صفر تا صد سئو یک وب سایت وردپرسی با پلاگین یواست

صفر تا صد سئو یک وب سایت وردپرسی با پلاگین یواست
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

صفر تا صد سئو یک وب سایت وردپرسی با پلاگین یواست

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

پلاگین yoast seo یکی از افزونه های موجود در زمینه سئو ی سایت در وردپرس است.در این مقاله صفر تاصد سئو یک وب سایت وردپرسی را با پلاگین یواست شرح داده شده است.

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1400/09/22
1,604 بازدید

صفر تا صد سئو یک وب سایت وردپرسی با پلاگین یواست

 

از سال 2008 تا به امروز، یواست سئو به میلیون ها وب سایت در سراسر جهان کمک کرده است تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشند. بهینه سازی موتورهای جستجو لازمه اصلی و مهم جذب ترافیک محسوب می شود. افزونه یواست سئو برای وردپرس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای پیشبرد عملکرد سایت در این زمینه باشد.

 

درباره افزونه یواست سئو چه می دانید؟

این افزونه پر از ابزارها و تنظیمات متنوع است و با کمک آن می‌توانید سایت خود را به گونه ای مدیریت کنید که در موتورهای جستجو و از نظر بازدیدکنندگان، امتیاز خوبی کسب نماید.

هدف اصلی یواست، استفاده راحت از سئو برای همه افراد است. آموزش رایگان یواست سئو شامل همه نکاتی می شود که برای مدیریت سئوی سایت خود نیاز دارید. افزونه های یواست سئو مانند Yoast SEO Premium ابزارها و عملکردهای بیشتری را در اختیار کاربر می گذارند.

به طور خاص هر وب سایتی به یک افزونه SEO نیاز دارد. برای اکثر وب سایت ها، گوگل مهمترین منبع برای بازدیدکننده ها است. مهم نیست که شبکه های اجتماعی چقدر می توانند برای یک سایت مهم باشن سئو اغلب مهم ترین عامل برای رشد یک سایت است. تبعیت نکردن از شیوه های سئو یا به طور کلی انجام ندادن سئو می تواند برای عملکرد سایت شما مضر باشد.

بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چرا هر سایتی به یواست سئو نیاز دارد! برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو، باید رقبا را شکست دهید. برای موفقیت در کسب و کار، باید وب سایت بهتر، سریعتر و قوی تر از افرادی داشته باشید که کارهای مشابه شما را می فروشند یا خدمات شبیه شما را ارائه می دهند.

یواست سئو این اطمینان را ایجاد می کند که سایت شما از بالاترین استانداردهای فنی SEO برخوردار است. همچنین ابزارهایی را دراختیارشما قرار می دهد تا محتوای خود را برای سئو و خوانایی کلی بهینه کنید.

 

چرا یادگیری یواست سئو تا این اندازه اهمیت دارد؟

نکات زیرا به شما کمک می‌کند تا

  • محتوای سئو پسند ایجاد کنید

با کمک عبارات کلیدی می توانید پست های سایت خود را راحت تر بهینه سازی کنید. یواست سئو می تواند عبارات کلیدی مرتبط، مترادف عبارات کلیدی و شکل های مختلف کلمات کلیدی شما را تشخیص دهد. این به شما امکان می دهد آسان تر بنویسید و بهبود محتوای شما را برای مخاطبان و موتورهای جستجو آسان تر می کند.

  • با کمک تدابیر یواست سئو در زمان و فرصت ها صرفه جویی کنید

برای به دست آوردن یک وب سایت سالم که رتبه بندی بالایی داشته باشد، باید سئو را به طور منظم انجام دهید. تدابیر یواست سئو شما را در انجام کارهای مهم راهنمایی می کند. همچنین به شما کمک می کند تا فرصت های بهینه سازی را پیدا کنید، مانند پیدا کردن محتوای بدون لینک در سایت که اغلب کاری دشوار است.

