آموزش Azure Data Studio

آموزش Azure Data Studio
غلامحسین عبادی
غلامحسین عبادی
dots

آموزش Azure Data Studio

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

با استفاده از Azure Data Studio، توسعه‌دهندگان و مدیران داده می‌توانند به صورت کارآمد و کاربردی با پایگاه‌های داده خود در محیط ابری Azure کار کنند و وظایف مرتبط با مدیریت داده‌ها را بهبود دهند. در این مقاله آموزش Azure Data Studio پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1402/04/11
7,549 بازدید

آموزش Azure Data Studio

مایکروسافت علاوه بر SSMS (SQL Server Management Studio) ابزار دیگری به نام Azure Data Studio ارائه داده است که قرار است جایگزین SSMS گردد. این نرم افزار همراه با SSMS نصب می شود. لازم به ذکر است که میتوانیم به صورت جداگانه نیز این نرم افزار را نصب نماییم.


فرق Azure Data Studio با SSMS

1 – نرم افزار Azure Data Studio یک نرم افزار open source می باشد.

یک برنامه open source برنامه ای است که کد منبع آن به صورت عمومی در دسترس است و اجازه می‌دهد به کاربران تغییرات، بهبودها و توسعه آن را انجام دهند.


2 – نرم افزار Azure Data Studio روی لینوکس و Mac هم Run می شود. به عبارتی کراس پلت فرم است. اگر کسی بر روی Client خود لینوکس نصب کرده باشد به راحتی می تواند بر روی آن Azure Data Studio را نیز نصب نماید، در صورتی که ما نمی توانیم بر روی لینوکس مستقیما SSMS نصب نماییم ولی نرم افزار Azure Data Studio ورژن لینوکس دارد.

3 – نرم افزار Azure Data Studio ، یه Market Place (که به آن Extinction هم گفته می شود) دارد که شما می توانید Tools های اضافه را دانلود کرده و نصب کنید.پس شما می توانید Extinction های مورد نیازتان را از این محیط نصب کرده و استفاده نمایید.

آموزش Azure Data Studio به صورت کامل

4 – نرم افزار Azure Data Studio بر خلاف SSMS خیلی سبک بوده و سریع بالا می آید.

 


برای خواندن مقالات بروز sql سرور و دیگر موارد روی " SQL سرور" کلیک فرمایید

آموزش Azure Data Studio

5 – برای اتصال به بانک اطلاعاتی مورد نظر ابتدا مطابق شکل زیر بر روی دکمه Connect کلیک می کنیم و سپس سایر اطلاعات اتصال به سرور و بانک اطلاعاتی مورد نظرمان را وارد نموده و در نهایت بر روی دکمه Connect کلیک می کنیم تا مطابق شکل زیر به سرور و دیتابیس مورد نظرمان متصل شویم.


صفر تا صد آموزش Azure Data Studio


6 – بعد از اجرای کوئری خود در سمت راست یک نوار ابزار ظاهر شده که با کلیک بر روی هر کدام خروجی Select خود را می توانید به آن محیط منتقل نمایید. مثلا خروجی خود را به Json تبدیل کنید و یا خروجی خود را به XML تبدیل کنید و یا خروجی خود را به اکسل تبدیل کنید و غیره.

آموزش رایگان آموزش Azure Data Studio

 

 آموزش مرتبط: آموزش sql server 2019


نتیجه گیری

Azure Data Studio یک نرم‌افزار مدیریت پایگاه‌های داده و تحلیل داده است که به صورت open source عرضه شده است و برخلاف SSMS، قابل استفاده بر روی سیستم‌عامل‌های لینوکس و macOS است. این ابزار از افزونه‌ها و ابزارهای توسعه قابل نصب و استفاده است و عملکرد سبک و سریعی دارد. همچنین، با استفاده از آن می‌توانید خروجی نتایج کوئری را به صورت JSON، XML و یا Excel تبدیل کنید. در این مقاله تلاش شد آموزش کاملی در رابطه با نرم افزار Azure Data Studio خدمتتان ارائه شود. - آکادمی آی تی