توجه: کار طراحان وب در حال تغییر است! کار طراحان وب در حال تغییر است، لازمه این تغییرات چیست؟

توجه: کار طراحان وب در حال تغییر است! کار طراحان وب در حال تغییر است، لازمه این تغییرات چیست؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

توجه: کار طراحان وب در حال تغییر است! کار طراحان وب در حال تغییر است، لازمه این تغییرات چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

کار ما به عنوان طراحان وب در بسیاری از جوانب در حال تغییر است. ما باید برای این تغییرات بنیادی و اولیه، تخصص لازم را یاد بگیریم و خود را با تغییرات وفق دهیم.

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/01
2,309 بازدید

یک نقل قول قبل از اینکه شروع کنیم:

" همیشه قوی ترین نیست که از یک گونه دوام میاره، یا اونیکه از همه باهوش تره! اون کسی است که بیشتر خودشو با تغییرات وفق میده"

 

اولین باری که با این نقل قول مواجه شدم منو متوجه خیلی از مشتریانم کرد. این واقعیت که اون ها باید خودشون رو با دنیایی دیجیتالی جدیدی که درونش زندگی می کنن وفق بدن که اگر اونا این کار رو نکنند زیاد دووم نمیارن ولی اخیرا به این فکر افتادم که این مورد به ما طراحان وب هم همچنین ربط داره. من ناراحتی طراحان وب غیر وابسته رو می بینم که چقدر براشون سخته که کار پیدا کنند و چگونه کار ها از گذشته سخت تر شده است، ولی من باور دارم که اگر ما بتونیم خودمون رو با تغییرات همراه کنیم ما از عهده کارامون قطعا بر می آییم. حالا چجوری همراه بشیم؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید اول بپرسیم و بدونیم که چجوری داره دنیای وب تغییر می کنه!

 

چگونه نقش طراحان وب در حال تغییر است؟

کار ما به عنوان طراحان وب در بسیاری از جوانب در حال تغییر است. ولی من بر این باورم که این ما باید به این تغییرات بنیادی و اولیه به 4 جهت نگاه کنیم؛ پر اهمیت ترین و شاخص این 4 جهت، تخصص می باشد.

 

تخصص بیشتر

توجه داشته باشیم که کار طراحان وب در حال تغییر است. برای بیشتر تاریخچه های صنعت ما، یک شخص خاص می تونسته یک وب سایت کامل رو به تنهایی بسازه (از تولید محتوا گرفته تا طراحی و ساخت سایت) یک نفر می تونسته تمام این کار ها رو انجام بده.

ولی وقتی سایت های ما به چیز های پیچیده تری رشد کردن برای یک نفر خیلی سخت شد تا بتونه تمام اون مهارت های لازم رو به دست بیاره. به طور مثال با یک دید منطقی از بهینه سازی موتور های جست و جو کار کنین (حتی با سختی نسبی) ولی هیچ وقت نمی تونین با متخصص های این موضوع رقابت کنین! در آخر هم سرویس ای که شما ارایه می دین خب میشه یک سرویس رده 2!

این موضوع در زمان های قبل تاثیر و اهمیت چندانی نسب به زمان حال نداشت، نه تنها چیز هایی اسون تری برای ساخت وجود داشت بلکه وب سایت ها هم به اندازه ی الان مهم و مطرح نبودن!

بسیاری از طراحان وب نمی خوان که متخصص بشن. آن ها اینکه بتونی همه ی وب سایت رو خودت بزنی بیشتر رضایت بخش می دونن!

اما این کار اون ها رو برای کار کردن روی وب سایت های کوچک محدود میکنه خب اینم باید در نظر داشته باشیم که سایت های با عملکرد محدود دیگه الان برای کار های تجارتی خوب نیست.

سوال اصلی هم اینه که این سایت ها دیگه چقدر قراره دووم بیارن؟

تخصص بیشتر طراحان وب

 

یکپارچگی بیشتر

کار طراحان وب در حال تغییر است و سایت ها فقط از لحاظ جنبه ی ساخت پیچیده نشده اند بلکه همچنین به این دلیل که در یک اجتماع بزرگ وجود دارند هم پیچیده اند.
در یک زمانی بود که سایت ها فقط یک کانال دیجیتالی بودند. اما امروزه ما در جهانی زندگی می کنیم که وب سایت های ما باید در کنار شبکه های اجتماعی، موبایل و همچنین کمپین های بازاریابی دیجیتال کار کنند. این به این معنی است که از یک طرف ما نیازمندیم که متخصص شویم و از یک نظر دیگر باید از بیشتر از همیشه از تعداد کانال های بیشتر آگاه باشیم.

یکپارچگی بیشتر سایت

 

اشتراک بیشتر

با درگیر شدن بسیاری از مردم در موفقیت استراتژی دیجیتالی شرکت، ما دیگر نعمت تنها کار کردن رو نداریم. ما باید به طراحی باز عادت کنیم و دیگر نمی توانیم صبر کنیم یک طرحی به اتمام برسه و بعد از اون به دیگران نشونش بدیم. این به این دلیل است که تصمیم هایی که ما می گیریم یک تاثیر اولیه ای در کاری که مردم می کنند دارد. تصمیم های طراحی بر روی ساخت و محتوا و همین طور چگونه سایت ما در تعامل با بقیه ی کانال های ارتباطی هست، تاثیر زیادی دارد.
به عنوان یک صنعت بالغ باید کارگروهی رو در بین خودمون گسترش بدیم و بی شک صنعت ما رشد خواهد کرد.