  • یک ساختار پیوند داخلی محکم ایجاد کنید

با کمک یواست سئو، ساختاری را برای سایت خود ایجاد کنید که بازدیدکنندگان شما و گوگل آن را درک کنند. با کمک این روش، ابزارهای قدرتمند لینک دهی داخلی را دریافت می کنید که به شما می گوید چه چیزی و چگونه باید بهبود یابد.

  • مانع حذف بازدیدکنندگان سایت خود بخاطر پیوندهای از رده خارج شده شوید

از خطاهای 404 و بن بست در سایت خود اجتناب کنید. یواست سئو بعنوان مدیر تغییر مسیر، هنگام انتقال یا حذف محتوا، تغییر مسیرها را ایجاد و مدیریت می کند.

  • به‌طور خودکار داده‌های ساختاریافته را اضافه می‌کند تا در شناخت سایت شما به گوگل کمک کند

افزودن داده های منسجم یکی از موثرترین راه ها برای جلب توجه سایت شما برای موتورهای جستجو است. یواست سئو به طور خودکار داده های ساختاری مناسب را اضافه می کند و گزینه هایی را برای شما ارائه می دهد تا سایت خود را با داده های ساختار یافته اضافی غنی کنید. در واقع شانس شما را برای به دست آوردن نتایج مثبت افزایش می دهد!

  • از پست های دیداری خوب در نتایج جستجو و در رسانه های اجتماعی مطمئن باشید

گوگل و پیش‌نمایش‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا تصور کنید که پست شما در صورت اشتراک‌گذاری آنلاین چگونه خواهد بود. این کار به شما این فرصت را می دهد که آن را به طور کامل بهینه کنید.

 

هر آنچه که باید در مورد استفاده از یواست سئو برای وردپرس بدانید

زمانی که با یک سایت وردپرس میزبان کار می کنید، افزونه یواست سئو یکی از با ارزش ترین ابزارهایی است که می توانید داشته باشید. یواست سئو یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس در سراسر جهان است و درک دلیل آن کاری آسان است.

چه در حال اجرای یک وبلاگ شخصی باشید و چه یک متخصص سئو و مدیریت یک وب سایت برای یک مشتری، یواست ابزار قدرتمندی است که می تواند به شما کمک کند سایت خود را تا حد امکان برای موتورهای جستجو سازگار کنید. یواست سئو را می توان در هر سایت وردپرس میزبان نصب کرد.

در واقع یواست جامع ترین افزونه وردپرس مرتبط با سئو است که می توانید درخواست کنید و از همه بهتر این که، رایگان است! یواست انجام کارهایی مانند کنترل عناوین و توضیحات متا، تنظیم کلمات کلیدی مورد نظر و پیگیری تعداد دفعات استفاده از آنها، مدیریت نقشه های سایت و موارد دیگر را برای شما آسان می کند. در ادامه با آموزش رایگان یواست سئو در کنار شما هستیم.

 

دانلود و نصب یواست سئو

اگر پیش از این افزونه یواست سئو را روی سایت خود نصب نکرده اید، وارد سایت وردپرسی خود شوید. از بخش افزونه ها عبارت Yoast SEO را سرچ کنید. بعد از یافتن آن، روی گزینه نصب کلیک کرده و این پلاگین را نصب نمایید.

در صورتی که از قبل این افزونه را نصب و راه‌اندازی کرده اید و فقط می‌خواهید در مورد نحوه استفاده از آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، به راحتی به بخش «استفاده از Yoast SEO» بروید. از داشبورد مدیریت سایت وردپرسی خود، در امتداد سمت چپ صفحه گزینه "Plugins" را پیدا کنید. وقتی ماوس را روی آن نگه دارید، گزینه افزودن جدید « Add New» را خواهید 

                                                                                            

 

روی "افزودن جدید" کلیک کنید و به صفحه ای با مجموعه ای از افزونه های برجسته، محبوب، توصیه شده و مورد علاقه وارد خواهید شد. اگر Yoast SEO را در هیچ یک از این بخش ها نمی بینید، یک کادر جستجو وجود دارد که می توانید برای جستجو از آن استفاده کنید.

