چگونه طراح وب بهتری باشیم؟

چگونه طراح وب بهتری باشیم؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

چگونه طراح وب بهتری باشیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

برای بهتر شدن در طراحی وب سایت چه کار هایی را باید انجام داد؟ از کجا و چگونه آغاز کنیم؟ دانستن چه نکاتی الزامی است؟ آیا نیازمند مهارت خاصی می باشد؟!

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/03
2,552 بازدید

برای بهتر شدن در طراحی سایت باید یک سری مهارت ها را کسب و همچنین یک سری نکات را رعابت کنید. یک طراح وب وظیفه اش با ساخت یک سایت با ظاهری زیبا تمام نمی شود، بلکه او باید تمام چیزهایی که موجب رسیدن به یک کسب و کار موفق می شوند را مدیریت کند و همچنین باید بتواند وب خود را توسعه دهد.

موفقیت نیازمند مجموعه ای از ویژگی ها و صفات است. بعضی از اینها رو ممکنه داشته باشید و در مورد بعضی دیگر ممکنه غافل بوده باشید. بعضی چیزها رو نمیشه با خوندن کتاب ها یا نشستن سر یک کلاس یاد گرفت, این ها نکاتی هستند که در طول زمان اعمال می شوند و به شما برای موفقیت بیشتر در دنیای وب کمک می کنند.

طراحی وب با استفاده از زبان های برنامه نویسی

 

مهارت های موثر در ارتباطات

ارتباطات موثر یکی از مهارت هاییست که میتونه شما رو در هر رشته ای بالا ببره, اما این مخصوصا در بحث طراحی وب مهم هست که ارتباط صحیح با یک مشتری, کارگردان هنری یا توسعه دهنده میتونه موفقیت یک پروژه رو تضمین کنه. طبیعیه که روح خلاق شما بصورت مستقیم در ارتباطات تاثیر نمی گذاره. بهرحال وقتی زمان معرفی شما و فروش کارتون میرسه, این خلاقیت باید در ارتباط با مشتری برجسته و واضح بشه.

 

backendدوره مرتیط: آموزش برنامه نویسی بک اند

 

 

شما باید بتونید بصورت هوشمندانه درباره ی گزینه های طراحی خودتون صحبت کنید - اینکه چرا این گزینه ها رو انتخاب کردید و اینکه چرا این گزینه برای کسب و کار اونها بهترین هست. همچنین اگر شما در ارتباطات قوی باشید, بسیاری از چالش ها به راحتی حل میشه.

کسب مهارت در زمینه ارتباطات

 

قادر باشید خودتون رو بفروشید

این دنیای کوچکی هست و حتی از دید یک طراح وب یک جنگله! طراحان وب در طول مسیر خود با رقبای زیادی مواجه می شوند و تنها بهترین ها موفق می شوند. برای اینکه از رقابت به دور باشید, باید به مردم اجازه بدید در مورد شما و مهارت های شما بیشتر بدانند. طراحان معمولا فروتن هستند اما وقتی صحبت از موفقیت حرفه ای میشود،  شما باید اعلام وجود کنید. راه هایی برای این کار وجود دارد،  شبکه های اجتماعی و بازاریابی به خوبی کار می کنند. اما اگر شما انتظار دارید بشینید و منتظر مشتری باشید,  پس محکوم به شکستید.

هنر، مهارت،  توانایی های خود را در معرض نمایش قرار دهید

 

قبل از طراحی, برنامه ریزی کنید

از اونجایی که خیلی از طراحان رویکرد انجام پروژه هاشون با الهام گرفتن جلو میره, اما واقعیت اینه که کمی برنامه ریزی میتونه کمک کنه اون الهام گیری سریعتر اتفاق بیافته. این مهمه که قبل از شروع فرایند طراحی, برنامه ریزی داشته باشید و تحقیق کنید. برنامه ریزی میتونه به سه بخش تقسیم بشه :

1. تحقیق درمورد کمپانی مشتری

2. پرسش از مشتری درمورد اینکه چه می خواهد و چه چیزی از وب انتظار دارد

3. اندیشیدن در مورد آنچه رقبا انجام می دهند و روندهای معمول اون صنعت یا موضوع

یک طرح از سایت در ذهنتون بکشید و بعد روی کاغذ پیاده کنید. این نوع کار کردن باعث میشه هم در وقت و هم در هزینه شما صرفه جویی بشه.

