چگونه باعث افزایش ترافیک وب سایت های وردپرس شویم؟

چگونه باعث افزایش ترافیک وب سایت های وردپرس شویم؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

چگونه باعث افزایش ترافیک وب سایت های وردپرس شویم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

طراحی سایت با وردپرس از محبوبیت خاصی برخوردار است و برای افزایش ترافیک آن روش های گوناگونی نظیر ارسال ایمیل، سئو، ssl، تولید محتوای یونیک و... بهره می گیریم.

1398/08/02
2,704 بازدید

چگونه ترافیک وب سایت های وردپرس را افزایش دهیم؟ این مشکل برای کسی که قصد راه اندازی سایت را دارد پیش میاد، امروزه بین طراحان وب سایت، طراحی سایت با ورد پرس طرفدار زیادی پیدا کرده، خب در کنار همه اینا ما باید یاد بگیریم که چطور میشه ترافیک وب سایت هایی که با وردپرس طراحی شدند رو افزایش داد؛ پس دوست عزیز با من همراه باش:

 

برای خودتون یک لیست ایمیل تهیه کنید:

یکی از راه های افزایش ترافیک سایت های وردپرس، ارسال ایمیل است. تجربه نشون داده بیشتر افرادی که از سایت بازدید می کنند دیگر هرگز به سایت بر نمی گردند، این آمار حتی تا 75 درصد رسیده  است؛ پس بهتر ما بیایم یک لیست ایمیلی اماده کنیم و از کاربرهایی که از سایت ما بازدید می کنند ایمیل هاشون بگیریم تا بتونیم از طریق ادرس ایمیل هاشون به آن ها دسترسی داشته باشیم و هم این که با دادن ایمیل هایی به آن ها، کاری کنیم که ما رو فراموش نکند و باز هم به سایت ما سر بزنند، ارسال ایمیل از ابزار های مفید در بازاریابی است. ما می تونیم با ارسال ایمیل های جذاب خواننده رو جذب کنیم که دوباره به سایت ما سر بزند.

برای خودتون یک لیست ایمیل تهیه کنید

 

افزونه Yoast SEO

شاید با افزونه yoast seo اشنا نباشی این افزونه یکی از افزونه های وردپرس هست که بهت پیشنهاد میدم حتما اون رو روی سایتت نصب کنی چون این افزونه امکان کنترل نقشه سایت و حتی پشتیبانی و به روز رسانی که همه این ها طبق الگوریتم های گوگل هست رو برات انجام میده.

افزونه Yoast SEO

 

محتواهای سایت خودتون رو بهتر کنید

برای تولید محتواهای خوب حتما زمان بذار تا بتونی محتوای یکتا و مفیدی رو در سایتت قرار بدی. yoast seo  یک ابزار تحلیل گر پست است که میاد و بر اساس کلمه کلیدی محتوای شما به محتوای شما نمره میده.

 

 

قرار دادن لینک داخلی 

سعی کن وقتی متنی رو در سایت خودت قرار میدی از لینک های داخلی نیز کمک بگیری چون گذاشتن لینک داخلی در صفحه به موتورهای جستوگر میفهمونه که متن ما از اهمیت بالایی برخورداره که تاثیر زیادی در افزایش رتبه سئو دارد.

قرار دادن لینک داخلی

 

ابزار سئو

برای افزایش ترافیک وب سایت های وردپرس از ابزارهای سئو بهره می گیریم. ابزارهای سئو به ما کمک می کنند تا منبع های جدید و راه کارهای جدیدتر برای سئو سایتمون پیدا کنیم که البته این نیاز به دانش فنی دارد.

ابزار سئو

 

اسنیپ ها در وردپرس

اسنیپ ها meta data مناسبی به سایت وردپرس اضافه می کنند که با این کار ترافیک سایت افزایش پیدا می کند.

 

شبکه های اجتماعی

 امروزه شبکه های اجتماعی از محبوبیت زیادی بین افراد برخوردارند به همین دلیل می تونیم از همین راه یعنی با فعال بودن سایتمون در این شبکه ها  ترافیک سایتمون رو بالا ببریم .

