روش های کسب درآمد از وردپرس

روش های کسب درآمد از وردپرس
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

روش های کسب درآمد از وردپرس

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

کسب درآمد از وردپرس را می توان یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد دانست. در این بخش به روش های کسب درآمد از برنامه نویسی و طراحی سایت وردپرس می پردازیم

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1401/08/10
2,429 بازدید

روش های کسب درآمد با وردپرس

کسب درآمد از وردپرس امروزه به عنوان یکی از بهترین راه های کسب درآمد از اینترنت شناخته می شود. با توجه به اینکه 34 درصد کاربران اینترنت از محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کنند، کسب درآمد از وردپرس ممکن است به ظاهر دشوار باشد!!! اما وردپرس یک پلتفرم متن باز است که امکانات زیادی را برای درآمدزایی فراهم می‌کند.

کسب درآمد از طراحی سایت وردپرس یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد از این راه است. میلیون‌ها نفر از کار کردن با سیستم مدیریت محتوا (CMS) لذت می‌برند زیرا می‌توانند به کسب درآمد از طریق سایت وردپرسی امیدوار باشند.

افراد زیادی نیز هستند که دانش بالایی در حوزه علوم کامپیوتری دارند و به کسب درآمد از طریق برنامه نویسی در وردپرس فکر می‌کنند. حتی طراحان خلاق که دستی در تجربه کاربری و رابط کاربردی دارند، کسب درآمد از طراحی سایت وردپرس را راهی خوب برای درآمدزایی می‌دانند. با این حال، برای کسانی که می خواهند از طریق این پلتفرم شروع به پول سازی کنند، ما در این بررسی می‌خواهیم بهترین راه‌های روش های کسب درآمد از وردپرس را معرفی کنیم.

 

مزایای وردپرس برای کسب درآمد

مزایای وردپرس برای کسب درآمد

از فواید سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• رایگان و ساده: وردپرس یک پلتفرم رایگان است که به راحتی می‌توانید این سیستم را از طریق وبسایت اصلی دانلود کنید. شما فقط باید هزینه میزبانی (هاست) و خرید قالب را بپردازید. همچنین نحوه ساخت سایت از طریق وردپرس بسیار ساده و سریع است. به همین دلیل شما به مهارت خاصی نیاز ندارید.

• تنوع در قالب‌ها: به بیش از 8500 تم رایگان و بیش از 58 هزار افزونه (پلاگین) رایگان دسترسی دارید. قالب ها برای وبسایت‌های شرکتی، بلاگ و فروشگاه اینترنتی قابل استفاده هستند. برای هر عملکرد در وردپرس یک افزونه قابل نصب است. برخی از افزونه‌ها همچنین پرداخت درون برنامه‌ای دارند.

• سرعت و امنیت بالا: سایت شما در 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته بالا خواهد بود. محتواهای شما با سرعت بارگیری می‌شود و امکان محتواگذاری در داخل سایت با صرف کمترین زمان امکان پذیر است. وردپرس به اندازه کافی ایمن است تا پرداخت‌های بانکی و اطلاعات مشتری محرمانه بمانند.

• مقیاس پذیر و پیشرفته: شما همیشه این انتخاب را دارید که ایده‌ها، کدها، طرح‌ها، قالب‌ها و غیره را تغییر دهید و سایت خود را بروز کنید. وردپرس به طور مداوم بروزرسانی خود را منتشر می‌کند تا هرگونه باگ را رفع کند و امکانات قبلی را بهبود دهد یا ویژگی‌های جدیدی معرفی کند.

 

مراحل کسب درآمد از وردپرس

برای شروع کسب درآمد از وردپرس ابتدا باید مراحل کار را بدانید. درک این مراحل به شما کمک می‌کند تا روند درآمدزایی و مسیری که می‌بایست کسب و کار خود را به جلو ببرید را درک کنید. در ادامه به مراحل کسب درآمد از سایت وردپرس اشاره می‌کنیم:

 

1- راه اندازی وبسایت

شما می‌توانید با استفاده از وردپرس یک وبسایت ایجاد کنید اما قبل از شروع ساخت سایت خود باید نسبت به داشتن یک شرکت میزبانی قابل اعتماد مطمئن شوید. یک شرکت میزبانی خوب به شما پهنای باند، فضای ذخیره سازی، آپتایم بودن و سایر موارد را ارائه می‌دهد. برای شما به دنبال یک شرکت هاستینگ معتبر با قیمت معقولانه باشید. در ابتدا نیازی نیست هزینه زیادی برای پهنای باند و فضای ذخیره سازی کنید زیرا فعلاً مخاطب خاصی ندارید.

