12 روش کسب درآمد از برنامه نویسی در ایران

12 روش کسب درآمد از برنامه نویسی در ایران
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

12 روش کسب درآمد از برنامه نویسی در ایران

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

بررسی 12 روش کسب درآمد از برنامه نویسی در ایران به صورت کامل و 100% تضمینی. کسب در آمد از Programming

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1402/03/29
46,012 بازدید

آشنایی با روش کسب درآمد از برنامه نویسی، برای همه افراد، چه متخصص و چه مبتدی، ضروری است. برنامه نویسی یکی از پولسازترین مشاغل دنیاست؛ اما رسیدن به درآمد میلیاردی از برنامه نویسی، راز و رمزهای خودش را دارد و کار هر کسی نیست. آکادمی آی تی در این زمینه تحقیقات زیادی انجام داده است و روش‌هایی را به شما معرفی می‌کند که تست شده هستند. این روش‌ها برای برنامه نویسان ایرانی هم جواب می‌دهند.

بررسی 12 روش کسب درآمد از برنامه نویسی در ایران

 

  1. کار فریلنسری با سایت‌هایی مانند Upwork و Fiver (درآمد دلاری)

دو سایت Upwork و Fiverr به شما این امکان را می‌دهند تا با کارفرمایان خارجی، ارتباط برقرار کرده و با انجام پروژه‌های آن‌ها، درآمد دلاری داشته باشید. البته باید یک حساب بانکی ارزی باز کنید که از داخل ایران هم ممکن است و با کمی جستجو در اینترنت، شرکت‌های زیادی را پیدا می‌کنید که این کار را برای شما انجام می‌دهند. هر چقدر که رزومه پربارتر و سابقه کاری بیشتری داشته باشید، در سایت‌های آپ‌ورک و فیور، بهتر دیده می‌شوید.

  1. کار فریلنسری با سایت‌های ایرانی

پونیشا، پارسکدرز، کارلنسر، انجام میدم و دورکار، چند نمونه از محبوب‌ترین سایت‌های فریلنسری ایرانی هستند. شما می‌توانید در این سایت‌ها با سایر فریلنسرها رقابت کنید. هزاران برنامه نویس در سراسر ایران، پروژه‌های خود را از این سایت‌ها دریافت می‌کنند. اگر در ابتدای راه هستید و هنوز تجربه زیادی ندارید، بهتر است کار خود را با سایت‌های فریلنسری ایرانی شروع کنید.

  1. استخدام در شرکت‌ها

اگر می‌خواهید کار و حقوق ثابت داشته باشید، استخدام در شرکت‌ها بهترین گزینه برای شماست. در شرکت، می‌توانید همکاری گروهی را تجربه کنید. اگر مبتدی باشید، استخدام شدن در شرکت‌ها کمی دشوار خواهد بود. ممکن است رزومه شما بارها و بارها رد شود؛ اما ناامید نشوید. سعی کنید در نگارش رزومه از افراد متخصص کمک بگیرید و نمونه‌کارهایی ایجاد کنید که مهارت و تخصص شما را نشان دهند.

  1. تدریس برنامه نویسی

روش‌های مختلفی برای تدریس برنامه نویسی وجود دارد:

آموزش خصوصی

برای آموزش خصوصی برنامه نویسی، به هیچ مدرک تحصیلی خاصی نیاز ندارید. تنها کافیست در حوزه فعالیت خود، حرفه‌ای باشید و دیگران شما را به عنوان یک متخصص بشناسند.

تدریس در آموزشگاه

می‌توانید یک آموزشگاه تاسیس کنید یا در آموزشگاه‌های موجود در شهرتان، تدریس کنید.