شبکه های اجتماعی

 

ارتباط داشتن با کاربران شبکه های اجتماعی

وب سایتی اجتماعی است که با مخاطبان خود درباره سایت صحبت کند. مدیران سایت ها باید این کار را انجام دهند و با کاربران در تعامل باشند. با کاربران در تعامل باش و لینک های خود را در رابطه با موضوع سایتت به اشتراک بذار.

 

اشتراک گذاری خودکار در شبکه های اجتماعی

بیشتر صاحبان سایت وقتی مطلبی رو در سایتشون قرار میدند همون مطلب رو در تمام شبکه های اجتماعیشون share می کنند خب این زمان زیادی رو از افراد میگیره من به تو دوستم پیشنهاد میکنم که از دو ابزار IFTTT که این ابزار به صورت خودکار متن ها رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک میذاره و یا از Buffer هم میتونی برای زمان بندی پست هات میتونی استفاده کنی.

 

جوابگوی کاربرانی که در سایت نظر می دهند، باشیم

برای افزایش ترافیک وب سایت های وردپرس باید وقتی کاربری در قسمت نظرات، نظر یا سوالی مطرح میکنه حتما به عنوان مدیر سایت به این کاربران احترام گذاشته و جوابشون بدیم.

جوابگوی کاربرانی که در سایت نظر می دهند، باشیم

 

نظرسنجی

به کاربرانتان بگویید چه خدماتی را می توانید در وب سایت تان ارائه دهید. ابزار نظرسنجی را اضافه کن هم چنین قرار دادن عکس های جذاب و فیلم باعث می شود تا کاربران سایتت مشغول شوند.

 

گذاشتن تصویرهای با کیفیت در سایت

وقتی متنی رو در صفحه وب سایتت قرار میدی اگر این متن دارای تصویرهای با کیفیت باشه بیشتر خواننده رو مجذوب خودش میکنه این باعث میشه کاربر زمان بیشتری در سایت بمونه.

گذاشتن تصویرهای با کیفیت در سایت

 

قرار دادن ویدئو در وب سایت

یوتیوب بیشترین جستجو را در موتورهای جستجو دارد؛ چون فیلم ها جذاب تر از متن و تصاویر هستند با استفاده از فیلم مطالب جذاب و سرگرمی و مفید را به مخاطبانت ارائه بده. توصیه من به تو دوست عزیزم اینکه از یوتیوب استفاده کنی چون جامعه بازدیدکننده زیادی دارد.


قرار دادن ویدئو در وب سایت

 

افزایش سرعت وب سایت

اگر سایتمون به آرامی باز شود و سرعت اون پایین باشه باعث میشه کاربر از اون سایت فرار کنه و اصلا سراغ سایتمون نیاد چون کسی صبر نمیکنه تا سایت براش باز بشه؛ حتی موتورهای جستجو به سرعت لود وب سایت خیلی اهمیت می دهند؛ پس حتما اینو در نظر بگیریم که وقتی عکس یا فیلمی رو در سایت قرار میدیم به حجمش دقت کنیم که باعث کندی در سایت نشه.

افزایش سرعت وب سایت

 

ssl

برای افزایش ترافیک وب سایت های وردپرس به سایتمون ssl اضافه کنیم، گوگل اعلام کرده که این کار رتبه سایت رو افزایش می دهد. در واقع به تمام آدرس های خود به جای http ،https اضافه کنید؛ این کار را می توانیم به دو صورت انجام دهیم: یا گواهی ssl بخرید یا از گواهی ssl رایگان رمزگذاری استفاده کنیم.

 

گوگل انالیز

صاحبان سایت نیاز دارند که بازدیدکنندگان وب سایت خود را درک کنند؛ این کار کمک می کند تا متوجه شویم چه نوع محتوایی برای کاربرانمان جذاب است آن را ارایه دهیم برای این کار Google Analytics را در سایت خودت نصب کن.

گوگل انالیز