 

2- تولید و انتشار محتوا

قدم بعدی برای کسب درآمد با سایت وردپرسی، تولید، افزودن و انتشار منظم محتوا در وبسایت است. شما می‌توانید در مورد هر چیزی در وبسایت خود بنویسید اما محتوا باید طبق اصول سئو و کاربر هدف باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از طریق فروشگاه آنلاین محصولات پوستی بفروشید، باید در مورد موضوعات زیبایی مطلب بنویسید. همچنین قسمت های دیگر سایت مانند درباره ما، تماس ما و سوالات متداول را ایجاد کنید.

 

3- کسب درآمد از وبسایت

آخرین مرحله شروع درآمدزایی از وبسایت وردپرسی است. کسب درآمد به این معناست که شما به نوعی از وبسایت خود کسب درآمد خواهید کرد. رایج‌ترین راه برای انجام این کار از طریق تبلیغات و بازاریابی است. این روش به شرکت‌های دیگر اجازه می‌دهد در ازای پرداخت هزینه، محصولات و خدمات خود را در وبسایت شما قرار دهند. 
 

روش های تضمینی کسب درامد از وردپرس

7 روش تضمینی برای کسب درآمد از WordPress و داشتن درآمد دلاری

دنیای وردپرس پر از راه‌های پول درآوردن است. اگر هدف شما این است که وردپرس را به کسب و کار اصلی خود تبدیل کنید، باید راه درآمد زایی برحسب دانش، علاقه و مهارت‌های خود را دنبال کنید. پس اگر تصمیم خود را گرفته‌اید، در ادامه به روش های کسب درآمد از وردپرس اشاره می‌کنیم:

 

1- کسب درآمد از وردپرس با راه اندازی سایت فروشگاهی

ما با بدیهی‌ترین استراتژی شروع می‌کنیم که «تجارت الکترونیک» نام دارد. با استفاده از یک افزونه می‌توانید وبسایت وردپرس خود را به فروشگاه آنلاین خود تبدیل کنید. این بدان معناست که می‌توانید شروع به اضافه کردن محصولات، استراتژی فروش و درگاه پرداخت شوید. افزونه‌ای که ما خیلی توصیه می‌کنیم ووکامرس (WooCommerce) است. 

ووکامرس یک پلاگین تجارت الکترونیک قدرتمند و رایگان است که به طور یکپارچه با وردپرس ادغام می‌شود و به شما کنترل کامل بر فروشگاه آنلاین را می‌دهد. شما می‌توانید هر چیزی را از محصولات فیزیکی و دیجیتالی گرفته تا خدمات بفروشید. ووکامرس به شما این امکان را می‌دهد که تجارت خود را تبلیغ کنید و با مشتریان ارتباط برقرار نمایید. البته، به شما اجازه خواهد داد از طریق فروشگاه وردپرس خود بر پرداخت‌ها را نظارت کنید. 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا وردپرس آسان است اما این کار یک شبه رخ نمی‌دهد. اول از همه، شما باید ‌هاست مناسب را پیدا کنید، وردپرس را نصب نمایید و اصول اولیه آپلود قالب سایت را انجام دهید. سپس، باید نصب یک افزونه تجارت الکترونیک شروع کنید. هنگامی که افزونه را نصب و فعال کردید، این امکان را دارید فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید. سپس می‌توانید موارد دیگر مانند اضافه کردن محصولات، طراحی وبسایت، تنظیم شرایط حمل و نقل، تنظیم شرایط پرداخت و غیره را انجام دهید.

 

2- کسب درآمد از وردپرس با تبلیغات

ساده‌ترین راه برای کسب درآمد از هر نوع وبسایت وردپرسی، نمایش تبلیغات در سایت است. این کار بسیار ساده خواهد بود، شما می‌توانید به استفاده از سایت وردپرس خود به هر نحوی که دوست دارید ادامه دهید، در حالی که تبلیغات شما به طور مدام نمایش داده می‌شوند. خواهید دید که اکثر تبلیغات بر اساس پرداخت به ازای کلیک (PPC) کار می‌کنند، به این معنی که هر بار که شخصی روی یکی از تبلیغات شما کلیک می‌کند، پول دریافت می‌کنید. تنها مشکل این است که به ازای هر کلیک پول نقد زیادی نمی‌گیرید و معمولاً برای هر کلیک کمتر از یک دلار دریافت خواهید کرد. 

