استک اور فلو چیست؟

استک اور فلو چیست؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

استک اور فلو چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

شما به عنوان یک برنامه نویس، حتما اسم سایت stack overflow را شنیده اید! در این مقاله ی آکادمی آی تی شما با نحوه ی پرسش سوالات، پاسخ به سوالات و ... را در سایت استک اورفلو به طور کامل یاد خواهید گرفت.

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1399/12/24
3,812 بازدید

ایا میدانید میتوانید با اطاعات متوسطی در حوزه های مختلف IT با  پاسخ دادن به سوالات کاربران ، امتیاز بگیرید و به عنوان برنامه نویس حرفه ای شناخته بشید. آیا میدانستید در سایت stackoverflow بسیاری از شرکت ها آگهی استخدامی دارن؟

 

stack overflow

 

 وب سایت استک اور فلو در زمینه ی استخدام برنامه نویسان حرفه ای بسیار پیشتاز است این بدین شکل است که شرکت های مختلف میتوانند آگهی های خود را در این وب سایت ثبت کنند و یا حتی درخواست استخدام برنامه نویس حرفه ایی رو به استک بدهند از طرفی شما میتوانید در این وب سایت در میان بسیاری از شغل ها سرچ کنید و اطلاعاتی از نحوه ی استخدامی آن ها به دست بیاورید استک حالا به چه شکل این استخدامی ها را مدیریت میکند؟

کافی است شما تو برنامه اتون یک وقتی را بذارید و کار کردن با استک رو یاد بگیرید و بعد از آنن بیایید پرسش ها ی مختلفی که در زمینه کاری خودتان است را پاسخ بدهید. 
به این شکل امتیاز میگیرید و بج های خودتان را ارتقا بدید  و کافی است دوره ی کسب درآمد دلاری ما را گذرانده باشید تا بتوانید با این شرکت ها همکاری کنید. پس سعی کنید این مقاله رو با دقت هر چه تمام تر مطالعه کنید.

 

شغل

 

استک اور فلو نامی آشنا برای آن دسته از افرادی است که در حوزه برنامه ‎نویسی فعالیت دارند. مهم نیست یک برنامه ‎نویس حرفه‎ ای هستید یا یک فرد علاقمند به این حوزه، به هر حال  Stack Overflow  می‎تواند به شما کمک کند. در واقع باید گفت استک اور فلو کتابخانه‌ای با پاسخ دقیق به هر سوال در مورد آموزش برنامه نویسی است. این سایت به شما کمک می‎کند تا پاسخ سخت‎ترین سوالات برنامه‎نویسی را بیابید. در این سایت کاربران  دانش و تجربیات خود را  در زمینه برنامه‌نویسی با یکدیگر به اشتراک می‎گذارند.

برنامه‎ نویسی از آن دست مشاغلی است که احتمال بروز مشکل در آن زیاد است. آنچه مسلم است شما اولین و آخرین برنامه ‎نویس در دنیا نیستید و افراد دیگری در سراسر دنیا به این کار مشغول هستند. این احتمال وجود دارد که آنها نیز به مشکلی مشابه مشکل شما برخورد کرده و راه‌حل مناسبی برای آن داشته باشند.

چقدر خوب می‎ شد اگر می‎توانستید به طریقی از تجربیات و ایده‎ های آنها برای رفع مشکل خود استفاده می‌کردید. استک اور فلو دقیقا برای همین منظور طراحی شده است. سوال و مشکلات خود را در زمینه برنامه‎ نویسی در این سایت به اشتراک بگذارید تا پاسخ‌های دقیق و کاربردی را از دیگر کاربران در سراسر دنیا دریافت نمایید.