تهیه فیلم آموزشی

شما می‌توانید آموزش‌های خود را به صورت ویدئویی تهیه کنید و به فروش برسانید. مکتب خونه و فراردرس، دو نمونه از سایت‌هایی هستند که می‌توانید با آن‌ها همکاری داشته باشید. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، دوره‌های آموزشی خود را در سایت‌هایی مانند یودمی به فروش برسانید. تاسیس یک کانال آموزش برنامه نویسی یوتیوب نیز ایده جالبی است. در این روش، درآمد شما از مشاهده تبلیغات یوتیوب توسط کاربران خواهد بود.

  1. راه‌اندازی سایت آموزش برنامه نویسی

یک سایت راه‌اندازی کنید. دوره‌های خود را به صورت پکیج در سایت خودتان بفروشید. همچنین می‌توانید از مدرس‌های دیگر درخواست کنید تا پکیج‌های آموزشی خود را در سایت شما بفروشند.

  1. پیاده‌سازی ایده‌های شخصی

بسیاری از افراد، برنامه نویسی را با هدف منظور پیاده‌سازی ایده‌های شخصی خود یاد می‌گیرند. همچنین می‌توانید ایده‌ها را به سرمایه‌گذاران مختلف بفروشید یا با آن‌ها در سود پروژه شریک شوید.


برای خواندن مقالات بروز برنامه نویسی روی " آموزش برنامه نویسی " کلیک فرمایید


  1. انجام پروژه‌های دانشجویی

انجام پروژه‌های دانشجویی، باعث می‌شود تا بتوانید برای رزومه خود نمونه‌کار بسازید. برای گرفتن پروژه، کافیست در کانال‌ها و سایت‌های مختلف، آگهی بدهید. دانشجویان زیادی برای سپردن پروژه به شما مراجعه خواهند کرد. مشتریان راضی، درباره شما با سایر دوستان و همکلاسی‌های خود صحبت می‌کنند و به مرور زمان، مشتریان شما افزایش پیدا خواهد کرد.

  1. توسعه یک اپلیکیشن

یک اپلیکیشن توسعه داده و آن را در فروشگاه‌های ایرانی و خارجی، عرضه کنید. برای کسب درآمد از برنامه نویسی با این روش، می‌توانید استراتژی‌های مختلفی را امتحان کنید. برای مثال، ارائه خدمات VIP به افرادی که اشتراک خریداری می‌کنند یا نمایش بنرهای تبلیغاتی.

12 روش کسب درآمد از برنامه نویسی در ایران بررسی کامل

  1. باگ پیدا کنید (Bug bounty)

باگ یاب، فردی است که خطاها و اشکالات برنامه‌ها و سایت‌های مختلف را پیدا می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها در ازای پیدا کردن باگ (خطا)، جایزه‌های چند هزار دلاری به برنامه نویسان اهدا می‌کنند.

  1. توسعه یک افزونه

افزونه‌ها مانند نرم افزارهای کوچکی هستند که به یک سایت، متصل شده و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کنند. روش‌های کسب درآمد از توسعه افزونه:

  • توسعه و فروش افزونه سفارشی

  • سفارشی‌سازی افزونه‌های موجود

  • آموزش توسعه افزونه به دیگران
  1. توسعه تم یا قالب

بسیاری از مدیران سایت‌ها ترجیح می‌دهند که قالب سایت آن‌ها منحصربه‌فرد باشد. به گونه‌ای که ارزش و هویت برند آن‌ها را منعکس کند. بنابراین از قالب‌های آماده استفاده نمی‌کنند و از توسعه دهندگان قالب، درخواست می‌کنند تا یک قالب خوب و عالی را برای آن‌ها طراحی و کدنویسی کنند.

  1. فروش کتاب

فروش کتاب، یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی است. بسیاری از افراد، با کتاب ارتباط بهتری برقرار می‌کنند و ترجیح می‌دهند که برنامه نویسی را از این طریق یاد بگیرند. همچنین می‌توانید کتاب خود را در سایت شخصی یا همراه با پکیج آموزشی، بفروشید.

