آموزش نصب و کرک phpstorm

آموزش نصب و کرک phpstorm
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

آموزش نصب و کرک phpstorm

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

آموزش نصب phpstorm و نحوه کرک phpstorm برای این نرم افزار را در این مطلب بخوانید.با استفاده از نرم افزار پی اچ پی استورم پروژه های خود را تعریف و کد نویسی کنید.

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1399/02/08
49,692 بازدید

برنامه phpstorm محیطی است که در آن می‌توان پروژه‌های php و در کل مراحل یک پروژه را تعریف و طراحی کرد، گفتنی است که این محیط یکی از محیط‌ها برای توسعه وب است  که در آن از زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی از جمله php, js, angular bootstrap, html, و... پشتیبانی می‌شود و می‌توان گفت به کمک این نرم‌افزار تمامی کار‌های کد نویسی را به راحتی می‌توانید انجام دهید؛ برای آموزش برنامه نویسی و شروع به کدنویسی نیاز به نصب phpstorm دارید، در این مطلب می‌خواهیم نحوه نصب پی اچ پی استورم و همچنین فعال‌سازی کرک نرم افزار را مرحله به مرحله اجرا کنیم پس با این قسمت از آموزش php با ما همراه باشید.

 

دانلود phpstorm و مراحل اولیه نصب

برای دانلود phpstorm کافیست به سایت شرکت سازنده آن یعنی jetbrains رفته و با توجه به نوع سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید فایل‌های مورد نظر را دانلود کنید، البته گفتنی است که برای نصب و کرک php استورم باید این فایل‌ها را از سایت‌های ایرانی دانلود کرده و اقدام به نصب کنید که با سرچ در موتورهای جستجو می‌توانید به راحتی یکی از این سایت‌ها را پیدا کنید.

دانلود phpstorm

بعد از دانلود php storm به سراغ نصب فایل رفته و روی فایل نصبی کلیک می‌کنید که در نتیجه با تصویر زیر روبرو خواهید شد، در این مرحله اقدام به کلیک بر روی دکمه next  کنید:

اولین مرحله نصب phpstorm

در مرحله بعدی باید مکانی که برای نصب نرم افزار مد نظر دارید را انتخاب کنید که می‌توانید در هر درایو از کامپیوتر خود این کار را انجام دهید ولی بهتر است که درایو پیش‌فرض را انتخاب کنید تا همیشه در دسترس‌تان باشد:

انتخاب مسیر نصب phpstorm

 

گزینه‌های انتخابی محیط‌های کدنویسی در نصب

در مرحله بعدی از نصب شما باید ورژن ویندوز خود را انتخاب کنید که با توجه به نوع ویندوز می‌تواند ۳۲ بیت یا ۶۴ بیت باشد، برای فهمیدن این امر هم می‌توانید روی my computer کلیک راست کرده و گزینه properties را انتخاب کنید، بعد از انتخاب نوع ویندوز باکس‌های update را خواهید دید که بهتر است تیک این دو مورد نزنید و بعدها اگر نیاز به آپدیت داشتید از حالت دستی اقدام به آپدیت نرم افزار phpstorm کنید.

گزینه بعدی گزینه‌های زبان‌های مختلف کدنویسی است که با توجه به نیاز خود کافیست تیک‌های موجود را بزنید اما پیشنهاد ما این است که تیک تمامی موارد را بزنید زیرا ممکن است بعد‌ها به کار شما بیاید، البته ناگفته نماند که در صورت انتخاب نکردن این موارد، از منوی نرم‌افزار هم قابل تیک زدن و انتخاب است که می‌توانید بعدا به سراغ آن رفته و محیط مورد نظر خود را در آن تعریف کنید. در مرحله بعد هم روی گزینه install کلیک کرده تا نرم افزار به راحتی نصب شود.

انتخاب زبان های برنامه نویسی مورد نیاز

 

تا اجرای پروژه در php استورم چند قدم بیشتر نمانده است! بعد از نصب نرم افزار روی دسکتاپ شما آیکون نرم افزار دیده می‌شود و برای اجرای نرم‌افزار لازم است که روی آن کلیک کنید، بعد از کلیک با کادری مواجه می‌شوید که در تصویر زیر نمایش داده شده است؛ این کادر در واقع از شما می‌پرسد که آیا قبل‌تر این نرم افزار را نصب کرده‌اید که اگر کرده باشید می‌توانید روی گزینه اول کلیک کرده و تمامی تنظیمات قبلی را با نرم‌افزار جدید config کنید، در صورتی که بار اولی است که نصب می‌کنید از گزینه دوم استفاده کرده و روی ok کلیک کنید:

نصب بر روی نسخه قبل یا نصب جدید

 