اشتراک بیشتر

 

تکامل بیشتر

برای مدت زیادی ما به عنوان طراحان وب وسعت زیادی داشتیم.
وب سایت ها اون قدر مهم نبود و بیشتر سایت ها تنها به عنوان بروشورها ازشون استفاده می شد.
ولی تغییراتی رخ داد و حال بیشتر کمپانی ها به درستی وب سایت های خودشون رو به عنوان کسب و کار بحرانی می دانند.
همپنین هرچقدر هم وب سایت های پیچیده تری پیشرفت می کند درآمد آن ها هم بیشتر می شود. در نتیجه هم مشتریان انتظار دریافتی بیشتری از سرمایه گذاری خود دارند.
همچنین ما بیشتر از قبل تحت بررسی موشکافانه هم قرار می گیریم و مشتریان تمایل دارند که سایت هایی که ما براشون می سازیم رو تست کنندو همچنین از نتیجه کار اطمینان پیدا کنند.

بعضی بر این باورند که این بررسی ها از سمت مشتریان از میزان خلاقیت کم می کنه و نمیشه گفت این تصور غلطی است. اما این واقعیت جدیدیه که خب نمیشه مشتریان رو درست وقتی که برای موفق شدنشون خیلی مهمه سرزنش کرد.

وب با سرعت زیادی داره تغییر می کنه. بعضی ها بر روش های قدیمی خودشون استوارند و بعضی دیگر نه. هیچ خطری در سازگاری با این تغییرات نیست.

 

از تغییرات نترسید

در انتهای این مارکت هنوز هم ادم هایی هستند که مسئولیت کار رو تماما به عهده می گیرند و به صورت تک نفره کار می کنند و هنوز هم وب سایت هایی که به دست این افراد برای افرادی نه چندان زرنگ و کاربلد ساخته میشه صرفا بروشور های آنلاین می باشد.
ولی این برای همیشه دوام نمیاورد!
برای سازمان های بزرگ امروزه وب سایت ها نقطه ای بحرانی در تجارت شده است. بقیه افراد هم تصمیم می گیرند که سایت های خودشون رو با ابزار هایی مانند  Envato Sites, Squarespace بسازن یا فقط به صفحه ی فیس بوک خودشون اقتدا می کنند.

دیر یا زود شما نیاز پیدا می کنید که با تغییرات همراه بشوید! خطر اونجاس که شما کاری رو برای خودتون نمی تونید پیدا کنید چون به روز نشده اید!

از تغییرات نترسید

 

چگونه به جلو پیش بریم؟؟

چون روز به روز کار طراحان وب در حال تغییر است، برای شروع شما نیاز دارید که یک متخصص انتخاب کنید. که در ساخت وب سایت های خودتون از از او کمک بگیرین. شما می خواهید روی کدوم وقت بذارین؟ روی طراحی یا برای کد زدن بخش front-end ،development، محتوا، SEO یا...؟
اما این به این معنی نیست که میشه از قسمت های دیگه غافل شد. شما به یک اطلاعات سطحی در باره ی همه سطوح دیجیتال، به همراه یک متخصص در هر زمینه نیاز دارید. دلیل این کار هم این می باشد که شما نیاز دارین با قسمت های دیگر دیجیتالی  هم به طور حرفه ای ارتباط داشته باشید.

 چگونه به جلو پیش بریم؟؟ اطلاعات سطحی در همه زمینه ها

 

نتیجه گیری:

ما باید همه ارتباطات خودمون رو گسترش بدیم تا در کار تیمی مشکلی برامون پیش نیاد. به طور مشخص ما باید بتونیم به زبان تجارت فواید طراحی رو به صورت ماهرانه بیان کنیم. ما باید بتونیم با اظلاعات دشوار و بزرگ تصمیم های خودمون رو سازگار کنیم.
باید این که مشتریان نیاز دارند که میزان موفقیتشون رو اندازه بگیرن رو بپذیریم یعنی ما باید با کاری که شروع می کنیم یک سنجه ی مناسب هم برای مشتریانمون بسازیم که بتونن به اطلاعاتی که نیاز دارند از پیشرفت کار برسن.
ولی در راس کار هامون باید بتونیم به طور همگانی و مشترک طراحی کنیم. ما دیگر نمیتوانیم به خودمون در پروسه طراحی به طور انحصاری فکر کنیم بلکه باید تشخیص بدیم که هر کس به اندازه خودش سهمی در پیش بردن پروسه داره و باید برای زحمات همکار دیگر ارزش قایل بشیم و بپذیریم. یعنی حتی ممکنه مشتری ما هم نظرات خیلی خوبی داشته باشه!
اگر بتونین این کارها رو انجام بدین این به این معنیه که شما می تونید موفق بشین در غیر این صورت ممکنه خودتون رو منسوخ شده بیابید!