چگونه محتوا تولید کنیم؟

چگونه محتوا تولید کنیم؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

چگونه محتوا تولید کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

چگونه محتوای مناسب تولید کنیم؟ چطورمخاطب را جذب محتوای خود بکنیم؟ دراین مقاله، فرآیند تولید محتوا را بصورت کامل برای شما شرح داده ایم پس با ما همراه باشید!!

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1398/08/04
5,014 بازدید

تولید محتوا در حقیقت یک نوع بازاریابی است که با انتشار مطالب محتوا به صورت روزمره فرد برای مخاطب خود آن چه را که می خواهد در هر زمینه ای را تولید می کند. محتوا را می توان به صورت وبلاگ نویسی، عکاسی، فیلمبرداری، تفسیر آنلاین و یا در حساب های رسانه های اجتماعی و ویرایش، یا در توزیع رسانه های دیجیتال ارائه داد. ایجاد محتوا برای افراد و مخاطبان معمولا به صورت آنلاین انجام می شود. و این مطالب هر روز به روز رسانی خواهد شد.

نحوه تولید محتوا کردن


تولید محتوا شرکت ها اینترنتی (سایت ها):

تولید محتوا توسط شرکت های شامل تبلیغات و محتوای روابط عمومی و همچنین انواع دیگر محتوا توسط نویسندگان تولید محتوا انجام می پذیرد. تبلیغات حتی می تواند شامل تولید محتوا خودکار، تولید بلوک های محتوا تولید شده توسط برنامه ها و یا ربات ها برای بهینه سازی موتور جستجو گوگل در سایت ها انجام بپذیرد. شرکت ها همچنین گزارش های سالانه را ایجاد می کنند که تولید محتوا به عنوان بخشی از فعالیت های شرکت های آن ها صورت گرفته و بررسی دقیق سال مالی آنها ایجاد می شود، تولید محتوا باعث می شود که شرکت ها آینده ای روشن تر را برای خود ترسیم کنند.

 

آموزش سئوآموزش مرتبط: آموزش سئو

 

تولید محتوا برای سازمان های خبری اینترنتی:

سازمان های خبری، به ویژه بزرگترین و بین المللی ترین سازمان ها، مانند نیویورک تایمز، ان پی آر، سی ان ان و دیگر سازمان ها، به طور مستمر محتوا مشترک را در وب  مربوط به خود ایجاد می کنند. محتوا ایجاد شده درباره مطالب به ویژه برای اخبار مربوط به محتوا و حوادث که در طول روز رخ داده است.

به گفته یک گزارش در سال 2011 از دانشکده آکسفورد مطالعاتی درباره روزنامه نگاری و تولید محتوا توسط موسسه Reuters که یکی از رسانه های اصلی و رسانه های اجتماعی در انگلستان است، انجام شد. این در حالی که  با افزایش تولید محتوا برای رسانه های دیجیتال، اخبار رسانه های سنتی را مختل کرده بودند، بسیاری از اخبار اقتباس شده و آنها شروع به تولید محتوا کردند. 

این نوع تولید محتوا برای عملکرد در وب طراحی شده و توسط کاربران رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. سایت رسانه های اجتماعی توییتر توزیع کننده عمده ای از آخرین اخبار در قالب های سنتی است و بسیاری از کاربران توییتر حرفه ای های رسانه ای هستند. 

ارزش توییتر در توزیع اخبار، موضوع مکرر بحث و تحقیق در روزنامه نگاری است. محتوای تولید شده توسط کاربر، وبلاگ نویسی رسانه های اجتماعی و روزنامه نگاری در سالهای اخیر تغییر داده شده است. شرکت Narrative Science در حال حاضر از هوش مصنوعی برای تولید مقالات خبری و تولید محتوا مربوطه و هم چنین تفسیر داده استفاده می کند.

 

تولید محتوا برای دانشگاه ها و مراکزعلمی:

موسسات علمی مانند کالج ها و دانشگاه ها نیز به تولید محتوا می پردازند. محتوای خود را در قالب کتاب ها، مقالات مجلات، مقالات سفید و بعضی از فرم های بورس تحصیلی دیجیتال از جمله وبلاگ هایی که گروهی توسط دانشگاهیان، ویکی های کلاس، یا سخنرانی های ویدیویی پشتیبانی می کنند. 

دوره آنلاین باز (MOOC) را باز کنید. موسسات حتی ممکن است داده های خام را از آزمایشات داده ها یا نتایج آن ها در وب با استفاده از یک ابتکار داده باز پشتیبانی کنند. محتوای علمی نیز همان تولید محتوا هستند که توسط اساتید و دانشجویان انجام می پذیرد. 

ممکن است از طریق نشریات، پایگاه های داده، کتابخانه ها و کتابخانه های دیجیتالی سایر دانشگاهیان و یا  به شکل عمومی اینگونه تولید محتوا در دسترس باشد. محتوای علمی ممکن است منبع بسته یا دسترسی آزاد (OA) باشد. محتوای منبع بسته فقط برای کاربران مجاز یا مشترکین مجاز است. 

