سایت‌های معروف نوشته شده با جنگو

سایت‌های معروف نوشته شده با جنگو
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

سایت‌های معروف نوشته شده با جنگو

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

در این مقاله قصد داریم، محبوب ترین برنامه های جنگو را معرفی کرده و به آن ها بپردازیم.

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1400/07/12
3,510 بازدید

سایت های معروف نوشته شده با جنگو

 

جنگو یکی از محبوب ترین فریم ورک ها برای ایجاد سایت‌ های با مقیاس پذیری بالا به شمار می رود. کار کردن با فریم ورک Django واضح و ساده است، همچنین سریع و قابل اعتماد بوده و انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بالایی دارد.

از دیگر مزایای جنگو می توان به بهره مندی از یک جامعه بزرگ جهت پشتیبانی و طرح سوال اشاره کرد که قطعا به شما در کوتاه کردن کدها و زمان پروژه ها کمک خواهند کرد. 


سایت‌هایی که با فریم ورک وب Django ساخته شده‌اند

با توجه به منبع معتبر SimilarTech، تنها تا ماه می سال 2019، حدود 77278 وب سایت با جنگو نوشته شده اند. در واقع همین پیشرفت سریع جنگو را می توان دلیل مهمی برای افراد جهت شروع آموزش Django دانست. در این مقاله قصد داریم، محبوب ترین برنامه های جنگو را معرفی کرده و به آن ها بپردازیم. 


Disqus

Disqus را می توان بزرگترین پروژه ای دانست که از ابتدا بر روی فریم ورک جنگو ساخته شده است.

این سایت یک افزونه ساده و کاربردی در اختیار شما قرار می دهد تا با کمک آن بتوانید نظرات و فعالیت کاربران تان را ارزیابی کرده و با استفاده از ابزارهایی مثل تبلیغات، تعامل با مخاطب را افزایش دهید. جالب است بدانید که حدود 750,000 وب سایت از خدمات Disqus استفاده می کنند و حدود 35 میلیون کاربر در چرخه عملکرد آن قرار دارند. 


Pintrest

همانطور که می دانید پینترست یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که ماهانه حدود 250 میلیون کاربر فعال دارد. این مقدار کاربر فعال نیاز به بستر مناسب و قدرتمندی دارد که برای اطمینان از عملکرد وب سایت، مدیران Pinterest تصمیم به استفاده از فریم ورک جنگو گرفته اند.

جنگو با قابلیت مقیاس پذیری موثر بدون افت سرعت، براحتی به کاربران اجازه می دهد تا در آن فعالیت کنند و از آن لذت ببرند. 

 

آموزش جنگو آموزش مرتبط و پیشنهادی: دوره آموزش جنگو از مقدماتی تا پیشرفته


Instagram

اینستاگرام نیاز به معرفی ندارد و همانطور که می دانید محبوب ترین برنامه به اشتراک گذاری عکس و فیلم در جهان به شمار می رود. کوین و مایک، بنیان گذاران اینستاگرام، اولین نسخه از این برنامه را با استفاده از جنگو توسعه دادند.

در حال حاضر روزانه 95 میلیون عکس و ویدئو به آن اضافه می شود و 4.2 میلیارد نیز لایک دریافت می شود. در واقع می توان گفت که Django به اینستاگرام کمک کرد تا این برنامه را مقیاس بندی کند، حجم عظیمی از داده ها را پردازش کرده و در هر ثانیه تعداد بیشتری از تعاملات بین کاربران را مدیریت کند.


Mahalo

امروزه طرفداران سایت های پرسش و پاسخ در حال افزایش هستند. Mahalo یکی از این وب سایت ها است. البته تعداد کاربران آن به اندازه Quora نیست، اما همچنان مخاطبان زیادی دارد. این سایت در سال 2007 تاسیس شد و از آن زمان در حال گسترش و بهبود است. 


Bitbucket

Github و Bitbucket را می توان محبوب ترین پلتفرم های آنلاین میزبانی از کد دانست. این سرویس در سال 2008 راه اندازی شد و امروزه با 17 میلیون درخواست سالانه به طیف وسیعی از کاربران و برنامه نویسان خدمات ارائه می دهد. فناوری اصلی مورد استفاده در این پلتفرم جنگو است.


Mozilla Support

موزیلا یکی از محبوب ترین مرورگرها در دنیاست که ماهانه باید صدها میلیون درخواست را مدیریت کند. در واقع به همین دلیل تیم فنی موزیلا تصمیم گرفت تا بجای استفاده از CakePHP از Django بهره بگیرند. سایت پشتیبانی موزیلا و همه افزونه های مرورگر آنها اکنون توسط جنگو توسعه داده شده است. 

 

The Onion

The Onion یک نشریه آنلاین است که بیشتر با پست های طنز در مورد اخبار محلی، ملی و بین المللی شناخته می شود. امروزه این پلتفرم به یکی از مشهورترین و پرخواننده ترین نشریه های جهان تبدیل شده است. The Onion یکی دیگر از وب سایت های پربازدید و محبوب ترین برنامه های جنگو است. 