 

full satckدوره مرتبط: آموزش برنامه نویسی Full Stack

 

مهم ترین و بهترین ویژگی های stack overflow

طراحان استک اور فلو آن را به عنوان سایت پرسش و پاسخ معرفی کرده‌اند و می‎توان گفت یکی از مهمترین ویژگی‌های این سایت، همین است. به این ترتیب محتوای آن براساس پرسش و پاسخ خواهد بود. به این ترتیب بسیار سریعتر از آنچه که فکرش را کنید پاسخ سوال خود را دریافت خواهید کرد. شاید بپرسید فرق انجمن‌ها با این سایت چیست؟ در انجمن‌ها نیز به طور تخصصی در مورد یک موضوع خاص بحث و گفتگو می‌کنند، این در حالی است که در stack overflow هدف صرفا طرح پرسش و دریافت پاسخ صحیح است.

چنانچه کاربر بخواهد مطلبی مرتبط به سوال و پاسخ مطرح نماید، می‎تواند آن را به صورت کامنت ارائه دهد. از آنجا که قسمت کامنت و پاسخ به سوالات از یکدیگر جدا هستند، کاربر بسیار سریعتر جواب پرسش خود را دریافت خواهد کرد.

ثبت نام رایگان.  برای کار در استک اور فلو نیاز به ثبت نام نیست و به طور کاملا رایگان می‎توانید در آن فعالیت داشته باشید. در واقع عضویت شما در گوگل یا سایر سرویس دهندگان Open ID به معنای عضویت در این سایت است.

رای دادن به سوالات و پاسخ‌ها. طراحی این سایت به‌گونه‌ای است که کاربران می‎توانند به سوالات و پاسخ‌ها رای بدهند. پاسخ‌هایی که بیشترین رای را آورده باشند به عنوان اولین نتایج نمایش داده خواهند شد. به این ترتیب برای یک سوال، چندین پاسخ معتبر را دریافت خواهید کرد.

 

دیگر ویژگی های stack overflow

پیدا کردن سوالات مشابه: زمانی که پرسشی را در این سایت مطرح می‌کنید، کلیه پرسش‌های مشابه که در گذشته توسط کاربران مطرح شده است را مشاهده خواهید کرد. به این ترتیب دیگر اطلاعات و سوالات نامربوط نمایش داده نمی‎شوند. این ویژگی نیز سبب می‎شود تا در مدت زمانی کمتر از 5 دقیقه به پاسخ سوال خود برسید.

حذف سوالات بی ارزش: در این سایت امکان امتیاز دادن به سوالات وجود دارد، این ویژگی سبب می‎شود تا سوالاتی که کمترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به عنوان پرسش‌های بی‎ارزش تلقی شده و حذف شوند. فرصتی برای یافتن شغل مناسب. در استک اور فلو علاوه بر امتیاز و رای دادن به سوالات و پاسخ‌ها، به افرادی که دقیق و صحیح‌ترین جواب‌ها را ارائه می‎دهند، امتیاز داده خواهد شد. افرادی که امتیاز بالایی داشته باشند، پیشنهاد کاری خواهند داشت.

 

اعتبار دهی

 

اعتبار دهی به پست ها از رای دادن مردم

زمانی که کاربران به سوالات، پاسخ‎ و فعالیت‌های ویرایش شده رای می‎دهند، امتیاز شما افزایش پیدا خواهد کرد. به این ترتیب استک اور فلو شما را به عنوان کاربری ارزشمند خواهد شناخت و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد که از آن جمله می‎توان به حق رای، نظر دادن و ویرایش پست‎های دیگران اشاره کرد.

در واقع این امکانات در ابتدا برای همه کاربران قفل هستند، هر چقدر میزان اعتبار و شهرت شما بیشتر شود به همان ترتیب این قفل‌ها باز خواهند شد. در بالاترین سطح، به ابزارهای ویژه تعدیل  دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب می‌توانید در کنار متخصصان ما کار کنید تا سایت متمرکز و مفید نگه داشته شود.

 

پاسخ دهی

 

پاسخ به سوالات و مشکلات سایر کاربران و کسب امتیاز در این زمینه

چنانچه بتوانید به سوالات و مشکلات سایر کاربران پاسخ صحیح و با کیفیتی بدهید، استک اور فلو برای شما اعتبار در نظر خواهد گرفت. این امر با توجه رای کاربران انجام خواهد شد. در صورتیکه سوال یا پاسخی با تعداد نظرات منفی بالایی مواجه باشد، به طور خودکار از سایت حذف خواهد شد.