همچنین بخوانید  : کسب درآمد دلاری چگونه است؟

 

درآمد برنامه نویسی در ایران چقدر است؟

درآمد برنامه نویسی در ایران به عوامل زیادی بستگی دارد؛ از جمله:

  • میزان تجربه و سطح تخصص (تازه‌کار، ارشد و متخصص)

  • اندازه و اعتبار شرکت

  • نوع فعالیت برنامه نویس (فریلنسری، استخدامی)

  • حوزه فعالیت برنامه نویسی

برای اطلاع دقیق‌تر درباره درآمد برنامه نویسان در ایران بهتر است سری به سایت‌های کاریابی مثل جابینجا و جاب ویژن بزنید. مشاهده خواهید که برنامه نویسان در مقایسه با سایر مشاغل، حقوق بسیار بالاتر و چشمگیری دریافت می‌کنند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد وب‌سایت ایران سلری، متوسط حقوق برنامه نویسان در ایران ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان است. حقوق این افراد در بازه‌ای بین ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان (حداقل) تا ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان (حداکثر) متفاوت است. از عواملی که بر حقوق برنامه نویسان موثر هستند میتوان به این موارد اشاره کرد : ( شرایط بازار کار ، موقعیت جغرافیایی،نوع شرکت یا صنعت،سابقه کار و تخصص و مهارت‌).

مهاجرت از طریق برنامه نویسی

اگر مایل به مهاجرت هستید، برنامه نویسی بهترین مهارت و شغل برای شماست. تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و کشورهای زیادی مایل به جذب برنامه نویسان هستند.

کشورهای آمریکا، بریتانیا، ایرلند، هلند، سوئیس و بلژیک، دارای بیشترین مشاغل برنامه نویسی هستند. هند و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند سنگاپور، ژاپن، اندونزی و همچنین کره جنوبی از دیگر کشورهای پیشرفته‌ای هستند که آینده روشنی برای برنامه نویسان کامپیوتر در این کشورها وجود دارد.

هنگام انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت برنامه نویسان، باید بدانید که در کشورهای دیگر چقدر تقاضا برای زبان‌های مختلف برنامه نویسی وجود دارد. برای این منظور، تنها کافیست در گوگل جستجو کنید یا از مشاوران ما کمک بگیرید.

اگر مایل به مهاجرت از طریق برنامه نویسی هستید، نکات زیر را رعایت کنید:

  • در یک زمینه برنامه نویسی، متخصص شوید و نمونه کارهای مختلفی بسازید. هر چقدر که مهارت و تجربه بیشتری داشته باشید، شانس شما برای مهاجرت کاری و گرفتن جاب‌آفر (پیشنهاد کاری از کارفرمایان خارجی) بیشتر خواهد شد.
  • در لینکدین پروفایل بسازید و با متخصصان دیگر ارتباط برقرار کنید. بسیاری از شرکت‌های خارجی، آگهی‌های کار خود را در لینکدین منتشر می‌کنند. همچنین می‌توانید با افرادی که مسئول جذب و استخدام هستند، در رابطه با مهارت‌های خود صحبت کنید و بخواهید که شغل مناسبی به شما پیشنهاد کنند.
  • در مورد کشور مقصد و میزان تقاضا برای تخصص خود، تحقیقات زیادی انجام دهید.

برنامه نویسی برای چه افرادی مناسب است؟

برنامه نویسی برای طیف وسیعی از افراد مختلف مناسب است از جمله:

علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی

اگر در مورد تکنولوژی کنجکاوی هستید و از کاوش در نحوه عملکرد پشت صحنه برنامه‌ها و سایت‌ها لذت می برید، برنامه نویسی می‌تواند برایتان مناسب باشد. این تخصص به شما امکان می‌دهد تا پیچیدگی نرم افزارها، برنامه‌ها و سیستم‌ها را به صورت عمیق بررسی کرده و آن‌ها را مطابق میل خود ایجاد، اصلاح و بهینه کنید.

