فونت فارسی در پاور بی آی

فونت فارسی در پاور بی آی
غلامحسین عبادی
غلامحسین عبادی
dots

فونت فارسی در پاور بی آی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

یکی از مواردی که توسعه دهندگان BI Power به شدت به آن نیاز دارند، استفاده از فونت فارسی در داشبوردها و گزارشات مورد نظرشان است. در این مقاله به این موضوع پرداخته شده.

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1402/11/23
423 بازدید

 

:Import Theme

شما مى توانيد از Theme هايى كه خود توليد كرده ايد استفاده كنيد و يا اينكه از Theme هايى كه دیگران توليد كرده اند، استفاده نماييد.

استفاده از فونت فارسی در گزارشات و داشبوردها:

براى نمايش فونت و اعداد فارسى در Power BI بايد از منو View وسيس قسمت Theme، از Theme مورد نظر خود استفاده نماييد. براى اينكه شما بتوانيد فونت فارسى مورد نظر خود را در داشبورد و يا گزارشات خود اعمال نماييد، كافيست از يك فايل json استفاده نماييد. در اين فايل json شما بايد مطابق شكل زير نام فونت مورد نظر خود را تايپ كنيد(كادر قرمز در شكل زير). همانطور كه در شكل زير مشخص شده مى خواهيم از فونت B Nazanin استفاده نماييم.

 

به دو نكته دقت كنيد. اولا اينكه فونت فارسى كه مى خواهيد استفاده نماييد حتما بايد در ويندوز يا سرورشما بايد وجود داشته باشد. دوم اينكه نام فونت فارسى كه در فايل json استفاده ميكنيد حتما عينا مانند نام فونت فارسى باشد كه در فونت هاى ويندوز وجود دارد. از منو View مطابق شكل زير بر روى فلش رو به پايين Themes كليک كرده و در پايين صفحه باز شدہ بر روی گزينه Browse for themes كليك كنيد.

 

 

در پنجره باز شده به مسیری که فایل json خود را قرار داده اید رفته و بر روى فايل json دابل كليک نمایید. حال خواهید دید که فونت فارسی در داشبورد و گزارشات شما اعمال خواهد شد.

استفاده از Theme هاى ديگران در گزارشات:

در منوى فوق چنانچه بر روى كزينه Theme gallery كليك كنيد در اين صورت شما وارد سايت مايكروسافت خواهيد شد ودر آنجا مى توانيد فايل json مربوط به طراحى سايت هاى مختلف را دانلود کرده و از آنها در گزارشات و داشبور دهای خود استفاده نماييد.

 

 

بر روى هر Theme ايى كه مورد دلخواه شما مى باشد كليك كنيد تا وارد صفحه بعد شويد. سيس مطابق شكل زيرفايل json آن Theme را دانلود كرده و در گزارش خود استفاده كنيد.