Dpaste

جنگو امکان ایجاد وب سایت های مختلفی را به برنامه نویسان می دهد. Dpaste یکی از این سایت هاست که ویژگی های جذابی دارد و با استفاده از جنگو ساخته شده است. 


Chess

شطرنج یکی از جذاب ترین بازی های استراتژیک جهان است. برای ایجاد چنین وب سایتی نیاز به تعامل گسترده با پایگاه داده و درک بالایی از نحوه تعامل سطرهای مختلف کد با یکدیگر دارید. خوشبختانه این کار براحتی با استفاده از جنگو در وب سایت Chess انجام شده است. 

 

معروف ترین سایت های نوشته شده با جنگو


DjangoSites

این سایت علاوه بر این که با جنگو ساخته شده است، دیگر سایت های ساخته شده با جنگو را نیز به کاربران معرفی می کند. البته ممکن است بعضی از سایت هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم را در آن سایت نبینید، اما قطعا مثال های مختلفی از انواع سایت های ساخته شده توسط فریم ورک جنگو در این وب سایت وجود دارد. 


Coordinato

همانطور که گفتیم جنگو یکی از برترین فریم ورک های مقیاس پذیر وب بوده و وب سایت Coordinato نمونه بارزی برای اثبات این موضوع است. از سرویس Coordinato برای تنظیم یادآور با استفاده از پیام کوتاه، پست صوتی یا ایمیل استفاده می شود. البته تنظیمات بسیاری بیشتری در آن وجود دارد که براحتی می توانید از آن ها بهره بگیرید. 


Django Girls

Django Girls یک جامعه برنامه نویسی برای زنان است که اخیرا مورد توجه زیادی قرار گرفته است. همانطور که انتظار می رود، این وب سایت با فریم ورک جنگو ساخته شده است.


Reddit Gifts

Reddit Gifts وب سایتی است که اعضای شبکه اجتماعی Reddit در آن قادرند تا هدایای مادی را با یکدیگر مبادله کنند. این سرویس که چند سالی از عمر آن نمی گذرد، با موفقیت چشمگیری همراه شده است. جالب است بدانید که این سایت به تنهایی فقط با فریم ورک جنگو ساخته شده است. 


Yipit

وب سایت Yipit برای اطلاع کاربران از تخفیفات روزانه سایت ها ایجاد شده است. تحقیقات آنلاین نشان می دهد که زیر ساخت این وب سایت تماما با فریم جنگو ساخته شده است.


Washington Post

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، جنگو ابتدا برای پشتیبانی محتوای وب اپلیکیشن ها برای روزنامه Lawrence Journal-World بکار گرفته شد. امروزه از این فریم ورک در تاثیر گذارترین خبرگذاری جهان یعنی Washington Post نیز استفاده می شود. وب سایت واشنگتون پست که فقط با جنگو نوشته شده است، در مارس 2019 حدود 172 میلیون بازدید کننده داشته است که رقم فوق العاده ای است. این وب سایت نیز مانند بسیاری از روزنامه ها و خبرگذاری های دیگر از جنگو برای بهره گیری از مقیاس های بیشتر استفاده می کند. 


NASA

از آنجا که توجه به امنیت سایت یکی از مهمترین ویژگی های جنگو است، از این فریم ورک در بسیاری از سایت ها و سازمان های دولتی استفاده می شود. سازمان معروف هوا فضای آمریکا یعنی ناسا نیز از جنگو برای میزبانی 2 میلیون بازدیدکننده ماهانه خود استفاده می کند. 


Prezi

Prezi یک وب سایت است که به کاربران اجازه می دهد تا وبینارها و ارائه های تعاملی ایجاد کنند. Prezi نیز با فریم ورک جنگو نوشته شده است. از مهمترین دلایل این انتخاب می توان به توانایی جنگو برای ارائه طرح های پویا و ریسپانسیو به کاربران اشاره کرد. 


Pitchfork

Pitchfork یک پلتفرم فعال در حوزه موسیقی است که از روزانه تعداد زیادی پست در آن منتشر می شود. این پلتفرم با استفاده از جنگو توسعه داده شده است و محیطی جذاب برای انتشار تفسیر، انتقاد، اخبار و مصاحبه در حوزه موسیقی را فراهم کرده است. 


آیا Django یک فریم ورک خوب برای توسعه‌ی وب است؟

در حال حاضر آموزش Django از ضروریات برای هر برنامه نویس است. زیرا جنگو را می توان یکی از بهترین فریم ورک ها برای توسعه وب برای استارتاپ ها و شرکت های بزرگ دانست. در بین ویژگی های متعدد این فریم ورک محبوب، قابلیت مقیاس پذیری آن به پلتفرم ها کمک می کند تا بدون افت عملکرد، بتوانند از تعداد مخاطبان بیشتری میزبانی کنند. اگر قصد شروع یادگیری یک زبان برنامه نویسی پردرآمد را دارید، دوره آموزش جنگو می تواند شما را در این مسیر همراهی کند.