از طریق گوگل ادسنس (Google AdSense) می‌توانید درآمد بیشتری داشته باشید. از این طریق تبلیغات مرتبط برای شما در سایت‌تان قرار می‌گیرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کدی را در سایت خود کپی کنید، جایی که می‌خواهید تبلیغات نمایش داده شود. گوگل ادسنس یک گزینه عالی برای افراد مبتدی است. از دیگر راه‌های کسب درآمد از طریق تبلیغات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    تبلیغات بنری

•    تبلیغات همسان

•    تبلیغات ویدیویی

•    تبلیغات تولید محتوا

•    تبلیغات رپورتاژ آگهی

 

کسب درامد از وردپرس با تولید محتوا

3- کسب درآمد از وردپرس با تولید محتوا

یکی از دلایل اصلی که مردم وردپرس را دوست دارند این است که برای وبلاگ نویسی بسیار عالی است. اگر به نوشتن علاقه دارید، وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا برای شماست. اما یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد از وبلاگ وردپرسی، بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ است.

شرکت‌ها برای مشتریان جدید به شما پول می‌دهند. فرض کنید درباره مد و زیبایی وبلاگ دارید و به محصولی از وبسایت دیگر در محتوای خود لینک می‌دهید. هر بار که کاربر روی محصول کلیک می‌کند و در وبسایت مقصد خرید انجام می‌دهد پول دریافت خواهید کرد!

شما می‌توانید هر بار که شخصی روی یکی از لینک‌های داخل محتوای شما کلیک می‌کند، پول بگیرید. به این مورد هزینه به ازای کلیک (CPC) می‌گویند. هر بار که شخصی از لینک شما برای خرید یا ثبت نام در شرکتی که تبلیغ می‌کنید استفاده می‌کند، به آن هزینه به ازای هر مشتری (CPA) گفته می‌شود. معمولاً هزینه به ازای هر خرید پول بیشتری به همراه دارد زیرا شرکت نتیجه بهتری از تبلیغات می‌گیرد. همچنین کمی اخلاقی‌تر است زیرا شما فقط زمانی پول در می‌آورید که کاربر شما راضی باشد. 

شما به لینک‌های وابسته نیاز دارید تا شرکت بتواند مشتریانی که از وبسایت شما جذب می‌کند را ردیابی کند. لینک‌های وابسته مانند یک لینک معمولی به نظر می‌رسند اما دارای کد منحصر به فردی است. این کد به شرکت این امکان را می‌دهد تا ببیند دقیقاً چه مقدار افراد روی لینک کلیک کرده‌اند و چند نفر به مشتری تبدیل شده‌اند. شما می‌توانید مستقیماً با شرکتی که تبلیغ می‌کنید یک حساب راه اندازی نمایید و آنها این لینک‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

به عنوان مثال، در منوی وبسایت آمازون قسمت «Make Money With Us» پیدا خواهید کرد. این گزینه برای کسانی که در حال حاضر یک وبلاگ راه اندازی کرده‌اند، مناسب خواهد بود. برای موفقیت در بازاریابی وابسته به یک جایگاه خوب در نتایج گوگل و مخاطب نیاز دارید.

اگر در حال حاضر وبلاگ پرمخاطب دارید، اکنون زمان آن است که در مورد محصولات یا شرکت‌هایی که می‌توانید تبلیغ کنید فکر کنید. هر چیزی که انتخاب می‌کنید، باید برای خوانندگان شما مرتبط و مفید باشد. برای مثال، اگر در مورد حیوانات می‌نویسید، تبلیغ محصولات شرکت‌های تولید کننده غذای حیوانات خانگی برای شما مناسب خواهد بود.

 

4- کسب درآمد از وردپرس با برگزاری دوره‌های آنلاین

دوره‌های آنلاین روشی محبوب برای یادگیری موضوعات مختلف هستند. درواقع، ارزش بازار جهانی آموزش آنلاین در سال 2022 به 250 میلیارد دلار می‌رسد. این قطعاً چیزی است که می‌توان از آن نهایت استفاده را کرد. البته، شما باید اطلاعات زیادی در مورد موضوعی که تدریس می‌کنید داشته باشید،اما دامنه موضوعاتی که می‌توانید پوشش دهید بی‌پایان است. شما می‌توانید در مورد بازاریابی، تکنولوژی، آشپزی، موسیقی، مراقبت از حیوانات خانگی و بسیار موارد دیگر آموزش دهید. 

لازم نیست شما یک متخصص باشید و فقط لازم است اطلاعات کافی داشته باشید تا یک دوره آموزشی با کیفیت خوب که مردم از آن سود ببرند را ایجاد کنید. تنها ایراد کار این است که یک شبه درآمد بالا نخواهید داشت. در حین برنامه ریزی دوره خود به صبر و زمان نیاز دارید.

