه این امر همانطور که پیشتر گفته شد باعث کاهش رنک الکسا می‌شود.


۶- نصب نوار ابزار الکسا روی مرورگرها
و اما مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای کاهش رتبه الکسا ایران و حتی جهان از آن استفاده کنید نصب نوار ابزار الکسا یا همان اکستنشن الکسا است که به هر روشی که می‌توانید باید کاربرانتان را ترغیب به نصب این افزونه کنید. زمانی که این افزونه روی مرورگر آنها فعال باشد، تمامی ساعاتی که در سایت شما می‌گذرانند برای شما امتیاز مثبت در خصوص بهبود رنک سایت‌تان است.


۷-  قرار دادن Alexa Rank Widget در سایت
الکسا برای پیدا کردن و اندازه‌گیری ترافیک سایت از ویدجتی استفاده می‌کند که تمامی ترافیک را بتواند آنالیز کند. برای این کار کافیست این ویدجت را روی سایت خود نصب کنید تا تمامی ورودی‌ها حتی ورودی‌های موبایل را شمارش کرده و رفتار هر کاربر را آنالیز کند. این کار رتبه الکسا را به سرعت پایین آورده و نتیجه بسیار خوبی را برای شما به همراه دارد.


۸- تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی یا اصطلاحا همسان، کار جذب ترافیک به سایت شما را به کمک تبلیغات موضوعی در سایت‌های مختلف می‌کند. یعنی شما هر موضوعی را که بخواهید تعریف کنید می‌توانید کلیک آن را تهیه کرده و به عبارتی قسمتی از ترافیک سایت‌های دیگر را به سمت خود آورده و کاهش رتبه الکسا با ارسال بازدید را در سایت خود جز اصلی‌ترین امور کنید.


۹- افزایش ترافیک جستجو در وبسایت خود
جذب ترافیک ارگانیک همیشه جز برترین راه‌ها برای پیشرفت سایت است. جذب و افزایش این نوع ترافیک باعث علاوه بر رشد کلی سایت، باعث کاهش رنک الکسا هم خواهد شد که این نوع کاهش جز ماندگارترین روش‌ها برای رتبه الکسا است زیرا ترافیک ماندگار است و همیشه در آن رنک خواهید بود.


۱۰- مشارکت در فروم ها و انجمن ها برای افزایش رتبه الکسا
یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای جذب بازدیدکننده و ترغیب به فروش شرکت کردن در انجمن‌ها و فروم‌های مرتبط با کسب و کار بوده و هست. این کار علاوه بر تاثیر بر برندینگ و فروش بیشتر سایت، باعث پایین آمدن رتبه الکسای سایت هم می‌شود زیرا بازدیدکننده‌هایی را از دیگر سایت‌ها به سایت ما وارد می‌کند و این امتیاز ویژه‌ای است که از لینک سایت دیگری به سایتی ورود شود.

 

معرفی چند سایت با امکانات رایگان

همان طور که می دونید الکسا چند سالی هست که تمامی امکاناتش پولی شده است و استفاده از آن ها نیاز به خرید پلن های ماهانه یا سالانه داره و فقط تعداد اندکی از امار و ارقام رو رایگان ارائه می دهد؛ از این رو برای اطلاع از بقیه امار و ارقام لازم است تا بسته به نیازمان از سایت های مختلف بهره ببریم.

