7 نکته مهم و طلایی در سئو!

7 نکته مهم و طلایی در سئو!
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

7 نکته مهم و طلایی در سئو!

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

در این جا 7 راه بهینه سازی مطالب را برای شما شرح می دهیم. بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو در جذب مخاطبان و نگهداری آن ها بسیار موثر است.

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1398/08/03
2,329 بازدید

نکات مهمی در سئو سایت وجود دارند که امروز میخواهیم به 7 تا از آن ها اشاره کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

بهینه سازی موتورهای جستجو

 

1. برای نوشتن محتوای بسیار عالی، زمان بگذارید.

اولین نکته از نکات مهم سئو نوشتن محتوای خوب است. یادتان باشد که شما ابتدا باید برای مردم محتوا تولید کنید و بعد از آن به فکر موتورهای جستجو باشید. هر چه محتوایی که تولید می‌کنید کیفیت بالاتری داشته باشد، افراد بیشتری آن را می‌خوانند و لینک آن را به اشتراک می‌گذارند. موتورهای جستجو کیفیت محتوای سایت شما را بر اساس معیار لینک‌های بازگشتی ارزیابی می‌کنند. منظور از لینک های بازگشتی لینک‌هایی هستند که افراد مختلف از دیگر سایت‌ها بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد بخشی از وبسایت شما شوند. هر چه لینک‌های بازگشتی به سایت شما بیشتر باشد، موتورهای جستجو امتیاز بیشتری به سایت شما می‌دهند. برای اینکه بتوانید لینک‌های بازگشتی به سایت خودتان را افزایش دهید می‌توانید لینک‌های خودتان را شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر و پینترست به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی که به صورت تخصصی‌تری در جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری مطالب فعالیت می‌کنند استفاده کنید، مثلا Digg ،Delicious و Reddit.

برای نوشتن محتوای بسیار عالی، زمان بگذارید.

 

2. لینک‌های خودتان را در سایت‌های قابل اعتماد قرار دهید.

تمام کسب و کارها صرف نظر از حوزه فعالیتشان برای اینکه رشد کنند نیاز به یک یا چندین اسپانسر دارند تا از آنها حمایت کنند. شما هم در این مورد استثنا نیستید، اگر می‌خواهید بازدید سایتتان را افزایش دهید باید از وب‌سایت‌های بزرگتری که قبلا این راه را پیموده‌اند، کمک بگیرید. بسیاری از سایت‌های پربازدید قسمت‌هایی از صفحه خودشان را برای قرار دادن تبلیغات قرار داده‌اند، شما می‌توانید با مدیریت آن‌ها تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید لینک یا بنر تبلیغاتی سایت شما را در ازای دریافت مبلغی در سایتشان قرار دهند. شما با این کار می‌توانید تعداد لینک‌های بازگشتی به سایت خودتان را افزایش دهید و این همان چیزی است موتورهای جستجو به آن بها می‌دهند. سعی کنید تا آنجا که می‌توانید با وبسایت‌هایی در حد خودتان که به شما پیشنهاد تبادل لینک می‌دهند وارد مذاکره نشوید. هر چند در حال حاضر، تبادل لینک از نظر قوانین گوگل به عنوان جرم تلقی نمی‌شود اما تلاش‌هایی در حال انجام است که برای استفاده از آن مجازات‌هایی را در نظر بگیرند.

لینک‌های خودتان را در سایت‌های قابل اعتماد قرار دهید.

 

3. تمام خصوصیات عکس‌ها را کامل کنید.

اگر صفحه‌ای با محتوای عالی را فراهم کنید اما از عکس در آن استفاده نکرده باشید، احتمالا بیشتر بازدیدکنندگانتان را از دست خواهید داد. عکس ها به مطالب سایت شما زینت می‌بخشند و مطالعه آن را لذت‌بخش می‌کنند. سعی کنید در لابه‌لای محتواهای خودتان از تصاویر مناسب استفاده کنید و اگر این کار را انجام می‌دهید بهتر است تمام مشخصات آن تصویر را وارد کنید. به جز آدرس URL که وارد کر دن آن اجباری است، سایر خصوصیات مهمی که یک عکس دارد عبارتند از:

  • Title: عنوان عکس
  • Alternate text: اگر به هر دلیل عکس در مرورگر به نمایش در نیاید، متن جایگزین آن به کاربر نشان داده می‌شود.
  • Caption: توضیح کوتاهی در مورد عکس.
  • Description: توضیحات کامل‌تری در مورد عکس.
آموزش SEOآموزش مرتبط: دوره جامع آموزش سئو

 

هشدار: بعضی مدیران سایت عادت دارند به جای قرار دادن متن‌های مناسب در فیلدهای Caption یا Description، آن‌ها را پر از کلمات کلیدی گوناگون می‌کنند تا به خیال خودشان در موتورهای جستجو آن را بهینه کنند. شما هرگز چنین کاری را انجام ندهید چرا که در صورتی که موتورهای جستجو چنین فریبی را شناسایی کنند به شدت رتبه سایت را پایین می‌آورند.

قرار دادن عکس

 

4. در بین مطالب هر صفحه از سایت‌تان لینک‌های داخلی قرار دهید.