یک مجله مهم یا یک پایگاه اطلاعات علمی ممکن است منبع بسته باشد، فقط از طریق کتابخانه موسسه در دسترس دانشجویان و اعضای هیات علمی قرار گیرد. مقالات دسترسي آزاد براي عموم آزاد هستند و هزينه انتشار و توزيع توسط موسسه منتشر شده محتوا انجام می پذیرد.

 

تولید محتوا توسط هنرمندان و نویسندگان:

آثار فرهنگی، مانند موسیقی، فیلم، ادبیات و هنر، از اشکال محتوا هستند. کتاب های الکترونیکی که به طور سنتی منتشر شده اند، یک نوع محتوای فرهنگی هستند اما بسیاری از افراد از تولید محتوا به صورت هنرهای دیجیتال، فانتزی و هنرهای تجسمی استفاده می کنند. هنرمندان مستقل از جمله نویسندگان تولید محتوا معمولا دارای موفقیت تجاری زیادی در کار خود هستند.

 

تولید محتوا و موتور جستجوی گوگل:

شما برای اولین بار می خواهید به جستجوی یک مطلب در گوگل بروید. شما تنها نیستید گوگل به تنهایی در طول روز بیش از چهار میلیارد جستجوگر دارد و هر روزه به نیاز آنها پاسخ مثبت می دهد. هنگامی که شما کلمه مورد نظرتان را در نوار جستجو وارد می کنید، لینک هایی که در نتایج جستجوی شما ظاهر می شوند همان محتواها هستند. آیا شما می دانید چه تعدادی تولید محتوا به صورت روزانه انجام می گیرد.

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. معمولا همه افراد در طول روز به سایت ها مراجعه می کنند و همگی وارد سایت ها می شوند و از محتوا آنها استفاده می کنند. هر آنچه موجب سرگرمی و یا خنده می شود و یا برخی ها به مسائل علمی می پردازند. بسیاری به دنبال اطلاعاتی هستند که درباره آنها هیچ آگاهی ندارند. 

تولید محتوا امری است ضروری که ما را وارد زندگی اینترنتی می کند و حتی در برخی از محتواها شما با آن نوع محتوا سفر خواهید کرد و یا اطلاعاتی را از مکان هایی به شما می دهد که شما فقط در رویاهایتان آن ها را می بینید. شاید شما بخواهید درباره بیماری یا برای اطلاع از کارهایی که برای سلامتیتان انجام می دهید به سراغ لینک های تولید محتوا مربوطه بروید.

دنیای اینترنت و تولید محتوی آنقدر گسترده است که وقتی وارد آن می شود محتواهای مربوط به هر نوع علمی را در آن مشاهده خواهید کرد. تولید محتوا و نوشتن یک محتوا کاری بسیار جذاب و شگفت انگیز است که حتی به فرد نویسنده نیز اطلاعات شگرفی در زمینه موضوع و محتوا مربوطه خواهد داد.

تولید محتوا و جستجوی گوگل

 

تولید محتوا چگونه است؟

ایجاد محتوا فرآیندی برای ایده های موضوعی است که به شخصیت خواننده شما احترام می گذارد، محتوا کتبی یا بصری است و این اطلاعات برای مخاطبان شما به عنوان یک وبلاگ، ویدیو، محتوای مطلب، مقاله یا دیگر قالب ها قابل دسترسی است.

ایجاد محتوا اقدام نهایی در زمینه ورود به بازاریابی است. هنگام ایجاد محتوا، شما اطلاعات رایگان و مفید برای مخاطبان خود قرار می دهید، جذب مشتریان بالقوه به وب سایت خود و حفظ مشتریان از طریق مشارکت با ارائه تولید محتوا عالی امکان پذیر است.

شما همچنین برخی از ROI های اصلی را برای شرکت خود تولید می کنید، زیرا آمار بازاریابی محتوا را نشان می دهد:

  • بازاریابی محتوا به صورات سنتی هزینه های آن 62 درصد کمتر نسبت به بازاریابی اینترنتی است.

  • بازاریابی محتوا به صورت اینترنتی  126 درصد بیشتر مورد توجه است نسبت به بازاریابی سنتی.

  • 61 درصد خرید انجام می شود هنگامی که مشتری در حال خواندن تولید محتوا یک وبلاگ است.

  • شرکت ها در هر ماه پست های زیادی در وبلاگ خود قرار می دهند و ترافیک 3.5 برابری را در هر ماه ایجاد می کنند.

  • محتوا برابر است با رشد کسب و کار، بنابراین باید با یک استراتژی خاصی کار تولید محتوا را انجام دهید.

 

استراتژی و برنامه ریزی محتوا:

شما نمی توانید یک خانه را بدون طرح بسازید و یا اینکه یک مجسمه را بدون طرح اولیه ساخته، یا اینکه شما نمی توانید یک شرکت را تاسیس کنید و هیچ اعلامیه و یا بیانیه ای درباره آن ندهید.

