10 ابزار جالب برای HTML 5

10 ابزار جالب برای HTML 5
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

10 ابزار جالب برای HTML 5

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

در مقاله پیش رو در رابطه با 10 ابزار جالب و کاربردی آشنا میشوید که برای کار کردن با Html 5 کار شما را راحتر میکند

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/03
4,229 بازدید

ابزارهای کارآمد HTML5 میتونه باعث بشه وظایف تکراری و خسته کننده ی هر توسعه دهنده یا طراح وب کاهش پیدا کنه و سرعت کارشون رو بالا ببره. در ادامه با معرفی این ابزار ها همراه شما هستیم.

 

10 ابزار جالب برای HTML 5

 

در این مقاله میخواهیم درمورد 10 ابزار جالب و مفید HTML 5 بحث کنیم که میتونند کمک زیادی به فرآیند طراحی وبسایت شما داشته باشند. با استفاده از ابزار HTML5 طراحان و توسعه دهندگان وب میتونند افکت های انیمیشنی, ویدیوها, فونت ها و گرافیک های چشم نوازی در وبسایتشون داشته باشند. اگر شما به این ابزارها علاقه دارید توصیه میکنم این مقاله رو مطالعه کنید, ما اینجا لیستی از 10 ابزار فوق العاده HTML 5 معرفی می کنیم که محبوب و پراستفاده هستند. شما میتونید از هرکدوم در بخش های مختلف وبسایتتون استفاده کنید.
 

1) Font Dragr

 

Font Dragr

 

font dragr تمام چیزیست که شما برای نمایش فونت های سفارشی در مروگر احتیاج دارید. یک ابزار ساده که با محیط کاربری drag & drop آمده و به شما اجازه میده عناصر گرافیکی رو به صفحه بکشید تا در لحظه اونها رو تست کنید. از font dragr برای بارگذاری درلحظه ی فونت ها و دانستن اینکه آیا این فونت ها مناسب هستند یا خیر, استفاده کنید.

 

2) HTML5 Maker

HTML5 Maker

 

انیمیشن ها یک چهره ی بصری جالب به وبسایت ها میدهند, و ابزار HTML5 Maker در این زمینه بسیار متفاوت است. اون بهترین ابزارهای انیمیشن رو فراهم میکنه, HTML5 Maker کار افزودن محتوای جذاب به وبسایت توسط اسکریپت ها و استایل ها رو برای توسعه دهندگان آسان میکنه. استفاده از این ابزار بسیار سادست و به توسعه دهندگان کمک میکنه به نتیجه بهتری دست پیدا کنند. این ابزار همچنین به شما کمک میکنه تا محتوایی مثل اسلایدشو ها, انیمیشن ها و اسلایدرها رو ایجاد کنید.

 

3) HTML Kickstart

 

HTML Kickstart

 

HTML Kickstart مجموعه ای از عناصر HTML, CSS, Jquery هست که برای شروع پروژه HTML5 جمع آوری شده و باعث میشه در وقت و هزینه ی توسعه دهندگان صرفه جویی بشه. 

اگر شما دنبال ابزاری هستید که به کارتون سرعت بده, HTML Kickstart گزینه ی مناسبی هست. این همچنین با مرورگرهای مختلف سازگاره و پیکربندی خاصی نداره.

 

4) Initializer

 

Initializer

 

یک ابزار مناسب HTML5 و یک سازنده قالب (template) که به شما کمک میکنه پروژه بعدی HTML5 رو سریعتر آغاز کنید. این برای ساخت قالب های چشمگیر و قابل سفارشی سازی بسیار عالیست.

 

5) Liveweave

 

Liveweave

 

Liveweave یکی دیگر از ابزارهای مثال زدنی HTML5 هست که به همراه یک ابزار تکمیل خودکار متن برای HTML و CSS آمده. این ابزار محیطی برای شما فراهم میکنه که بتونید کدها و تگ های مختلف رو تست کنید و ساختار پروژه تون رو بسازید. Liveweave یک ابزار مناسب برای توسعه دهندگان front-end هست که کمک میکنه نگ های HTML و CSS رو بصورت خودکار تولید کنند. 

 

6) Adobe Edge Animate

 

Adobe Edge Animate

 

Adobe Edge Animate یک ابزار کارآمد برای توسعه دهندگان HTML5 هست که میخواهند انیمیشن های جذاب HTML بسازند. اگر شما بخشی از تولیدمحتوای دیجیتال, وب یا تبلیغات هستید این ابزار به کارتون میاد. این به شما کمک میکنه انیمیشن های زیبا بسازید سپس روی رنج وسیعی از دستگاه ها اجرایش کنید. 

 

7) Modernizr

 

Modernizr

 

یک کتابخانه ی پیشرفته و متن باز جاوا اسکریپت هست که به طراحان اجازه میده که کاربران سایتشون تجربه ای لذت بخش در مرور وبسایت, داشته باشند. با استفاده از این ابزار شما میتونید به راحتی تشخیص بدید مرورگر فعلی از ویژگی های CSS3 یا HTML5 پشتیبانی میکنه یا خیر. اینطوری سایتتون رو برای هر مرورگری مناسب می کنید.

 

8) CrossWalk

 

CrossWalk

 

با استفاده از CrossWalk میتونید اپلیکیشن های پیشرفته ی HTML5 بسازید. این یک ابزار درلحظه هست که با ویزگی های فوق العاده ی مرورگرهای مدرن کامل میشه و با اندروید و Tizen سازگاری داره. CrossWalk ابزاریست که باعث میشه شما روی ساخت محیط کاربری مناسب موبایل ها تمرکز کنید.

 

9) Online 3D Sketch

 

Online 3D Sketch

 

Online 3D Sketch یک ابزار قابل توجه است که فرایند ساخت طرح ها و نقاشی ها رو ساده و فان میکنه. یک ابزار رایگان آنلاین که به توسعه دهندگان اجازه میده تجربه ی نقاشی خودشون رو با دوستان و هم تیمی هاشون به اشتراک بگذارند.

 

10) Patternizer

 

Patternizer

 

همینطور که از اسمش پیداست این ابزار به توسعه دهندگان کمک میکنه الگوهای جذابی برای سایت هاشون بسازند. این ابزار رایگان بوده و به شما اجازه میده الگوهایی بسازید که کاربران رو جذب وبسایتتون کنه.