بهترین افزونه سئو وردپرس چیست؟

بهترین افزونه سئو وردپرس چیست؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

بهترین افزونه سئو وردپرس چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

در طراحی سایت با وردپرس شاهد دو افزونه WordPress SEO by Yoast و All in OneSEO Pack هستند که هرکدام ویژگی های مخصوص خود را داراست.

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1398/08/02
2,912 بازدید

امروز می خوام تو دوست عزیزم رو با افزونه مهمی که برای سئو وردپرس طراحی شده، آشنا کنم؛ پس با من همراه باش تا باهم تا انتهای این مقاله پیش بریم و با این افزونه آشنا بشیم. درطراحی سایت با وردپرس دو تا افزونه وجود دارد که تاثیر زیادی در بهینه سازی این سایت ها دارند این دو تا افزونه وردپرس WordPress SEO by Yoast و  All in OneSEO Pack هستند که هر کدام به تنهایی مزیت های فراوانی دارند.

 

WordPress SEO by Yoast:
افزونه yoast seo premium از بهترین افزونه های سئو می باشد که باعث بالا رفتن رتبه سایت ما در گوگل می شود. این افزونه یک نسخه رایگان و یک نسخه premium رو در اختیار کاربران قرار داده است. افزونه yoast seo یک افزونه سئو وردپرس حرفه ای هست که بدون شک می توان اعلام کرد wordpress yoast seo مشهور ترین و پر مخاطب ترین افزونه سئو وردپرس در بین تمامی افزونه های موجود در دنیاست! افزونه سئوی yoast از آن دسته افزونه هایی هست که بلافاصله بعد از نصب وردپرس بایستی آن را نصب کنید تا سئوی سایت مون ارتقا یابد.
افزونه seo by yoast طبق آماری که به دست آورده با بیش از 13 میلیون بار دانلودی که توسط کاربران داشته از پرکاربردترین افزونه های وردپرس شناخته شده است.

 

قابلیت های افزونه Yoast seo premium:

  • ایجاد نقشه سایت 
  • افزودن خودکار متاتگ هایسئو
  • افزودن کلمات کلیدی هدف ( می تونید مشخص کنید که این صفحه با چه کلمات کلیدی سئو شود)
  • قرار دادن لینک های صفحه قبلی و بعدی در صفحات سایت
  • تعیین عنوان دلخواه برای صفحات، دسته بندی ها، مطالب، برچسب ها و..
  • به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
  • افزودن لینک های opengraph فیس بوک
  • ویرایش فایل روبات و htaccess
  • افزودن لینک شبکه های اجتماعی فیس بوک، گوگل پلاس، توئیتر در مطالب
  • نمایش موقعیت کاربر با امکان نمایش در نتایج جستجو گوگل
  • و...

 

 

مزیت های افزونه Yoast seo premium:

Yoast seo premium نسخه حرف ای این افزونه می باشد که شامل مزیت های زیر می باشد:

  • قابلیت قرار دادن چند کلمه کانونی برای هر صفحه
  • حذف تبلیغات افزونه 
  • دارای بخش مدیریت ریدایرکت ها برای حذف خطاهای 404 سایت 

افزونه های وردپرس

 

 

 

زمانی که باید از مدیریت ریدایرکت ها استفاده کنیم:

  1. وقتی ما یک مطلب یا یک صفحه از سایتمون را حذف کنیم چون گوگل به شدت مخالف خطای 404 در وب سایت ها می باشد.
  2. از قابلیت های وردپرس سئو کلمه کانونی ست که ما می تونیم برای هر صفحه از سایتمون یک کلمه کانونی رو تعریف کنیم و اون مطلب رو براساس کلمه، سئو کنیم نسخه رایگان فقط از یک کلمه کانونی پشتیبانی می کند اما در پرمیوم ما می تونیم همزمان چندتا کلمه کانونی رو برای صفحه مون انتخاب کنیم.
  3. به نظر من بهترین پلاگین seo by yoast است که به صورت رایگان نیز می باشد درسته که استفاده کردن از اون به سادگی استفاده کردن از ALO SEO نباشه اما دارای ماژول هایی که نتایج حاصل از تجربه ی گسترده ی Joost de Valk  یک توسعه دهنده ی نخبه ی وردپرس است که آن را نوشته است.

