10 نکته مهم برای افزایش بازدید وبسایت

10 نکته مهم برای افزایش بازدید وبسایت
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

10 نکته مهم برای افزایش بازدید وبسایت

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

ten-ways-increase-your-online-visibility

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1398/08/03
2,085 بازدید

در این مقاله می خواهیم به چند نکته و تکنیک اشاره کنیم که شما با دنبال کردنشون می تونید SEO سایت خودتون رو بهبود ببخشید.  و بازدید سایت خودتون رو بالا ببرید

 

 

10 راه حل  برای افزایش بازدید وبسایت

فرض کنیم شما یکی از بهترین قالب های وردپرس رو نصب کردید و یک وبسایت شخصی فوق العاده با استفاده از آخرین تکنولوژی واکنش گرایی, برای خودتون ساختید. اما وقتی مردم سایتتون رو نبینند هیچ فایده ای نداره. این یعنی شما باید از علم SEO در سایتتون استفاده کنید.

نگران نباشید, قطعا این کار به سختی چیزی که فکر می کنید, نیست. نکات ساده ی زیر رو بکار ببرید و به مرور متوجه میشید رنک گوگلتان افزایش پیدا می کنه و سایت شما بیشتر دیده میشه, در نتیجه مشتری ها راحت تر سایت شما رو پیدا می کنند.

 

01- محتوای خودتون رو به اشتراک بگذارید

از محتوای خود به عنوان یک ثروت استفاده کنید تا کاربران رو جذب کنید و از سایت های دیگر لینک شوید. وبلاگ های زیادی وجود دارند که شما میتونید کار طراحی خودتون رو داخلشون به نمایش بگذارید. برای پیدا کردن این سایت ها و ثبت آثارتون, شما میتونید با یک جستجوی ساده در گوگل با عنوان 'ثبت طرح گرافیکی' شروع کنید.

 

02- محتوا رو دسته بندی کنید

 

 

سایتتون رو به عنوان یک کتابخانه در نظر بگیرید که محتوا در دسته بندی های مربوطه ذخیره می شوند تا راحت تر پیدا بشوند. فیلتر ها رو در طرحتون شناسایی کنید برای مثال سایز, نوع موضوع, رنگ ها یا طرح یک قطعه. و از این ها به عنوان دسته بندی در سایتتون استفاده کنید.

وقتی محتوا رو در این دسته بندی ها مرتب می کنید, سایت شما قابلیت پیمایش راحت تری پیدا می کنه. علاوه بر این باعث میشه سایت شما در موضوعات خاص, برجسته بشه و بیشتر دیده بشه.

 

03- از انتقادات استقبال کنید

اینکه محتوای تولید شده توسط کاربران رو در سایتتون منتشر کنید (البته مدیریت شده) یک نقطه ی مثبت محسوب میشه, مخصوصا اگر از کدهای مخصوصی به نام Schema Markup استفاده کنید تا  این نظرات به عنوان بررسی محتوای شما ثبت بشه. همچنین شما میتونید ستاره های بررسی (review stars) رو در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید, اما برای داشتن این ستاره ها, شما باید اجازه ی کامنت و بررسی رو صادر کنید.

 

04- خاص باشید

هر صفحه در سایت شما باید یک عنوان, توضیحات, URL و محتوای منحصر به فرد داشته باشه. از اون جایی که این کمی فنی هست, برای گوگل مهمه که بدونه صفحه ی شما در چه موردیه و این که ارزش رتبه دادن رو داره یا خیر.

 

05- کمک بگیرید

 

 

اگر شما سوال خاصی دارید, یکی از چندین جامعه ی مجازی مفید رو در وب پیدا کنید تا کمک کنند به پاسختون برسید. انجمن هایی مثل Moz community, انجمن Google Product و خیلی دیگر (حتی به زبان فارسی) میتونند پاسخ سوالات شما رو در زمینه هایی مثل SEO - مخصوصا اگر تازه وارد هستید - بدهند. اگر سوالی داشتید که پیشرفته تر بود و در انجمن های معمولی به جواب نرسیدید, نگاهی به لیست پیشنهادی Moz بیاندازید تا یک شرکت معتبر رو برای پاسخ دادن پیدا کنید.

 

06- بارگذاری سریع تر

گوگل این مساله رو به روشنی بیان کرده که سایت های سریع تر, رنک بهتری می گیرند. تکنیک های بسیار زیادی وجود دارند که شما میتونید با استفاده ازشون سرعت سایتتون رو افزایش بدید, اما اولین قدم میتونه فشرده سازی تصاویر سنگین سایت باشه. کمی وقت بگذارید تا با استفاده از ابزار ویرایشگر تصویر مثل Save For Web در فتوشاپ, به یک تعادل بین سایز و کیفیت برسید. با این کار هم گوگل و هم کاربران از شما متشکر می شوند. برای ادامه ی کار میتونید به بهینه سازی کدها و سایر عناصر وب در سایتتون بپردازید.

 

07- دستورالعمل ها رو بشناسید

گوگل تعدادی مجموعهدستورالعمل وب مستر منتشر کرده تا به شما کمک کنه از خطاها جلوگیری کنید. اکثر این دستورالعمل ها بسیار ساده هستند, اما اگر شما هر سوالی دارید, با یک حرفه ای مشورت کنید. اگر توسط گوگل جریمه یا مسدود بشید, باعث میشه برای ماه ها یا سال ها طول بکشه.

 

08- به صفحات داخلی لینک بدید

اکثر سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس این کار رو انجام میدن, اما اگر برای شما انجام داده نشده یا از سیستم اختصاصی استفاده می کنید, بهتره صفحات مهم سایتتون مستقیما به صفحه ی اصلی متصل باشه و سایر صفحات هم به یکدیگر وصل شوند تا کاربر و روبات موتورهای جستجوگر راحت تر در سایت شما پیمایش کنند.

 

09- از کلمات کلیدی در تصاویر استفاده کنید

کلماتی که موضوع سایت شما رو می رسونه به عنوان عنوان یا توضیحات یا alt تصاویر استفاده کنید. همچنین میتونید نام فایل تصاویر رو ویرایش کرده و به اسمی که به کلید واژه ها مربوطه تغییر بدین. مثلا d1234.jpg به webdesign.jpg.

 

10- یک موضوع اصلی داشته باشید

میتونید موضوعات مختلفی رو در سایتتون پوشش بدید, اما فراموش نکنید که فقط یک موضوع اصلی داشته باشید تا پیامتون راحتتر منتقل بشه.

این قدم بسیار مهم هست, پس قبل از این که یک موضوع انتخاب کنید, درمورد کلیدواژه ها تحقیق کنید.