fatal error در PHP و وردپرس به چه معناست؟

fatal error در PHP و وردپرس به چه معناست؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

fatal error در PHP و وردپرس به چه معناست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

fatal error در PHP و وردپرس به چه معناست؟این یک ارور رایج است که ما در این مقاله ابتدا دلیل بروز fatal error و سپس نحوه برطرف کردن آن را آموزش داده ایم.

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1399/02/08
9,555 بازدید

در همه زبان های برنامه نویسی هنگام کامپایل، اگر مشکلی در کد وجود داشته باشد با ارور مواجه میشوید. مشکلاتی از قبیل یک قطعه کد اشتباه، اجرای کد درحلقه ی بی نهایت و ... که هر کدام باعث به وجود آمدن خطاهایی میشوند. یکی از ارورهای رایج درهنگام کار و یا حتی آموزش php، ارور fatal error است. برای یادگیری نحوه رفع مشکل fatalerror در این مقاله با ما همراه باشید.

 

fatal error به چه معناست؟

 fatal error  یک خطای critical، یا خطای بحرانی است. زمانی با این ارور مواجه می شویم که از یک فایلی که وجود ندارد استفاده کنیم، از یک تابع ای که تعریف نشده است آن را فراخوانی کنیم و یا از یک کلاسی که وجود ندارد نمونه سازی کنیم . رفع این ارور بسیار راحت است.

برای حل مشکل، به قطعه کد زیر دقت کنید:

fatalerror

 

در این قطعه کد دوتا تابع f1 ,f2 فراخوانی شده اند. برای تابع f1 که تعریف و مقدار دهی شده است بدون مشکل اجرا خواهد شد. ولی برای تابع f2  که تعریف نشده است، اروری که حین اجرای کد گرفتیم خطای fatal error است که به صورت زیر میباشد.

fatal-error

 

رفع خطای fatal error در PHP

برای حل مشکل،متن خطا را با دقت بخوانید، نوشته است که در خط 9 از کد، تابعی فراخوانی شده است که تعریف نشده است. برای رفع خطای fatal error دقیقا همان خطی را که اعلان شده است را از کدتان اصلاح کنید .
این نمونه کد در زبان برنامه نویسی PHP بود در ادامه خطای fatal error  در وردپرس را که یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا است بررسی میکنیم.

 

 

رفع خطای fatal error در وردپرس 

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با زبان php نوشته شده است. وقتی در وردپرس با خطای fatal error مواجه می شویم در واقع خطا را  در زبان php با علت هایی که در بالا ذکر شد دریافت میکنیم. که مشکلات محاسباتی و منطقی را شامل میشود .

- در قدم اول مطمئن شوید نسخه ی php  قدیمی نباشد. همیشه نسخه ی php را آپدیت داشته باشید، ولی اگر بازهم با وجود آپدیت با این ارور مواجه شدید نگران نباشید سعی کنید نسخه های مختلف را امتحان کنید.

- آدرس فایلی که  fatal error  را گرفته است مسیر یابی کنید. مسیر خطا را با دقت مشاهده و عواملی را که در ایجاد این ارور ماثر است را در وردپرس بررسی کنید .

  • اگر در مسیر فایل عبارت themes را مشاهده می کنید مشکل از قالب سایت شماست. 

 برای رفع این ارور یک بار نام قالب خود را تغییر دهید و یا قالبتان را حذف موقت کنید قبل از حذف، یک کپی از قالب خود را در مسیر جداگانه داشته باشید. به احتمال زیاد این ارور رفع خواهد شد. ولی اگر باز هم با خطا مواجه شدید مطمئنا قالب به درستی نصب  نشده است. برای این کار قالب خود را uninstall کنید و دوباره نصب کنید .

  • اگر با عبارت plugins  روبه رو شده اید مشکل از افزونه هایی که نصب کردید است .

همچنین برای این مشکل هم طبق گفته ی بالا مشکل افزونه دارید یک بار پلاگین خود را حذف کنید و دوباره نصب کنید و یا نام افزونه خود را تغییر دهید،سپس مشاهده کنید آیا همان خطا را با نام تغییر یافته دریافت میکنید یا خیر! اگر همان خطا با نام تغییر یافته مشاهده شد افزونه ی شما مشکل دارد.

 

 

  • اگر عبارت های wp-content  و wp-includes  را دیدید مشکل بروز رسانی سیستم را دارید .

 با آپدیت، این ارور رفع می شود. به صورت دستی بروزرسانی را انجام دهید. برای آپدیت دستی وردپرس به پنل وردپرس تان بروید و از بخش پیشخوان، بروزرسانی ها را کلیک کنید، برای این کار باید چند دقیقه ای صبر کنید . 


fatalerror در وردپرس

 

در این مقاله سعی کردیم علت های به وجود آمدن مشکل fatal error در php و وردپرس را بررسی کنیم. امیدواریم این مقاله برای رفع این خطا برای شما مفید بوده باشد.