بنابراین می‎توان گفت stack overflow جایی است که در آن می‎توانید اطلاعات مفید، علمی و کاربردی را بیابید. برای تشویق کاربران به مشارکت، امتیازاتی برای آنها از سوی سایت در نظر گرفته می‎شود که در ادامه به آن اشاره شده است.

 

phpدوره مرتب: آموزش PHP

 

پاسخ به سوالات کاربردی و علمی

در استک اور فلو پاسخ سوالات را به طور عملی و دقیق دریافت خواهید کرد. بر روی مشکل و سوال که با آن مواجه شده‌اید تمرکز داشته داشته باشید. جزئیاتی که برای حل مشکل خود انجام داده‌اید را ذکر کرده و دقیقا مشخص کنید به دنبال چه چیزی هستید. به این ترتیب پاسخی عملی و کاربردی دریافت خواهید کرد.  سوالات شما می‌تواند در زمینه‌های زیر باشد:

  • مشکلات خاص برنامه نویسی
  • الگوریتم‌های نرم افزار
  • تکنیک‌های کدگذاری
  • ابزارهای توسعه نرم افزار
     

هر نوع سوالی برای مطرح کردن در سایت استک اور فلو مناسب نیست  و به آن پاسخ داده نمی‎شود. از طرح سوالاتی که مبتنی بر نظر هستند و باعث بحث خواهند شد، خودداری نمایید.  در این سایت سوالات زیر را به اشتراک نگذارید:

  • سوالاتی که شما برای یافتن پاسخ آن هیچ تلاشی نکرده‎اید. به این ترتیب هیچ قابلیتی از خود نشان نخواهید داد.
  • هر سوالی که مستقیماً به نوشتن برنامه‌های کامپیوتری مربوط نباشد.
  • سوالاتی که رنگ و بوی نظرسنجی، عقاید، بحث و... دارند.
  • سوالاتی که در آنها به معرفی محصول یا خدمات پرداخته می‌شود.

پرسش‌هایی که نیاز به بهبود  و ویرایش داشته باشند، منتشر نخواهند شد تا زمانی که کاربری آن را تصحیح و کامل نماید.  

 

تگ ها

 

تگ ها در پیدا کردن سوالات جالب

در سایت استک اور فلو تگ یا برچسب‎ها، یافتن سوالات جالب را آسان خواهد کرد. تمامی پرسش‌ها با توجه به موضوعات برچسب گذاری می‎شوند. از آنجا که یک سوال ممکن است مربوط به چندین موضوع باشد، هر کدام  از آنها می‎توانند تا 5 برچسب داشته باشند. تگ کلمه یا عبارتی است که موضوع سوال را توصیف می‌کند. 

به این ترتیب متخصصان به راحتی می‎توانند به سوالات دسته‎ بندی شده دسترسی داشته باشند و به راحتی به آنها پاسخ دهند. به این ترتیب در زمان صرفه‌جویی خواهد شد. همچنین  تگ‌ها به شما کمک خواهند کرد تا سوالات مورد علاقه خود را به راحتی شناسایی نمایید. بر روی تگی که کلیک کنید، لیستی از سوالات مرتبط  و مشابه را مشاهده خواهید کرد.

 

ارتقا دادن پست ها با ادیت کردن و کامنت گذاشتن

هدف استک اور فلو، یافتن بهترین و صحیح‌ترین پاسخ برای سوالات است. بنابراین اگر به سوالی برخورد کردید که می‎تواند بهتر و مفیدتر در اختیار کاربران قرار گیرد، حتما آن را ویرایش کنید. به این ترتیب پست‌ها از نظر کیفیت ارتقاء خواهند یافت. با استفاده از امکانات ویرایش می‎توانید اشتباهات را رفع کنید، قالب بندی پست را بهبود ببخشید و یا مفهوم واضح و روشن‎تری از یک پست را بیان کنید.

