نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی

نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

اگر به دنبال یافتن بهترین کلمات کلیدی هستین ما دراین مقاله نحوه یافتن مهم ترین کلمات کلیدی را به زبان هرچه ساده برای شما مطرح کردیم!!!

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1398/08/04
6,014 بازدید

یافتن کلمات کلیدی مناسب یکی از مهم ترین ابزارهایی است که شما برای این کار در اختیار دارید و می توانید با استفاده از آن موجب بهبود رتبه بندی سئو وب سایت خود شوید. به عنوان یک مدیر وب سایت، تنها نگرانی شما نباید تعداد بازدید کننده ها باشد بلکه باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بازدید کننده مناسب را جلب می کنید. با تحقیق و یافتن کلمات کلیدی مناسب، شما می توانید تغییرات در تقاضا را پیش بینی کرده، به شرایط در حال تغییر بازار پاسخ دهید و محصولات، خدمات یا محتوایی را که جستجوگران اینترنتی به دنبال آن هستند را تولید کنید. 

نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی

 

انواع کلمه کلیدی

پیش از اینکه به سراغ روش های انتخاب کلمات کلیدی سئو برویم ابتدا باید انواع آن ها را بشناسیم:
این کلمات معمولا به سه دسته کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی عبارتی و کلمات کلیدی طولانی تقسیم می شوند. 

• کلمات اصلی معمولا یک یا دوکلمه بوده و حجم جستجو بالاتری را نیز دارا هستند.
• 
کلمات عبارتی 2 تا 3 کلمه بوده و حجم جستجو متوسط را به خود اختصاص می دهند. 
 کلمات طولانی از 4 یا تعدادی بیشتر از کلمات تشکیل شده اند و حجم جستجو کمی دارند. این نوع از کلمات کلیدی اکثریت جستجوهای اینترنتی را به خود اختصاص می دهند. 

انواع کلمه کلیدی

مشخص کردن ارزش یک کلمه کلیدی

اولین کاری که باید پیش از انتخاب این کلمات سئو را انجام دهید تعیین ارزش کلمات کلیدی مورد نظر است. 
 یک کلمه کلیدی چه میزان برای شما ارزش دارد؟ اگر یک فروشگاه آنلاین کفش دارید، از جستجو عبارت "کفش قهوه ای" بیشتر فروش می کنید یا "کفش مشکی" ؟ کلمات کلیدی که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می کنند با استفاده از ابزارهای تحقیق آن ها برای ما قابل رویت هستند. البته این ابزارها ارزش مستقیم یک کلمه کلیدی را به ما نشان نمی دهند. برای تعیین ارزش یک کلمه کلیدی شما باید وب سایت خود را درک کنید، فرضیه های جدید طرح کرده و آزمون خطا انجام دهید. اما به طور کلی انجام اقدامات زیر می تواند به شما برای تعیین ارزش این کلمات کمک کند.  

 

آموزش سئوآموزش مرتبط: آموزش سئو

 

درمورد کلمه کلیدی مورد نظر از خود سوال کنید

برای تعیین ارزش کلمات و یافتن کلمات مناسب این سوال ها را از خود بپرسید. آیا کلمه کلیدی موردنظر به محتوای وبسایت شما مربوط است؟ آیا کاربران با جستجو این کلمه کلیدی به چیزی که می خواهند خواهند رسید؟ آیا این ترافیک بدست آمده از نظر اقتصادی و سایر اهداف برای شما مفید خواهد بود؟ اگر پاسخ به تمام این سوال ها بله است ادامه دهید.

 

اصطلاح یا عبارت موردنظر را جستجو کنید
دانستن اینکه هم اکنون چه وبسایت هایی از کلمه کلیدی مورد نظر شما استفاده می کنند اطلاعات با ارزشی برای رقابت کردن در اختیار شما قرار می دهد و همچنین شما را از سختی به دست آوردن رتبه بندی از آن کلمه کلیدی آگاه می سازد. آیا آگهی های تبلیغاتی در راست و بالای نتایج طبیعی نمایش داده می شوند؟ معمولا نمایش تبلیغات زیاد هنگام جستجو یک کلمه کلیدی به معنای ارزش بالای آن است.

اگر کلمه کلیدی مورد استفاده شما رتبه مناسبی کسب نمی کند با خرید ترافیک آزمایشی می توانید از نرخ تبدیل آن با خبر شوید. گزینه exact match را در google adwords انتخاب کرده و ترافیک را به پیج موردنظر در وبسایت خود هدایت کنید. impressions و نرخ تبدیل را حداقل روی 200 تا 300 کلیک اندازه گیری کنید. با استفاده از داده های جمع آوری شده، ارزش هرداده را محاسبه کنید.