در ادامه مراحل نصب شما می‌توانید با توجه به ui مورد علاقه خود یکی از پس‌زمینه‌های موجود در نرم‌افزار را انتخاب کرده و به داخل محیط php استورم خود بیاورید، رنگ بک‌گراند سفید و مشکی از گزینه‌های پیش روی شما خواهند بود، هر کدام از موارد زیر را انتخاب کنید در صورت خسته شدن می‌توانید بعد از نصب موفق نرم‌افزار از منوی موجود در نرم‌افزار ui مورد نظر خود را تغییر دهید پس جای نگرانی نیست:

انتخاب پوسته نرم افزار

 

در مرحله بعد از شما پرسیده می‌شود که نیاز به پلاگین‌های phpاستورم دارید یا خیر که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید انواع پلاگین‌های موجود در نرم‌افزار را در همان لحظه نصب کنید و بعد از نصب هر کدام از موارد روی next کلیک کنید:

پلاگین ها

 

مقاله مرتبط: آموزش نصب wamp و xampp

 

نصب کرک phpstorm

برای کرک phpstorm باید به خوبی و با دقت تمامی مراحل بیان شده را دنبال کنید تا بتوانید کرک موفقی داشته باشید، پس عجله نکنید و مرحله به مرحله با آموزش نصب پی اچ پی استورم با ما پیش بروید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا لایسنس نرم‌افزار را وارد کنید و با توجه به گزینه‌هایی که برای فعال شدن نرم افزار وجود دارد شما می‌توانید سه نوع فعال‌سازی داشته باشید، در گزینه اول نیاز است که شما اکانت jetbrains خریداری کرده باشید که امکان این امر در اکثر اوقات فراهم نیست، در گزینه دوم شما نیاز به فایل و کد برای فعال‌سازی هستید، در گزینه سوم هم شما می‌توانید یکسری از سرور‌های لایسنس نرم‌افزار را پیدا کرده و وارد کنید و نتیجتا نرم‌افزار شما فعال شود ولی ایرادی که در این روش وجود دارد این است که همیشه خواسته می‌شود که به اینترنت وصل باشید و ممکن است مشکلاتی را برای پروژه‌های شما ایجاد کند؛ نتیجتا از روش گزینه دوم یعنی activation code استفاده خواهیم کرد که بهترین راه برای کرک کردن php استورم است.


فعال سازی لایسنس phpstorm

 

برای دانلود کرک phpstorm هم می‌توانید از سایت‌های فارسی زبان استفاده کنید که با سرچ در موتورهای جستجو می‌توانید خیلی از آنها را یافت کنید و هم از سایت zhile که به روزترین کرک‌های نرم‌افزار در آن موجود است دریافت کنید، دقت داشته باشید زبان پیش‌فرض این سایت چینی است و شما باید به کمک translate کردن صفحه زبان سایت را به انگلیسی تغییر داده تا به راحتی بتوانید کرک را دانلود کنید، در ادامه با توجه به ورژن نرم‌افزار می‌توانید اقدام به دانلود کرک کنید پس روی read the full story  کلیک کرده و در صفحه بعد با توجه به ورژن نصبی ویندوز خود فایل زیپ شده کرک نرم‌افزار را دانلود کنید:

دانلود کرک پی اچ پی استورم

 

بعد از دانلود کرک فایل دانلود شده را از زیپ خارج کرده و فایل جاوای موجود در فایل‌ها را کپی کرده و در مکانی که نرم‌افزار را در آن نصب کرده‌اید paste کنید، برای شناسایی فایل جاوا تصویر زیر را دنبال کنید که برای شما نمایش داده شده است:

انتخاب فایل

 

در مکانی که نرم‌افزار نصب شده است یک فایل به نام phpstorm.exe.vmoptions وجود دارد که نیاز است روی آن کلیک راست کرده و به قسمت properties بروید، در ادامه روی گزینه‌ change کلیک کرده و با نرم‌افزار notepad اقدام به باز کردن فایل مذکور خواهیم کرد، دقت داشته باشید دو فایل با این نام در پوشه وجود دارد که برای نصب به هر دو نیاز داریم.
 

در این مرحله شما باید phpstorm64.exe.vmoptions را با notepad باز کنید و در انتهای فایل باز شده کد -javaagent: را وارد کرده و در ادامه آدرس دقیق مکان نصب نرم‌افزار را بعد از دو نقطه بگذارید و بعد از آن نام فایل کرک را بعد از زدن یک / وارد کنید، همین فرآیند را برای فایل phpstorm.exe.vmoptions هم تکرار کنید و داخل آن فایل هم این کد را قرار دهید، در نهایت خواهید داشت:انتخاب کرک phpstorm

 

استفاده از حالت Activation Code برای فعال‌سازی نرم افزار

بعد از طی کردن مراحل بالا نرم‌افزار را دوباره باز می‌کنیم، در فایل کرک یک فایل متنی به نام activation code موجود است که کد داخل آن را باید کپی کرده و در قسمت activation code  نرم افزار paste کنید. دقت داشته باشید اگر کد لایسنس شما درست باشد و به درستی در این کادر paste شده باشد رنگ کدها سبز بوده و این نشان از درست انجام شدن کار است، در نتیجه مراحل آن به درستی طی شده و در تصویر زیر برای شما نمایش داده شده است:

activation code

 