بنابراین هر برنامه ای دارای یک طرح اولیه است. در غیر اینصورت شما با مشکل روبرو خواهید شد اگر طرح اولیه ای نداشته باشید. استراتژی محتوا شامل همه چیزهایی است که نام تجاری خواهند گرفت و تبلیغاتی که با توجه به محتوی شما انجام می شوند مورد توجه قرار می گیرند. در نهایت بیایید چگونگی تولید محتوا را گام به گام پیش ببریم.

 

محتوای سئو شده چه محتوایی است؟مقاله مرتبط: محتوای سئو شده چیست؟

 

تنظیم اهداف محتوای شما:

این یک کمپین بازاریابی است که به صورت سنتی استراتژی های مربوط به تولید محتوا را با توجه به هدف هر شرکت نشان می دهد. برای تولید محتوا گام اول همین است که شما هدفتان را از ارائه مطلب نشان دهید با توجه به کلمه کلیدی که به شما داده می شود این هدف را دنبال کنید. اهدافی که شما وارد متن خود می کنید باید برای بازدید کننده پر از جذابیت باشد. افزایش تراکم در وبلاگ باید نشان داده شود. یک شخص خریدار ایجاد کنید.

ساخت تولید محتوا دارای استراتژی های خاصی است شما باید نوع محتوا را در نظر بگیرید و بدانید که خوانندگان این نوع تولید محتوا چه کسانی هستند. آیا مطلب علمی است یا خیر. با چه کسی شما صحبت می کنید؟ و یا اینگه چگونه و چطور می خواهید با مطالبتان با خواننده ارتباط داشته باشید.

ساختن استراتژی تولید محتوا خود بسته به این است که نوع محتوا مشخص شده باشد. کلید ورودی ایجاد محتوای موفقیت آمیز این است که هر خواننده احساس کند که شما به طور مستقیم با او صحبت می کنید.

تنها راه انجام این کار این است که با بازدیدکنندگان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. شما باید آنها را مانند دوستان قدیمی خود بدانید. شما باید از موانع، نقاط درد، چالش ها و ترس آنها مطلع شوید. به طور مشابه، شما باید بهترین نتیجه ممکن، راه حل رویایی خود و بزرگترین فانتزی خود را با تولید محتوا مربوطه با آنها به اشتراک بگذارید.

همیشه به یاد داشته باشید که شما بازاریابی را به افرادی می دهید که می خواهند با شما ارتباط برقرار کنند. در حالت ایده آل شما می دانید و می توانید به طور مستقیم به هر فردی که از وب سایت شما بازدید می کند صحبت کنید، اما تنها راه جذب برای بازدیدها و خرید های بیشتر این است که شما به تولید محتواهای جذاب بپردازید.

شخصی که خریدار و یا مشتری است از سایت شما به عنوان یک منبع جذاب دیدن می کند وقتی شما با محتوا های خود به او مطالب حقیقی و جذاب بدهید قطعا در کار خود، او به شما مراجعه خواهد کرد. نتیجه نهایی این است که شما با استفاده از کلمات درست که در تولید محتوا خود به کار می برید و اصل کلمه یعنی کلمه کلیدی، شخصی که وارد بازار اینترنتی شما می شود را جذب می کند تا از مطالب شما استفاده بهینه را انجام دهد.

تنظیم اهداف برای محتوا

 

نمونه تولید محتوا:

اگر تا به حال سردرد داشته اید می دانید که اولین چیزی که احتمالا به آن نیاز داشتید این است که  سعی کنید علت را بفهمید. شاید شما دچار کمبود ویتامین یا کافئین بودید یا شاید بیمار هستید. پس از تشخیص این مشکل، شما به راه حل ها راه پیدا خواهید کرد: آب بخورید، اسپرسو بنوشید یا دارو مصرف کنید.

در نهایت، شما تصمیم می گیرید از راه حل: شیر آب؟ یا قهوه استارباکس؟ یا دارو؟ استفاده کنید. امیدوارم، سردرد شما پس از این خاموش شود و شما قادر به راه رفتن در طول روز باشید. این مثال دقیقا برای تولید محتوا انجام می شود. فرض کنید شما می خواهید اینگونه مطلبی را برای یک سایت بنویسید شما می توانید ابتدا موضوع و سپس راه حل را گسترش دهید. 

هرکسی چشم اندازی نسبت به هر مطلب دارد و شما باید مراحل آگاهی و تصمیم گیری را طی کنید. اما هر چشم انداز نیز راه متفاوتی را برای ارائه دارد بنابراین در هر مرحله از نوشتن تجدیدنظر کنید و کل محتوا و مطلب را بخوانید تا اگر مشکلی برای نشان دادن دارد را بتوانید حل کنید.

تولید محتوا هدفمند کاری است که از ذوق و سلیقه خاصی برخوردار است. هر نویسنده ای که دارای خلاقیت و آگاهی علمی بیشتری است در این مورد موفق تر است. هر فردی می تواند وارد این کار شود اگر بتواند علمی تر و دقیق تر به مطالب و مسائل اطراف خود نگاه کند. این نگاه دقیقا مانند نگاهی است که از لنز یک دوربین شما به مخاطب خود دارید و می توانید تمام جزییات مخاطب را ببینید و برای او مطالبی را ارائه دهید که خواندنی و جذاب باشد.