اگر در وردپرس مبتدی هستید، نگران نباشید! افزونه‌های عالی مانند «LearnPress» وجود دارند که می‌توانید از آنها برای ایجاد یک وبسایت آموزشی بدون نیاز به مهارت‌های کدنویسی استفاده کنید. شما می‌توانید دانش خود را به اشتراک بگذارید، مهارت‌های وردپرس خود را افزایش دهید و درآمد کسب کنید. 

 

5- کسب درآمد از برنامه نویسی افزونه وردپرس

نیازی نیست که یک کدنویس خبره باشید اما حداقل به یک درک اولیه نیاز دارید. اگر می‌خواهید مهارت‌های برنامه نویسی را تقویت کنید، ما به شدت توصیه می‌کنیم که یک دوره آنلاین را بگذرانید. سپس شما تصمیم می‌گیرید که افزونه‌های وردپرس را خودتان بسازید و سپس آن را بفروشید تا دیگران از آنچه شما خلق کردید لذت ببرند. 

ورود به کل فرآیند کمی پیچیده است ولی اولین قدم این است که پوشه پلاگین خود را در پوشه /wp-content/plugins ایجاد کنید. به این ترتیب افزونه شما در قسمت افزونه‌های داشبورد ظاهر می‌شود. موارد بسیار بیشتری در ادامه وجود دارند و بیشتر آنها شامل کدنویسی هستند.

هنگامی که افزونه جدید خود را ساختید و آزمایش کردید، آن را عمومی کنید و به افراد دیگر بفروشید. بهترین راه برای انجام این کار ایجاد یک وبسایت وردپرسی و افزونه تجارت الکترونیک مانند ووکامرس جهت فروش پلاگین‌هاست. 

یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید که در آن بتوانید افزونه‌های خود را فهرست کرده و آنها را بفروشید. حتی می‌توانید با ادامه توسعه افزونه‌های جدید و رشد مهارت‌های خود، یک نمونه کار ارائه دهید. اگر شرایط ایجاد فروشگاه اینترنتی را ندارید، این امکان را دارید افزونه خود را در وبسایت‌های «ThemeForest» و «CodeCanyon» بفروشید. 

 

6- کسب درآمد وردپرس با راه اندازی سایت

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که مهارت‌های وردپرس خود را به دیگران ارائه دهید؟ به یک توسعه دهنده وردپرس تبدیل شوید و از این طریق می‌توانید از وردپرس برای ساخت وبسایت برای مشتریان خود استفاده کنید. اما شما باید قبلاً وبسایت‌هایی ساخته باشید، به مهارت‌های فنی خود اطمینان داشته باشید، به طراحی سایت توجه کنید، از مسائل امنیتی آگاه باشید و بتوانید طبق مهلت‌های تعیین شده، سایت را به مشتری تحویل دهید.

اگر آنچه همه پیش نیازها را دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که وبسایت وردپرس خود را بسازید تا مشتری جذب کنید. نمونه‌هایی از سایت‌هایی که در گذشته ساخته‌اید را به همراه لیست قیمت درج کنید تا مشتریان بتوانند پلن‌های مختلف شما ببینند.

داشتن وبسایت یک مزیت است زیرا تأثیر خوبی به مشتریان بالقوه می‌گذارد. بسیاری از افراد و شرکت ها به یک سایت پویا، زیبا و بدون مشکل نیاز دارند تا خدمات و محصولات خود را به عموم مردم ارائه دهند. پس شما می‌توانید اولین کسی باشید که چنین وبسایتی را برای آنها می‌سازید.

 

7- کسب درآمد از طراحی قالب وردپرس

شما می‌توانید با توسعه قالب‌های وردپرس درآمد کسب کنید. برای طراحی یک قالب وردپرس با ظاهر و ویژگی‌های عالی لازم نیست یک طراح یا کدنویس درجه یک باشید اما قطعاً باید بدانید که چه چیزی را برای مخاطبان هدف خود طراحی می‌کنید. شرکت‌های زیادی وجود دارند که تم‌های فوق العاده‌ای برای سایت‌های وردپرس طراحی می‌کنند تا جریان‌های درآمدی مناسبی برای خود ایجاد نمایند. 

ساخت قالب‌های با کیفیت و جذاب برای وبسایت‌های وردپرسی می‌تواند مسیر درآمدی خوبی برای شما ایجاد کند. اما اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید و به اندازه کافی تجربه دارید، می‌توانید یک تیم متشکل از طراحان و برنامه نویسان تشکیل دهید. سپس یک سایت برای خود ایجاد و خدماتتان را ارائه دهید. حتی می‌توانید قالب‌های وردپرس خود را در وبسایت های خارجی مانند «TemplateMonster»، «Themeforest» و « Creative Market» بفروشید. 