برنامه ریزی قبل از طراحی

 

کار خودتون رو ارزیابی کرده و بازخورد بگیرید

چرخه ی یک پروژه طراحی وب با ارزیابی و تجزیه تحلیل کار طراحی شما به پایان می رسه. اگر قابلیت پذیرفتن و پیاده سازی نظرات موثر رو داشته باشید, یک قدم به سمت طراحان حرفه ای خلاق پیش رفته اید. همانند سایر فاکتورهای ذکر شده, داشتن نگاه مثبت به اشتباهات کارتون یک نکته عالیه که هر طراح وب موفقی این ویژگی رو داره. همچنین شما میتونید از سایرین بخواهید که چند دقیقه وقت بگذارند و اشتباهات کار شما رو در بیارند, اینطوری سریع تر به هدفتون می رسید.

کار خود را تجزیه و تحلیل کنید

 

طراح وب باشید, نه یک طراح گرافیک

این یک تصور غلطه که طراحان گرافیک, با توجه به مهارت های گرافیکی شون, میتونند طراح وب هم باشند. اگرچه این میتونه در عمل درست باشه ولی فقط حرفه ای های کمی هستند که میتونند فاصله بین پروژه های پرینتی و پروژه های تحت وب رو بصورت منظم پر کنند. واقعیت اینه که طراحی وب یک مقوله متفاوت از طراحیست, مهارت ها و تخصص خودش رو داره. اینها دو رسانه مختلف هستند و مخاطبین هدف یک وبسایت با طراحی گرافیکی کاملا متفاوت هست.

 

آموزش برنامه نویسی فرانت اندآموزش مرتبط: آموزش برنامه نویسی فرانت اند

 

همیشه امکان اینکه یک طراح گرافیکی بتونه با یادگیری مهارت های مورد نیاز به یک طراح وب خوب تبدیل بشه, هست اما اینکه بگیم یک طراح گرافیک میتونه به سرعت به یک طراح وب خوب تبدیل بشه هم منطقی نیست.

طراح وب باشید(توسعه دهنده وب باشید)

 

خودتون رو با تکنولوژی های جدید آپدیت کنید

دنیای تکنولوژی کامپیوتری هر روز در حال تغییره و برای اینکه باهاش هماهنگ بشیم, یک طراح وب باید با جدیدترین تکنولوژی های این حوزه آشنا باشه و ازشون استفاده کنه. بخشی از روز کاری یا هفته ی خودتون رو به یادگیری چیزهای جدید اون حوزه اختصاص بدید. ببینید چه چیزی جدید آمده, چه چیزی معمول شده و چه مواردی دیگر منسوخ شده. اگر نمیخواهید رقیبان شما از شما جلو بیافتند و برنده ی رقابت بشوند, پس به این نکته توجه کنید. یکی از راه های به روز ماندن اینه که قالب ها و طرح های محبوب فروشگاه هایی مثل Envato رو بررسی کنید. با بررسی قالب های پرفروش میتونید ببینید که معمولا مشتری ها چه طرحی رو می پسندند.

بروز باشید(طبق علم روز پیش بروید)

 

تجربه کسب کنید

گاهی تجربه از داشتن مدارک تحصیلی یا مهارت ها هم با ارزش تر میشه. به همین ترتیب موفقیت یک طراح وب بسته به تجربه اش در اون حوزه دارد. آیا این کارفرما یا مشتری دائمی شماست؟ مردم مشتاقند بدونند که شما چقدر تجربه در اون حوزه دارید و روی چه پروژه هایی کار کردید. از دید شما داشتن تجربه به شما کمک میکنه تا به سرعت راه حل چالش های طراحی رو پیدا کنید. نصیحت من به افرادی که محصل هستند اینه که منتظر فارغ التحصیلی نباشید و وقت اضافی خودتون رو روی پروژه های وب سپری کنید.

تجربه کسب کنید(با تجربه شوید)