نصب یواست در وردپرس

 

زمانی که افزونه Yoast SEO را پیدا کردید، روی "Install Now" کلیک کنید و وردپرس آن را دانلود و نصب می کند.

سپس از شما می خواهد که افزونه را فعال کنید. افزونه را فعال کنید و اگر با موفقیت نصب و فعال شده باشد، گزینه ای با علامت «SEO» را در منوی نوار کناری سمت چپ داشبورد مدیریت خود و در امتداد نوار منوی افقی در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد.

                                                                             

 

دانلود و نصب Yoast SEO آسان بود، اما اکنون که این کار را انجام دادید، باید افزونه را راه اندازی کنید. اگر قبلاً از Yoast SEO استفاده نکرده‌اید، ممکن است ادامه کار کمی برایتان خسته کننده به نظر برسد، اما مطمئن باشید می توانید این کار را هم مدیریت کنید.

گرچه ممکن است کمی زمان بر باشد، اما ارزش زمان صرف شده برای تنظیم درست آن را دارد. از آنجایی که تنظیمات ایده‌آل Yoast از سایتی به سایت دیگر متفاوت است، نمی توانیم تنظیمات سریعی را به شما معرفی کنیم، اما توضیح خواهیم داد که هر یک از تنظیمات چگونه صورت می گیرند.

 

وارد کردن تنظیمات از سایر افزونه های SEO

    قبل از اینکه ادامه دهیم به این سوال مهم پاسخ دهید: آیا افزونه سئو دیگری دارید که از آن استفاده کرده باشید؟ اگر جواب مثبت است، می توانید با وارد کردن تنظیمات از افزونه دیگر، در زمان خود صرفه جویی کنید.

از گزینه «SEO» در منوی سمت چپ، روی «ابزار» و سپس « Import and Export » کلیک کنید. تب "وارد کردن از افزونه های دیگر سئو" را انتخاب کنید. 

    انتقال تنظیمات به یواست سئو

 

در اینجا، می‌توانید تنظیمات را از HeadSpace2، All-in-One SEO و WooThemes SEO Framework وارد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کادر مربوطه را چک کرده و "Import" را بزنید. اگر از افزونه‌های قدیمی Yoast مانند Robots Meta، RSS Footer یا Yoast Breadcrumbs استفاده کرده‌اید، می‌توانید تنظیمات را از افزونه هایی که در برگه «وارد کردن از افزونه‌های دیگر» هستند وارد کنید.

اگر از هیچ یک از آن افزونه‌های SEO استفاده نمی‌کنید، می توانید افزونه «SEO Data Transporter» را که Yoast توصیه می‌کند، بررسی کنید.

                                         

 

اگر از قبل تنظیماتی دارید که از افزونه دیگری فرستاده اید و می خواهید آنها را وارد کنید، کافی است به تب "Import" بروید، فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی "Import settings" کلیک کنید.

 

راه اندازی Yoast SEO

حتی اگر تنظیمات خود را از افزونه دیگری وارد کرده باشید، بررسی همه این تنظیمات فقط برای اطمینان از درست بودن آن ها هیچ ضرری ندارد. برای شروع، به داشبورد مدیریت سایت خود بروید، گزینه «SEO» را در منوی سمت چپ (یا منوی بالا، هر کدام که ترجیح می دهید) پیدا کنید و روی « General» کلیک کنید. سپس به صفحه‌ای می‌روید که در آن می توانید برخی از گزینه‌های اولیه سئو جهانی را برای سایت خود تنظیم کنید.

 

تنظیمات "General"

با تب عمومی شروع می‌کنیم:

تب General یواست سئو

اگر می خواهید Yoast SEO را به تنظیمات پیش فرض خود بازگردانید، تب "General" جایی است که می توانید این کار را انجام دهید. اگر می خواهید بطور آزمایشی این کار را انجام دهید، به «اطلاعات شما» بروید.