علاقه‌مندان به حل مسئله

برنامه نویسی یک سرگرمی عالی برای کسانی است که از حل مسائل و معماها لذت می‌برند. برنامه نویسی فرصتی برای تجزیه مسائل بزرگ به مسائل کوچک‌تر و قابل مدیریت و ابداع راه حل‌های منطقی و کارآمد ارائه می‌دهد. اگر از غلبه بر موانع و طراحی راه حل لذت می‌برید، برنامه نویسی را بیاموزید. این مهارت حتی به شما در حل مسائل زندگی روزمره نیز کمک می‌کند.

افراد خلاق

برخلاف تصور رایج، برنامه نویسی تنها حوزه‌ای برای ذهن‌های تحلیلی نیست. خلاقیت، نقشی حیاتی در برنامه نویسی ایفا می‌کند، زیرا شامل طراحی و توسعه برنامه‌های نوآورانه است. اگر استعداد تفکر خلاقانه دارید و از ترکیب زیبایی شناسی با عملکرد لذت می‌برید، برنامه نویسی می‌تواند یک ابزار برای پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه شما باشد.

افراد مایل به تغییر شغل

برنامه نویسی گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال تغییر شغل هستند. با رشد تقاضا برای برنامه نویسان ماهر در صنایع مختلف، یادگیری کدنویسی می‌تواند درها را به روی فرصت‌های شغلی جدید باز کند. این مهارت به شما اجازه می‌دهد تا دانش و تخصص فعلی خود را در ترکیب با مهارت‌های برنامه نویسی به کار ببرید.

علاقه‌مندان به یادگیری مداوم

برنامه نویسی یک حوزه همیشه در حال تحول است که به طور مداوم چالش‌ها، فناوری‌ها و فرصت‌های تازه‌ای را ارائه می‌دهد. در دنیای برنامه نویسی همیشه چیزهای جدیدی برای کشف کردن وجود دارد. اگر به یادگیری مداوم و رشد فکری اشتیاق دارید، برنامه نویسی را بیاموزید.

کارآفرینان

برنامه نویسی برای کسانی که روحیه کارآفرینی دارند یا مایل هستند چیزی منحصر به فرد را خلق کنند، ابزارهایی برای زندگی بخشیدن به ایده‌ها فراهم می‌کند. چه در آرزوی توسعه یک برنامه نوآورانه، راه‌اندازی یک استارت‌آپ تکنولوژی محور یا خودکار کردن فرآیندها برای بهینه‌سازی کارایی باشید، برنامه‌نویسی به شما این امکان را می‌دهد که آنچه در ذهن دارید را به واقعیت تبدیل کنید.

چگونه وارد حوزه برنامه نویسی شویم؟

تنوع روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی و میزان بالای درآمد این حوزه، برای هر فردی وسوسه‌کننده است. اما مسیر تبدیل شدن به یک برنامه نویس ماهر، همیشه مستقیم نیست. متخصص شدن در این حوزه و رسیدن به درآمدهای بالای، نیاز به فداکاری، پشتکار و داشتن یک نقشه راه دارد. برنامه نویسی شامل حوزه‌های مختلفی است و شما باید با توجه به شرایط مخصوص خودتان، حوزه مناسبی را انتخاب کنید. افراد زیادی با اشتیاق زیاد به برنامه نویسی قدم می‌گذارند اما پس از مدتی بدون گرفتن نتیجه، آن را رها می‌کنند. برخی از میانه راه، سردرگم و دلسرد می‌شوند زیرا مسیر را به درستی نمی‌شناسید و منابع خوبی در اختیار ندارند. برای این که شما جزء این افراد نباشید، توصیه می‌کنیم از مشاوره رایگان اکادمی آی تی استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی 12 روش کسب درآمد از برنامه نویسی در ایران پرداختیم. برای شروع یادگیری برنامه نویسی میتوانید به دپارتمان آموزش برنامه نویسی آکادمی آی تی مراجعه کنید.