اگر به این مرحل رسیدید یعنی از راهنمای نصب phpstorm به خوبی استفاده کرده‌اید و در نتیجه نرم‌افزار شما فعال شده است. در ادامه با باز کردن نرم‌افزار خود با تصویر زیر مواجه خواهید شد که صفحه آغازین php استورم است که در اینجا می‌توانید اولین پروژه کدنویسی خود را با خیالی آسوده و با یکی از بهترین نرم‌افزارهای کدنویسی پیاده سازی کنید پس روی Create New Project کلیک کرده و وارد محیط نرم‌افزار شوید.

مرحله پایانی نصب نرم افزار phpstorm

 

در این مطلب شما با آموزش کار با phpstorm آشنا شدید و دیدید که اگر مراحل نصب را به درستی طی کنید به راحتی می‌توانید این نرم‌افزار کاربردی را نصب کنید، دقت داشته باشید که لایسنس یا کرک این نرم افزار باید به روز بوده و از آخرین ورژن این کرک استفاده کنید در غیر این صورت نرم‌افزار شما و کدهای وارد شده در قسمت activation code به رنگ سبز در نخواهد آمد و نتیجتا در مرحله نصب کرک متوقف خواهید شد، برای این منظور و همانطور که پیش‌تر بیان شد از وبسایت zhile.io می‌توانید به روزترین کرک این نرم‌افزار را دریافت کرده و به راحتی از امکانات آن لذت ببرید.

 

آموزش مرتبط: آموزش لاراول

 

آپدیت نرم افزار phpstorm

همچنین به یاد داشته باشید که برای آپدیت کردن این نرم‌افزار می‌توانید آخرین ورژن آن را دانلود کرده و مراحل بالا را دوباره برای آن تکرار کرده و تنظیمات phpstorm خود را در آن مجددا وارد نمایید که این بهترین روش برای امن بودن نرم‌افزار است. در غیر این صورت می‌توانید از منوی بالای نرم افزار به قسمت help رفته و روی گزینه check for update کلیک کنید و اگر ورژن جدید‌تری ارائه شده باشد از این قسمت اقدام به آپدیت نرم افزار خود کنید.

 

قابلیت ها ی نرم افزار jetbrains phpstorm 

  • دارای محیط هوشمند 
  • پشتیبانی از PHPDOC و PHAR
  • ویرایشگر حرفه ای و قدرتمند HTML /HTML5 / CSS
  • قابلیت ارتباط با CMS های زبان PHP ، از جمله wordpress، joomla و dropal 
  • اشکال زدایی گرافیکی 
  • قابلیت نصب در تمامی پلتفرم ها : ویندوز ، لینوکس و مک 
     

 

ویژگی های کلیدی نرم افزار jetbrains phpstorm

  • نرم افزار phpstorm دارای ویرایشگر هوشمند برای کدهای ورودی است. به این صورت که با نوشتن حتی اولین کاراکتر از کلمات کلیدی پیشنهاد های احتمالی کلمات درست را برای شما نمایش می دهد. در واقع به کدنویسی سرعت می بخشد. 
  • آنالیز کیفیت و درستی و یا نادرستی کدها را برای برنامه نویس انجام می دهد. در صورت وجود خطا در کد شکل صحیح آن را برای کاربر نشان می دهد. 
  • امکان جست وجوی کد مورد نظر در نرم افزار phpstorm باعث صرفه جویی در زمان شده است. 
  • سازگاری با سینتکس و کلمات کلیدی html - css – javascript
  • سازگاری با زبان پرس و جوی ساخت یافته database – sql 
  • قابلیت دیباگینگ یا عیب یابی در کدها 
  • چیزی فراتر از کدها

نرم افزار phpstorm یک محیط هوشمند برای توسعه دهندگان، علاوه بر ویژگی ها و قابلیت های به خصوصی که گفته شد. یکسری ویژگی های برتری نیز دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است. 

  • کد ها را به صورت دسته ای آنالیز میکند. 
  • ترکیب و ترزیق زبان ها 
  • گرامر زبان را بررسی میکند. 
  • قابلیت تشخیص  هوشمند کد های چند نسخه ای 
     

 

گزینه های انتخابی محیط های کدنویسی در نصب

هنگام نصب هر نرم افزاری یک سری گزینه های انتخابی وجود دارد که کاربر بر حسب علایق و ضرورت های لازم برای پروژه ی خود آن ها را انتخاب می کند. علاوه بر اینکه شما بر حسب اینکه سیستم تان چند بیتی هست 32 یا 64 بیتی را انتخاب کنید. و زبان های مورد نظر را اضافه کنید می توانید تم بک گراند آن را نیز به دلخواه انتخاب کنید که بیشتر برنامه نویسان از تم dark استفاده می کنند.