 

8- کسب درآمد از وردپرس با قالب شخصی سازی

سعی کنید خدمات سفارشی سازی قالب‌های وردپرس را ارائه دهید. بسیاری از توسعه دهندگان با ارائه خدمات سفارشی سازی وبسایت، تم یا پلاگین درآمد خوبی به دست می‌آورند.

بسیاری از صاحبان وبسایت‌ها هستند که در مورد شخصی سازی قالب و کار با افزونه‌ها مهارت ندارند. این کار شما می‌تواند به معنای مدیریت وبسایت نیز باشد. شما این امکان را دارید به این دست از افراد جهت سفارشی سازی قالب وبسایت و بسیاری از خدمات دیگر به شرح زیر کمک کنید:

  • طرح بندی صفحات سایت
  • ایجاد لوگو/برندینگ
  • ادغام رسانه‌های اجتماعی
  • راه اندازی خبرنامه
  • راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک
  • پیکربندی پلاگین‌ها
  • رفع خطاها و باگ‌ها
  • افزایش امنیت و سرعت سایت

شما می‌توانید خدمات خود را با قیمت تعیین شده برای هر کار ارائه دهید یا زمان خود را با قیمت نرخ متغیر در ساعت ارائه دهید. مدل قیمت گذاری به بازار هدف و نیازهای فعلی شما بستگی دارد.

 

کسب درآمد از وردپرس با مشاوره

9- کسب درآمد از وردپرس با مشاوره‌های مربوط به وردپرس

برای کسانی که به توانایی‌ها و مهارت‌های خود در حوزه مشاوره مربوطه وردپرس مطمئن هستند، ارائه یک وبسایت مشاوره درآمد خوبی خواهد داشت. مشاوره شما می‌تواند در حوزه امنیت، طراحی و عملکرد وردپرس باشد. بسیاری از صاحبان وبسایت‌ها سوالات مختلفی در مورد وردپرس دارد و به دنبال مرجعی برای پاسخ گویی هستند. شما این امکان را دارید به صورت جلسه‌ای مشاوره دهید و درآمد کسب کنید.

یکی از موارد مهم در وردپرس که بیشتر سوالات را ایجاد می‌کند، موضوع امنیت است. امنیت برای همه کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از زمینه‌هایی که ممکن است برای مشاوره در حوزه امنیت وردپرس در نظر بگیرید عبارتند از:

  • تنظیمات امنیتی: مطمئن شوید که جنبه‌های کلیدی امنیت مانند تنظیمات پیش فرض وردپرس، گذرواژه‌ها، دسترسی به نقش کاربران، مجوزهای فایل، به‌ روزرسانی‌ها، تنظیمات افزونه امنیتی، تنظیمات پشتیبان (از طریق افزونه یا میزبانی)، پیکربندی سرور، گواهی SSL و غیره را پوشش می‌دهید.
  • افزونه امنیتی: این کار می‌تواند به سادگی ارائه یک سرویس راه اندازی حرفه‌ای برای ایجاد یک پلاگین امنیتی قابل اعتماد مانند  «iThemes Security Pro»، «Wordfence» و «All in One WP Security & Firewall » باشد.
  • راه اندازی SSL: به صاحبان وبسایت‌ها کمک کنید تا گواهی SSL خود را به درستی ایجاد و نصب کنند. این گواهی یک سیگنال خوب را به کاربر می‌فرستد و خاطر نشان می‌کند که وبسایت امن است.

 

کلام آخر

وردپرس یک پلتفرم فوق العاده با فرصت‌های بی‌پایان برای مبتدیان و حرفه ای‌هاست. حتی اگر تجربه کدنویسی ندارید، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از وردپرس وجود دارند. به یاد داشته باشید، روش کسب درآمد شما باید مطابق با مهارت و علائق‌تان باشد.

اگر هنوز برنامه نویسی را یاد نگرفته‌اید، احتمالاً عاقلانه نخواهد بود که وارد حوزه طراحی و کدنویسی سایت بشوید. اما اگر وبلاگ نویس هستید، باید به بازاریابی وابسته یا خدمات تولید محتوا یا سئو فکر کنید. امیدواریم برای کسب درآمد از سایت وردپرسی خود ایده های خوبی داشته باشید زیرا رقبای زیادی دارید و باید با خلاقیت و ایده‌های جدید وارد میدان شوید.