در زیر به چندتا از سایت هایی که به صورت جداگانه این آمار و ارقام رو به رایگان در اختیار ما قرار می دهند معرفی خواهیم کرد:

برای اطلاع از بک لینک های یک سایت
Bacllinkwatch

برای مشاهده بازدید سایت
Website

برای آنالیز بهبود روزانه سایت الکسا

alexa rank check

 

 

برخی از وب‌سایت‌ها با تقلب ترافیک جذب می‌کنند

در حال حاضر نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز از الکسا برای کسب اطلاعات اولیه در باره وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. اما بسیاری از شرکت‌های ایرانی، حتی آن‌هایی که نام و نشانی برای خود دارند، تنها به رتبه الکسای وب‌سایت مورد نظر خود، اکتفا می‌کنند و سپس درباره‌ی تبلیغ نمودن در آن وب‌سایت، تصمیم‌گیری می‌کنند. همین موضوع باعث شده است تا الکسا و کسب رتبه بهتر در آن، برای صاحبان وب‌سایت اهمیت ویژه‌ای پیدا کند. راه منطقی کسب رتبه بهتر در الکسا، جذب مخاطب و افزایش ترافیک از طریق تولید محتوای غنی و کاربردی است؛ اما از آن جایی که در ایران زندگی می‌کنیم، بسیاری از مردم همواره بدنبال میان‌بر هستند؛ راهی که زودتر رتبه الکسای بهتری داشته باشند. همین‌جا است که ده‌ها سرویس و روش غیرمنطقی و البته غیراخلاقی شکل می‌گیرد که از طریق آن‌ها وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند تا رتبه الکسای خود را به شکل غیر واقعی بهبود بخشند.

اما چطور بعضی از وب سایت ها الکسا را فریب می دهند؟

روش اول: قراردادن تولبار وب‌سایت‌ و تشویق کاربران به نصب و استفاده از آن است. عموماً تولبار، بخشی از مطالب و سرویس‌های وب‌سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما هدف اصلی وب‌سایت‌ها از ارائه آن، قرار دادن سرویس الکسا بر روی مرورگر کاربران است. به این ترتیب حساب و کتاب الکسا بهم می‌خورد؛ چرا که الکسا پیش‌بینی کرده است که مثلاً از هر ۱۰۰۰ نفر بازدیدکننده از هر وب‌سایت، یک نفر تولبار الکسا را نصب کرده است؛ حال اتفاقی که رخ می‌دهد را خودتان می‌توانید تحلیل کنید.
 

روش دوم: استفاده از پاپ‌‌آپ است. پاپ‌آپ در واقع به پنجره‌ای گفته می‌شود زمانی که شما در حال بازدید از صفحه وب سایتی هستید به طور ناخواسته بر روی صفحه مرورگر شما باز می شود که در اکثر مواقع در رابطه با تبلیغات وب سایت های بسیار ضعیف استفاده می شود. متاسفانه  این روش تبلیغ بسیار غیر حرفه این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده چرا که تاثیر بسیار مستقیمی بر روی افزایش رتبه الکسا یک وب سایت دارد. اما وب سایت ها چطور با استفاده از پاپ آپ رتبه خود را در الکسا ارتقا می دهند؟ حتما شما هم با این وب سایت ها برخورد کردید که زمانی واردشون می شید و یا روی لینکی کلیک می کنید یک یا چند پاپ آپ باز می شود که معمولا داخل هرکدوم یک سایت لود می شود و به همین روش برای اون وب سایت به طور نا خواسته یک بازدید ثبت کردید.

سایر متدهای کلاه سیاه برای بهبود رنک الکسا:

  1. زمان کافی ندارید؟ با استخدام یک نفر از Fiverr یک رنک از تقلبی خریداری کنید.

  2. از یک سرویس بوست الکسا مانند RankBoostUp استفاده کنید.

  3. یک دامنه با ترافیک بالا بخرید و آن را به وبسایت خود متصل کنید (البته این روش لزوما کلاه سیاه به حساب نمی آید).

از کجا متوجه بشیم یک وب سایت از طریق روش های نادرست رتبه الکسا خود را کاهش داده است؟

از طریق بخش Upstream Sites متوجه تقلب وب‌سایت‌ها در جذب ترافیک شوید. اگر به بخش Upstream Sites در قسمت پایین صفحه مربوط به آمار هر وب‌سایت در الکسا نگاه کنید، لیست وب‌سایت‌هایی که کاربران پیش از بازدید از وب‌سایت مورد‌نظر شما از آن بازدید کرده‌اند، نمایش داده می‌شود. از همین طریق می تونیم بفهمیم این وب سایت بازدیدهای خود را بیشتر از چه نوع وب سایت هایی جذب می کند.