                                    

 

تب اطلاعات شما در یواست سئو

تب your info در یواست سئو

در اینجا، می‌توانید نام سایت خود را به Yoast اعلام کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که آیا شما یک شرکت یا یک شخص هستید، که این امر باعث می‌شود گوگل سایت شما را در نتایج Knowledge Graph به راحتی اضافه کند. اگر Yoast SEO را برای وب‌سایت شرکت خود راه‌اندازی می‌کنید، می توانید مواردی همچون لوگوی شرکت را هم اضافه کنید که در نتایج Knowledge Graph دانش نیز گنجانده می شود.

 

ابزارهای وب مستر یواست سئو

 تب وب مستر در یواست سئو

اکنون، بیایید به سراغ تب «ابزارهای وب مستر» برویم. اگر قصد دارید از ابزارهایی مانند Alexa، Bing Webmaster Tools ، Google Search Console یا Yandex Webmaster Tools استفاده کنید، اگر سایت شما قبلاً تأیید نشده است، می توانید سایت خود را از این طریق تأیید کنید. بدون توجه به اینکه از کدام یک از ابزارها استفاده می کنید، فرآیند اصلی انجام این کار تقریباً مشابه است.

برای مثال Google Search Console  را در نظر می گیریم:

1. داشبورد Search Console را باز کنید و "Manage Property" و سپس "Verify this site" را از کادر کنار سایتی که Yoast را به آن اضافه می کنید انتخاب کنید. اگر قبلاً سایت خود را به Search Console اضافه نکرده اید، ابتدا باید این کار را انجام دهید.

2. گزینه تأیید " “HTML Tagرا انتخاب کنید. به‌جای الحاق کدی که به شما می‌دهد در بخش <Head> کد سایت خود، آن کد را بردارید و در کادر Search Console Google که در اینجا می‌بینید قرار دهید. سپس همه چیز را حذف کنید، به جز آنچه در داخل علامت‌های نقل قول است، از جمله خود علامت‌ها.

3. روی «ذخیره تغییرات» کلیلک کنید، سپس به داشبورد Search Console Google خود برگردید و «تأیید» را بزنید. کارتان را با موفقیت انجام دادید !

 

تب امنیت در یواست سئو

در نهایت، تب "امنیت" را می بینید. اگر با یک سایت تک نویسنده کار می کنید، چیزی برای نگرانی ندارید و می توانید این کادر را علامت نزنید. اما اگر با سایتی کار می کنید که چندین نویسنده می توانند به سایت دسترسی داشته باشند و محتوا اضافه کنند، این بخش می تواند مفید باشد.

وقتی این کادر علامت نخورده باقی بماند، بخشی با گزینه‌های پیشرفته مانند تغییر مسیرها و تنظیمات noindex در جعبه ابزار Yoast که در ویرایشگر هر صفحه ظاهر می‌شود، قابل مشاهده خواهند شد. اگرچه ممکن است با اضافه کردن محتوا از طریق دیگر ادمین های سایت مشکلی نداشته باشید، اما شاید لزوماً نخواهید که آنها این نوع تنظیمات را تغییر دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این کادر را علامت بزنید و دیگر نگران آن نخواهید بود.

 

جمع بندی

اگر می‌خواهید محتوای سایت شما رتبه‌بندی شود، کارهای زیادی را  می توانید انجام دهید. ابتدا باید ساختاری را برای سایت خود ایجاد کنید که کاربران و گوگل آن را درک کنند. برای رسیدن به این هدف، باید تعیین کنید که کدام محتوا مهمتر است و لینک سازی داخلی سایت خود را به خوبی انجام دهید.

در این مقاله آموزشی شما را با یک افزونه بسیار کاربردی آشنا کردیم که در بهینه سازی سئو سایت شما نقشی مهم دارد. آموزش رایگان یواست سئو به شما کمک می کند مهارت های ایجاد بهترین ساختار برای وب سایت خود را توسعه دهید.