از آپدیت جدید لاراول چه خبر ؟ (لاراول 9 رونمایی شد ) + ویدیو

از آپدیت جدید لاراول چه خبر ؟ (لاراول 9 رونمایی شد ) + ویدیو
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

از آپدیت جدید لاراول چه خبر ؟ (لاراول 9 رونمایی شد ) + ویدیو

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

   لاراول 9 یکی از وب فریمورک های رایگان و متن باز مبتنی بر پی اچ پی است که هدف از ایجاد آن، داشتن یک چهارچوب مناسب برای ایجاد اپلیکیشن‌ های مبتنی بر طراحی MVC و... که این وظیفه را به خوبی انجام می‌ دهد

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1400/12/21
1,011 بازدید

 

لاراول 9 یکی از وب فریمورک های رایگان و متن باز مبتنی بر پی اچ پی است که هدف از ایجاد آن، داشتن یک چهارچوب مناسب برای ایجاد اپلیکیشن‌ های مبتنی بر طراحی MVC و... که این وظیفه را به خوبی انجام می‌ دهد. به طور کلی لاراول یک فریمورک جوان است که به عنوان بهترین فریمورک PHP شناخته شده است و قابلیت توسعه ی اپلیکیشن های مدرن به صورت سریع و امن را دارد. در ادامه به معرفی بیشتر ویژگی ها و مزایای لاراول 9 می پردازیم تا شما را با یکی از مشهور ترین و کارآمد ترین فریمورک ها آشنا کنیم.

 

                   

 

ویژگی های لاراول 9

لاراول ۹ دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی است ،بهترین ویژگی‌ های لاراول 9 به شرح زیر هستند. 

 

دارای موتور قالب

این فریمورک دارای چارچوبی مناسب برای قالب‌ های سبک وزن داخلی است که این امکان را به مخاطب می دهد تا برای ایجاد پوسته ‌های شگفت انگیز با استفاده از محتوای پویا از لاراول 9 استفاده کنند. چون قالب‌ های موجود در لاراول 9، به صورت خلاقانه‌ طراحی شده ‌اند، می توانند طرح ‌های ساده و پیچیده‌ با بخش‌ های مشخصی را ایجاد کنند.

 

نقشه برداری رابطه ای شیء

لاراول 9 ORM را به مخاطبان خود ارائه می‌ دهد که این امر به توسعه ‌دهندگان برنامه وب و برنامه نویسان اجازه می ‌دهد تا برای نمایش داده ‌های پایگاه داده، به جای نوشتن کد SQL، با زبان PHP بنویسند.

 

پشتیبانی کردن از معماری MVC

این فریمورک محبوب و مشهور از الگوی معماری MVC پشتیبانی می‌ کند که این امر سبب می شود تا منطق کسب‌ و‌ کار و لایه‌ های مختلف از هم جدا شود. پشتیبانی از این معماری سبب می شود تا از یک جا نوشته شدن کد های PHP و HTML جلوگیری شود.

 

امنیت بالا

هم‌چنین از مزیت های حائز اهمیت لاراول 9 می توان به ارائه امنیت وب بسیار قوی این فریمورک اشاره کرد. لاراول 9 از رمز عبور برای ارائه امنیت بالا به مخاطب استفاده می کند که این مکانیسم رمز عبور هرگز در دیتابیس ذخیره نمی ‌شود.

 

کتابخانه ‌ها و ماژولار بودن

این فریم ورک مجهز به کتابخانه‌ های از پیش نصب‌ شده است که در بسیاری از چارچوب ‌های دیگر PHP در دسترس نیستند.

 

سیستم مهاجرت بانک اطلاعاتی

وجود این سیستم در لاراول 9 به تغییر ساختار پایگاه داده برنامه وب، بدون ایجاد تغییر کد به صورت مجدد، کمک می‌ کند که این ویژگی، خطر از دست‌دادن داده‌ ها را به حداقل می رساند.

 

دارای تست واحد

امروزه این فریمورک قادر است تا چندین تست واحد را به صورت هم زمان اجرا کند تا اطمینان لازم برای توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان حاصل شود که تغییرات جدیدی که توسط آن ها انجام شده است، برنامه وب را به طور غیر ‌منتظره خراب نمی‌ کند.

 

مزایای لاراول 9

اگر شما یک توسعه دهنده وب هستید، لاراول 9 برای شما مناسب است. در این بخش از مطلب مزایای این فریمورک را بیان کرده ایم.

- یادگیری لاراول 9 بسیار آسان است.

- این فریمورک محبوب دارای ابزار های مختلف است.

- لاراول 9 از ORM پشتیبانی می کند که این مزیت بدان معناست که خودکار ‌سازی و انتزاع ‌بخشی مدل به خوبی به مخاطب ارائه می ‌شود. لازم به ذکر است که موتور ORM ایجاد هر نوع بانک اطلاعاتی رابطه‌ ای را برای مخاطب آسان می‌ کند.

- لاراول 9 الزامات برنامه ‌های اصلی وب را برآورده می ‌کند و محیط آزمایشی آسانی را به مخاطب ارائه می ‌دهد و می ‌تواند برای بارگذاری وابستگی ‌ها نیز خودکار شود. مدولار بودن این فریمورک همراه با استفاده مجدد از کد بدون دردسر، سبب می شود تا اجرای برنامه‌ های وب سریع تر صورت بگیرند.

- لاراول مدیریت صف قابل قبولی دارد که کار های غیر ‌ضروری چکیده‌ سازی و قرار گیری آن ها را در پشت صحنه فراهم می ‌کند که نتیجه آن، تسریع در زمان پاسخگویی به کاربر است.

 

کلام آخر

همان طور که در متن اشاره شد، امروزه لاراول 9 فریمورک اصلی زبان برنامه نویسی php است که بهترین گزینه برای توسعه دهندگان وب اپلیکیشن ها و برنامه ‌نویسان و شرکت‌ های مختلف است که از آن برای ساختن همه اجزای وبشان استفاده می‌ کنند و با استفاده از لاراول 9 می توانند وب سایت های قدرتمندی را توسعه بدهند. ما در این گفتار به طور مختصر به معرفی ویژگی ها و مزایای این فریمورک جوان پرداختیم.