 

All in One SEO Pack:

از دیگر افزونه های سئو وردپرست می باشد. یک از دلیل هایی که میشه گفت باعث شد تا تعداد این پلاگین از افزونه سئو وردپرس بیشتر باشد سادگی کار کردن با ان است به خاطر همین افراد وقتی تازه وردپرس رو نصب می کنند و آن را یاد می گیرند ترجیح می دهند که به خاطر سادگی این افزونه از آن استفاده کنند.

seo pack

 

سئو شده تمام محتویات سایت با seo yaost

ما با کمک افزونه seo yaost می تونیم محتویات سایت خودمون رو کنترل کنیم این افزونه کمک می کنه که به بهترین شکل مطالب سایت خودمون رو بهینه کنیم .

 

meta robots 

این افزونه روبات های پیکربندی متا می باشد که می تونیم با کمک این روبات ها از مواردی چون جلوگیری از نمایش مطلب تو گوگل و نقشه سایت جلوگیری کنیم. چیزی که برخی سایت های به آن نیاز دارند. دارای بخش تنظیم نحوه نمایش مطالب در شبکه های اجتماعی .

 

تغییر در RSS سایت 

ما با کمک این افزونه می تونیم باعث ایجاد تغییرات در متن و لینک های خبر خوان rss را شویم؛ یعنی می تونیم محتوای rss خودتون به راحتی تغییر دهیم.

 

نقشه سایت 

یکی از قسمت های مهم سایت site map می باشد که به موتور جستجوگر کمک می کنه که به مطالب سایت ما به راحتی دسترسی داشته باشند. این افزونه به ما کمک میکنه که به راحتی برای سایتمون یک نقشه سایت طراحی کنیم و اونو بر اساس نیاز خودمون کنترل کنیم.

 

تنظیمات افزونه seo yaost

در این افزونه سئو وردپرس، ابتدا کار این رو روی سایتمون نصب می کنیم پس از اینکه نصب آن کامل شد در کنار منوهای پنل مدیریت شما یک گزینه به نام سئو ظاهر می شود. وارد تب dashboard می شویم، تب اول این قسمت یک سری اطلاعات درباره وضعیت سئو سایت بهمون میده و قسمت problem اگه سئوی سایتمون مشکلی داشته باشه اعلام میکنه. در تب اطلاعات ما می تونیم اطلاعات سایتمون رو قرار بدیم، در قسمت تب ابزارهای سرچ کنسول گوگل، وقتی ما سایتمون رو در موتورهای جستجو ثبت می کنیم به ما کدی را می دهد مبنی بر اینکه این سایت متعلق به ماست واین کد رو قرار می دهیم تا مشخص شود که این سایت متعلق به ما می باشد. در قسمت پایین این تب می تونیم کد متاهایی که توسط bing و یا google در اختیار ما قرار می دهد در اینجا وارد کنیم. قسمت بعدی مربوط به تب امنیت می باشد که در این تب فقط یک تنظیم دارد که اگر ما آن را فعال کنیم، تنظیمات مربوط به noindex کردن نوشته ها در تنظیمات yoast seo در نوشته ها و برگه وردپرس فعال می شود.

 

Title & meta  

در قسمت بعدی قرار دادن عنوان مناسب برای سایت و انتخاب متا تگ مناسب برای سایت که این کار کمک می کنه برای همه قسمت ها و صفحات سایتمون عنوان ها و متاهای مناسب انتخاب کنیم.

 

تنظیمات خانه

این قسمت مربوط به تنظیمات صفحه اصلی سایت ما می باشد نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که اگر وبسایت ما از یک “برگه خاص” برای صفحه اصلی استفاده کرده باشد و یا برای نوشته های خودمون از برگه ای مجزا استفاده کنیم، برای اعمال تنظیمات سئو باید به همان برگه ها مراجعه کنیم و در این حالت در تب خانه، تنظیمی مشاهده نخواهیم کرد. مثلا در این بخش ما می توینم عنوان قالب وب سایتمون مشخص کنیم و یا با وارد کردن یک سری توضیحات که وقتی کاربر وارد سایتمون میشه بفهمه این سایت در چه زمینه ای می باشد.