چنانچه بخواهید در مورد سوال یا پاسخی اطلاعات بیشتر و  بهتری ارائه دهید، می‎توانید از کامنت گذاشتن ( نظر دادن) بهره ببرید. شما همیشه می‌توانید در مورد سوالات و پاسخ‌های خود نظر دهید. پس از کسب 50 امتیاز، این فرصت در اختیار شما قرار می‌گیرد تا  در مورد پست‌های دیگران نظر دهید. با کسب نشان ها به دستاوردهای بیشتری دست خواهید یافت.
 

ارتقا

 

نشان‌ها ( مدال‌ها)  بیت‌های کوچکی دیجیتالی هستند که شما بواسطه استعداد خود آن را دریافت خواهید کرد. هر نوع فعالیت ارزشمندی که در سایت استک اور فلو انجام دهید با یک نشان همراه خواهد بود. تعداد و نوع نشان‎ هایی که به دست می‌آورید به همراه بخشی از نام کاربری و اعتبار شما در سایت نمایش داده خواهد شد.

 

سیستم  اعطای  نشان به توجه به دو هدف طراحی شده است:

  • جهت آموزش و نحوه کار کردن Stack Exchange به کاربران جدید
  • تشویق کاربران به انجام فعالیت‎های مثبت در سایت

 

نشانهای Stack Exchange به سه دسته کلی تقسیم می‎شوند:

نشان‌های برنز.  نشان های برنز برای استفاده از امکانات و فعالیت‎های پایه و ابتدایی سایت به کاربران اهدا خواهد شد. به این ترتیب کاربران تشویق می‎شوند تا در فعالیت‌های عادی سایت مشارکت داشته باشند. از جمله این فعالیت‌ها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح پرسش
  • پاسخ دادن به سوالات
  • رای دادن
  • تگ کردن پست‌ها
  • ویرایش و ...

 

نشان ها

 

مدال‌های برنز

 دریافت مدال‌های برنز کار چندان سختی نیست. 

 

نشان‌های نقره‌ای

 این مدال‌ها برای کاربران باتجربه‌ ای است که به طور منظم از Stack Overflow استفاده می‌کنند. اعطای این نشان سبب می‏شود تا آنها به فکر همکاری طولانی مدت با سایت باشند.  دریافت آنها به راحتی کسب مدال‎های برنز نیست، با این حال اگر تلاش کنید، حتما به آنها دست خواهید یافت.

 

نشان‎های طلا

 این مدال‌ها برای متعهدترین کاربران در نظر گرفته شده است. سطح همکاری، دانش و مهارت آنها بسیار بالا است. نشان‌ها برای بیش از یکبار به شما اهدا خواهند شد. بنابراین اگر فقط یکبار آنها را دریافت کردید، متوقف نشوید و بیشتر تلاش کنید تا مدال‌ها بیشتری را دریافت نمایید.

ارزیابی نشان‎ها و اعطای آنها مبتنی بر داده‌ها هستند، بنابراین نیروی انسانی و تصمیم‌گیری شخصی در آن دخیل نیستند. برای بدست آوردن نشان، کافی است از سایت  طبق روال معمول و عادی استفاده کنید.  سایت فعالیت‌های شما را ارزیابی کرده و نشان مورد نظر را اهدا خواهد کرد. بنابراین اصلا نگران روابط کاری نباشید. فقط سعی کنید فعالیت ارزشمندی در سایت داشته باشید.  

 

پرسش ها و پاسخ ها

برای یادگیری و آموزش استک اور فلو کار چندان سخت و پیچیده‎ایی در پیش رو نخواهید داشت. کافی است با قوانین و نحوه فعالیت در آن آشنا شوید. برای مثال اگر قصد دارید پرسشی را در این سایت مطرح کنید، حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • سوال مورد نظر نباید تکراری باشد. به همین دلیل لازم است قبل از به اشتراک گذاشتن، آن را جستجو کنید.
  • سوال را به صورت دقیق، شفاف و بدون ابهام مطرح کنید.
  • از تگ‌های مناسب استفاده کنید.
  • از مطرح کردن سوالات کلی پرهیز کنید.