آیا رتبه الکسا بر روی سئو تاثیر دارد؟

هیچ رابطه مستقیمی بین سئو و ترافیک و رتبه الکسا وجود ندارد. اما معمولا وبسایتی که دارای رتبه کم است ترافیک بالاتری داشته و سئو خوبی را نیز شامل می شود. سایت هایی که رتبه الکسا آن ها کم تر 10k است معمولا تعداد بالای بازدیدکننده از صفحات نتایج موتور جستجو را به خود اختصاص می دهند؛ بنابراین بی دلیل نیست که بسیاری از مدیران وبسایت ها به دنبال پیشرفت چشم گیر رنک الکسای سایت خود هستند. دریافت لینک های خارجی از وبسایت های معتبر، اعتبار دامنه سایت شما را بالا برده و به شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوها کمک می کند. این مسئله باعث می شود که ترافیک بیشتری را دریافت کنید که به بهبود رتبه الکسا شما ختم می شود.

 

کاهش رتبه alexa

 

چرا تولید یک محتوا عالی کلید بهبود و کاهش رتبه الکسا است؟

هر زمان که شما یک محتوا خوب را می نویسید این فرصت را دارید تا رتبه آن بلاگ پست را در گوگل بالا برده و درنتیجه بازدیدکنندگان بیشتر را وبسایت خود بکشانید. مهم تر از این، زمانی که یک پست عالی می نویسید، می توانید ترافیک سرد خود را به طرفداران، بازدیدکنندگان و مشتریان تبدیل کنید. این افراد بدون اینکه شما به آن ها یاد آوری کنید مرتبا از وبسایت شما بازدید خواهند کرد.

چگونه یک محتوا عالی بنویسیم؟

محتوا عالی با یک تحقیقات کلمه کلیدی قوی شروع می شود. اگر چیزی که می نویسید را کسی جستجو نکند محتوای تولید شده شما هیچ کمکی به کاهش رتبه الکسا شما نمی کند. یک محتوای خوب دارای مشخصات زیر است:

  • به تمامی سوالات کاربر پاسخ می دهد.

  • کامل است (بیش از 2000 کلمه).

  • تمام چیزی را که شما احتمالا می خواهید درمورد موضوع موردنظر بدانید را پوشش  می دهد.

  • خوانایی آن بالا بوده و منبع آن موثق است.

  • از UI و UX خوب بهره می برد. 

 

کاهش یا افزایش رتبه الکسا؟


زمانی که صحبت از رتبه بندی و رنک بر سر یک موضوع می شود یک اشتباه رایج همواره رخ می دهد. کاهش رتبه درست تر است زیرا به طور مثال نفر اول یا رتبه ی یک قرار گرفتن همیشه بهتر تا رتبه های بالاتر. اما چون کلمه کاهش با خود بار منفی به همراه دارد؛ این اشتباه رخ می دهد و اکثرا مدیران در کلام به دنبال افزایش رتبه الکسای خود هستند. برای رفع این اشتباه بهتر است از بهبود رتبه استفاده شود.

روش های کاربری کاهش رتبه الکسا

 

 جمع بندی:

دو راه برای بهبود رتبه الکسا وجود دارد: تولید یک محتوا یونیک و سئو  یا استفاده از ترافیک تقلبی با Alexa Toolbar. اما به طور کلی به شما توصیه می کنیم که از روش های کلاه سیاه و هک برای بهبود و کاهش رتبه الکسا استفاده نکنید چرا که آن ها در دراز مدت به کسب و کار شما آسیب می رسانند. پس تمرکز خود را بر روی ساخت یک محتوا عالی گذاشته و کسب و کار خود را از طریق آن گسترش دهید.