همواره سعی کنید در بین مطالب یک صفحه از سایت‌، لینک هایی از مطالب مربوط به صفحه های دیگر سایت تان را قرار دهید. وقتی ربات‌های جستجوگر وارد صفحات سایت شما شوند و بتوانند از درون هر صفحه به صفحات دیگر بروند، امتیاز مثبت به شما می‌دهند، اما اگر صفحاتی در سایت شما باشند که این ربات‌ها نتوانند راهی برای ورود به آن پیدا کنند، رتبه سایت شما به شدت کاسته می‌شود. مثلا در شکل زیر ربات عنکبوتی گوگل توانسته از صفحه A به صفحات B و E منتقل شود اما نتوانسته راهی برای ورود به صفحات C و D پیدا کند و بنابراین امتیاز منفی به چنین سایتی خواهد داد. در میان خصوصیات عکس، Alternate text از همه مهم‌تر است، و اگر آن را کامل نکنید، صفحه شما از نظر W3C یک صفحه غیراستاندارد تلقی می‌شود. یادتان باشد اگر تنبلی کنید و این فیلد را خالی بگذارید ربات‌ موتورهای جستجو آن را شناسایی و تاثیر منفی آن را بر روی رتبه سایت شما اعمال می‌کنند.

یادتان باشد وقتی از لینک‌های داخلی برای صفحات سایتتان استفاده می‌کنید، متن‌ها مناسب به ‌آن ها اختصاص دهید. مثلا اگر قرار است کاربر را به صفحه‌ای هدایت کنید که محتوایی در مورد طراحی وب‌سایت در سطح مقدماتی دارد به جای قرار دادن عبارت‌هایی مثل کلیک کنید یا اینجا کلیک کنید ، بهتر است از لینکی با متن زیر استفاده نمایید: آیا در طراحی سایت، تازه وارد هستید؟ از اینجا شروع کنید.

قرار دادن لینک سایت های داخلی

 

5. ترکیب کلمات کلیدی با برند

پنجمین نکته برای بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، ترکیب کلمات کلیدی با برند است. اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌کنید، قسمتی را در اختیار شما می‌گذارند تا برای مطالبی که نوشته‌اید، کلمات کلیدی قرار دهید. توصیه من به شما این است که علاوه بر کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه یک سری کلمات کلیدی که با نام برند شما ترکیب شده‌اند نیز قرار دهید. در صورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی هم بهتر است چنین ترکیباتی را استفاده کنید. مثلا من در صفحه‌ای که مقاله‌ای راجع به طراحی وب در سایت آکادمی‌آی‌تی نوشته‌ام، چنین ترکیباتی را به عنوان کلمات کلیدی استفاده کرده‌ام:

آموزش طراحی وب آکادمی آی تی، دوره آموزشی HTML آکادمی آی تی، آموزش بوت استرپ آکادمی آی تی

همچنین اگر درون یک صفحه از سایت از لینک‌های داخلی استفاده می‌کنید بهتر است متنی که به آن ها اختصاص می‌دهید از چنین ترکیباتی باشد.

 

6. به تعداد کلمات توجه داشته باشید.

شاید این جمله معروف را شنیده باشید که: "خوانندگان آنلاین، کم حوصله اند." البته این بدان معنی نیست که کاربران سایت‌تان را از خواندن مطالب خوب محروم کنید، اما بهتر است بدانید نوع نگارش برای خوانندگان آنلاین با خوانندگان یک کتاب بسیار متفاوت است. برای اینکه بتوانید مطالب خودتان را به بهترین شکل روی یک صفحه وب نمایش دهید باید از نوشتن متن‌های طولانی به شدت پرهیز کنید. به عنوان یک پیشنهاد، توصیه می‌کنم تعداد کلماتی که در یک پاراگراف استفاده می‌کنید، از 250 عدد بیشتر نشود، در غیر این صورت احتمالا بخش بزرگی از مخاطبانتان را از دست خواهید داد. بیشتر مقالات تعداد کلماتی حدود 300 تا 1000 کلمه دارند. اگر مقاله شما به تعداد کلمات خیلی بیشتر نیاز دارد مثلا 3 یا 4 هزار تا، بهتر است که آن را به چند مقاله تبدیل کنید.

seo-contentمقاله مرتبط:محتوای سئو شده چیست؟

 

 

به تعداد کلمات توجه داشته باشید.

 

7. از تولید محتوای تکراری اجتناب کنید.

محتوایی که در یک صفحه از سایت‌تان تولید می‌کنید باید منحصربفرد باشد. به بیان ساده نباید دو صفحه با محتوای یکسان یا مشابه در سایت‌تان داشته باشید و اگر چنین است، باید آن‌ها را ادغام کنید. علاوه بر اینکه محتوای یک صفحه باید از دیگر صفحه‌های سایت‌تان متمایز باشد، باید مطالب شما کپی یا مشابه سایت‌های دیگر نیز نباشد. وب‌سایت siteliner دارای ابزاری است که وب‌سایت شما را از نظر تشابه مطالب بررسی می‌کند. خلاصه کلام اینکه هر چه مطالب تازه‌تری ایجاد کنید به نفع SEO سایت شما خواهد بود. هرگز برای تولید محتوا از کپی پیست نکنید.

از تولید محتوای تکراری اجتناب کنید.