فرض می کنیم که کلمه کلیدی وبسایت شما یک روز توانسته نظر 5000 مخاطب را به خود جلب کند. 100 نفرازاین مخاطب وارد سایت شده و سه نفر از آن ها باعث سود ( نه درآمد) 300 دلاری شما می شوند. بنابراین این کلمه کلیدی به ازای هر یک کاربر 3 دلار ارزش دارد. آن 5000 جلب توجه در 24 ساعت می تواند نرخ کلیک 18 تا 34 درصد با رتبه یک را برای شما ایجاد کرده و این یعنی حدود 900 تا 1800 بازدید در روز. با احتساب 3 دلار به ازای هر بازدید این یعنی سالیانه بین یک تا 2 میلیون دلار سود. 

 

درک میزان تقاضا برای کلمات کلیدی طولانی

مبحث دیگری که لازم است در آموزش یافتن بهترین کلمات به آن اشاره کنیم کلمات کلیدی طولانی هستند.

به مثال فروشگاه کفش شما باز می گردیم. آیا عالی است که رنک یا همان رتبه یک را در بین کلمه کلیدی "کفش" داشته باشید؟ 
شاید فکر کنید که استفاده از این کلمات که در روز 500 یا 5000 بار جستجو می شوند بسیار عالی است اما در حقیقت این کلمات معروف تنها کمتر از 30 درصد از لیست کلمات کلیدی جستجو شده در محیط وب را تشکیل می دهند. 70 درصد باقی مانده کلماتی هستند که ما آن ها را "کلمات کلیدی طولانی" می نامیم. این نوع از کلمات از صد ها میلیون جستجو یکتا تشکیل می شوند که در روز به تعداد انگشت شمار جستجو می شوند اما همانظور که قبلا نیز اشاره کردیم در مجموع اکثریت جستجوهای اینترنتی را تشکیل می دهند. 
نکته دیگر درمورد این کلمات طولانی این است که آن ها نرخ تبدیل بهتری دارند و بیشتر توسط افرادی که قصد خرید محصول یا استفاده از خدمات شما را دارند مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال کسی که کلمه کلیدی "کفش" را جستجو می کند احتمالا آماده خرید نبوده و فقط قصد بازدید دارد اما کسی که شماره 43 از یک مارک خاص کفش را جستجو می کند به احتمال زیاد قصد خرید دارد.درک منحنی تقاضا جستجو بسیار مهم است. در تصویر زیر یک نمونه منحنی تقاضای کلمه کلیدی را آورده ایم. در این منحنی می توانید مشاهده کنید که کوئری های تعداد پایین تر مقدار بیشتری از ترافیک را ارسال می کنند. 

میزان تقاضا برای کلمات کلیدی طولانی

 

تحقیق کردن درباره کلمات کلیدی

اما این اطلاعات مربوط به تقاضا کلمه کلیدی را از کجا بدست آوریم؟ پاسخ: استفاده از منابع تحقیق کلمات کلیدی زیر است:

•    Moz Keyword Explorer
•    Google AdWords Keyword Planner Tool
•    Google Trends
•    Microsoft Bing Ads Intelligence
•    Wordtracker Free Basic Keyword Demand


Keyword Explorer ابزاری است که اطلاعات دقیق از حجم جستجو ماهیانه اطلاعات، ایده ای از چگونگی رتبه بندی کلمه کلیدی مورد نظر، تخمین نرخ کلیک و نمره ای برای توان احتمالی شما برای رتبه بندی را ارائه می کند. این ابزار همچنین لیست این کلمات مرتبط را نیز برای تحقیق به شما پیشنهاد  می کند. به دلیل امکانات بالا و رایگان بودن، این ابزار را به شما توصیه می کنیم.

AdWords Keyword Planner گوگل نیز یکی دیگر از ابزار های تحقیق برای انتخاب کلمات در سئو است. این ابزار علاوه بر پیشنهاد لیست کلمات مرتبط و تخمین حجم جستجو، هزینه استفاده از کمپین های پولی را نیز برای این موارد پیش بینی می کند. برای تعیین حجم جستجو یک کلمه کلیدی سئو در AdWords Keyword Planner مطمئن شوید که نوع یا همان Match Type را بر روی Exact تنظیم کرده و در قسمت Local Monthly Searches به دنبال نتایج بگردید. 

 

استخراج کلمات کلیدی یک سایت با استفاده از لیست کلمات کلیدی سایت های رقیب

پیدا کردن کلمات کلیدی رقیب یکی از هوشمندانه ترین روش هایی است که می تواند کلمات و ترافیک سایت شما را وارد سطح دیگری کند. 

کشف کلمات رقبا از مزایا زیر برخوردار است:
•  یک دید کلی نسبت که کلمات کلیدی موفق رقبا را به شما می دهد.
•  کلماتی که ممکن است به فکرتان نرسیده باشد را به شما نشان می دهد. 
•  فرصت هایی را برای ایجاد محتوا جدید و ارتقاء رتبه جستجو را برای شما فراهم می کند.
علاوه بر این ها، زمانی که شمااین کلمات رقبا را کشف کنید به روش هایی از سئو پی می برید که ممکن است قبلا به آن ها فکر نکرده باشید. 

 

روش پیدا کردن کلمات کلید رقبا

یکی از ساده ترین کار ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا استفاده از ابزارCompetitive Analysis الکسا است. بعد از ورود به Competitive Analysis، وبسایت رقیب خود را وارد کرده و بر روی “Opportunities” کلیک کنید. در این مطلب ما از starbucks.com به عنوان مثال استفاده کرده ایم. 

روش پیدا کردن کلمات کلید رقبا

 

در این مرحله شما دو لیست را مشاهده خواهید کرد:

لیست اول: (Keywords Targeted by starbucks.com’s Competitors) این لیست اختلاف استراتژی کلمات کلیدی بین starbucks.com و رقیبان را نشان می دهد و به شما کمک می کند که کلماتی که تاکنون به آن ها فکر نکرده بودید را شناسایی کنید. 

لیست اختلاف استراتژی کلمات کلیدی

 

لیست دوم: (Keywords starbucks.com Should Consider Running Campaigns For) این لیست به شما کمک خواهد کرد تا کلمات جدید را برای کمپانی های تبلیغات کلیدی پیدا کنید.

کلمات جدید برای کمپانی های تبلیغات کلیدی

 

کلیک بر روی هر کلمه کلیدی جزئیاتی در مورد محبوبیت، رقابت و تعداد تبلیغاتی را که بر اساس آن در 6 ماه گذشته اجرا شده است را نمایش می دهد. شما همچنین قادر هستید لیستی از سایت هایی که درحال حاضر بر اساس این کلمه کلیدی ، تبلیغات کلیکی اجرا می کنند را ببینید.

 

 

لیست سایت های کلمات کلیدی

 

با کلمه کلیدی پیدا شده چکار کنیم؟

بعد از مشاهده لیست کلمات کلیدی با توجه به جزئیات آن ها، کلمات پرتقاضا و آن هایی را که به محتوای سایت شما مربوط می شوند را انتخاب کرده و به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید. 

کلمات کلیدی پر تقاضا و مربوط به محتوای سایت

سختی های کلمه کلیدی

وقتی قصد استفاده از کلمات کلیدی سئو را دارید نه تنها باید میزان تقاضا آن ها را برسی کرده بلکه همچنین باید این نکته را نیز درنظر داشته باشید که برای دسترسی به رتبه خوب از طریق آن ها به تلاش زیاد نیاز دارید. اگر برند های معروف نتایج اول تا دهم یک جستجو را در اختیار دارند و شما به تازگی کار خود را در محیط وب آغاز کرده اید به این فکر باشید که نبرد شما برای دسترسی به رتبه خوب ممکن است به سال ها تلاش مستمر نیاز داشته باشد. بنابراین مهم است که سختی کلمه کلیدی را نیز در نظر بگیرید.

امیدوارم مواردی که توی این مقاله مورد بررسی قرار دادیم تونسته باشه به شما دوست عزیزم کمک کنه که در طراحی وب سایت یک قدم جلوتر برید و کارهایی بهتر و حرفه ای تری رو انجام بدید و اما اگر شما دوست عزیز مشتاق یادگیری طراحی سایت هستید و در این رابطه نیاز به آموزش دارید میتونید با مطالبی که در صفحه آموزش طراحی سایت نوشتیم مسیر درستی رو انتخاب کنید، با استفاده از آموزش طراحی سایت حرفه ای آکادمی آی تی میتونید به صورت ویدئویی و کاملا کاربردی از صفر آموزش رو آغاز کنید.