محتوای سئو شده چه محتوایی است و چه ویژگی هایی دارد؟

محتوای سئو شده چه محتوایی است و چه ویژگی هایی دارد؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

محتوای سئو شده چه محتوایی است و چه ویژگی هایی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

محتوای سئو شده چه محتوایی است؟ویژگی های یک محتوای بهینه.ما در این مقاله نکاتی برای سئو محتوا آورده ایم تا هنگام نوشتن متن و مقالات در سایتتان هوشمندانه عمل کنید.

1399/02/04
4,332 بازدید

محتوای سئو شده به انواع مختلف محتوا گفته می‌شود که یک سری پارامترها،روش ها و اصول در مورد آنها در نظر گرفته شده و با توجه به این موارد تولید و تعریف می‌گردد.این نوع محتوا به هیچ وجه حالت کپی و برداشت شده از منابع دیگر نبوده و با قلمی نوین ارائه میگردد که در نتیجه مطلب جدیدی تولید میشود.

 در حالت کلی در جواب سوال سئو چیست باید بگوییم که سئو به فرایندی گفته می‌شود که بر طبق اصولی که در طی آن رعایت می‌گردد سعی شود تا سایت مورد نظر رتبه بهتری را در نظر موتورهای جستجوگر نظیر گوگل پیدا کرده و باعث افزایش بازدید آن سایت و کسب سود و درآمد بیشتر برای آن شود.

خود سئو دارای موضوعات و انواع مختلفی می باشد که از موضوع مورد بحث ما در این مقاله خارج می باشد و به آن نمی پردازیم. در صورتی که شما قصد تولید محتوایی با رعایت اصول سئو برای سایت خود دارید و میخواهید اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

محتوای سئو شده

 

محتوای متنی و کاربردهای آن

محتوا انواع مختلفی دارد که هرکدام در بحث بهینه سازی سایت می توانند تاثیرات بسیار مثبتی ایجاد نمایند. اما چگونه محتوا تولید کنیم؟ یکی از رایج ترین نوع آنها،محتوای متنی می باشد که به صورت پست در وبلاگ و صفحه رسمی سایت قرار گرفته و می‌توان به همراه آنها تصاویر و ویدئو نیز منتشر کرد. 
 در حالت کلی موضوع محتوای متنی می تواند از نوع آموزشی، خبری، تبلیغاتی، رپورتاژ و غیره باشد.در ادامه نوع صفحاتی که نیاز به محتوای متنی دارند گفته شده است.

محصولات

صفحات محصولات که در آن یک سری اطلاعات در مورد محصولات و خدمات سایت و یا محصول مورد نظر به صورت کامل درج شده و در اختیار کاربر و بازدیدکننده سایت مورد نظر قرار می‌گیرد. 

صفحات فرود و ثابت ما

در صفحات ثابت مانند صفحات تماس با ما و یا در باره ما، همچنین در صفحات فرود و یا لندینگ نیز می‌تواند بسیار کاربردی بوده و در کمپین های تبلیغاتی تاثیر بسیار مثبتی را ایجاد نماید.

مقالات

مقالات مهمترین صفحاتی هستند که به محتوای متنی نیاز دارند،البته همانطور که میدانید محتوای متنی به تنهایی نمیتواند توجه و رضایت کاربر را جلب کند و ما برای دستیابی به این مهم، نیازمند محتواهایی از نوع تصویر و صوت هستیم.

 

شروع به تولید محتوا کنید!

بدون توجه به این موضوع که هر محتوا باید چه قالب و فرمتی داشته باشد یکسری دستورالعمل ها و متدها وجود دارد که برای تولید باید رعایت کنیم و در نتیجه محتوای سئو شده ایجاد می گردد. اولین موردی که در ابتدا باید به آن توجه کنیم این موضوع می باشد که بهتر است محتوای موجود با استفاده از کلمه کلیدی آغاز گردد.لازم است پیش از آنکه بخواهیم به تولید محتوا بپردازیم به فکر جستجوی کلمات کلیدی سایت خود بوده و سعی کنیم نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی را بیاموزیم. این موضوع در دراز مدت می تواند باعث افزایش بازدید و ترافیک سایت ما گردد.

برای تولید محتوای سئو شده لازم است تا کلمه کلیدی اصلی حتماً در عنوان صفحه،هدینگ H1 و آدرس صفحه یا همان url وجود داشته باشد و همچنین برای جلوگیری از  keyword stuffing  می توان از یک سری کلمات کلیدی مشابه در عنوان زیر شاخه ها و بدنه اصلی متن و پیکر آن استفاده نمود.

 

keyword stuffing چیست؟مقاله مرتبط: keyword stuffing چیست؟

 

استفاده از متن در کنار سایر محتواها

در حالت کلی موتورهای جستجوگر نظیر گوگل همواره درک بسیار مناسب تر و بهتری را از متن نسبت به سایر انواع محتوا دارند، بنابراین در زمینه تولید محتوا در صورتی که بر روی محتوای متنی تمرکز کنیم، تاثیرات بسیار مثبتی ایجاد می گردد.
 پیشنهاد می‌شود تا در صورتی که به شکل تخصصی برای انواع دیگر محتوا در حال فعالیت هستید حتماً توجه خود را برای محتوای متنی نیز گذاشته تا در نتیجه در نظر موتورهای جستجوگر جایگاه بسیار مناسبی ایجاد گردد و سئو محتوا رعایت شده باشد.

 

توجه به نیازهای کاربران هنگام تولید محتوا

پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه بخواهید هر پست و یا مطلبی را در سایت خود قرار دهید ابتدا از هدف و احتیاج های کاربران خود اطلاع پیدا کرده و با توجه به نیاز آنها به تولید محتوا بپردازیم.
این موضوع به عبارت دیگر اینطور عنوان می گردد که باید قبل از اینکه بخواهیم به تولید محتوا اقدام کنیم باید درک کنیم که کاربران در هنگام جستجوی خود به چه قصدی و چه کلمات کلیدی استفاده کرده و به دنبال چه نوع محتوایی هستند. 

راحت ترین راه که برای انجام این کار و تولید محتوای این چنینی وجود دارد،استفاده از موتور جستجوگر گوگل می باشد. چرا که موتور جستجوگر گوگل قدرت بسیار زیادی در آنالیز خواسته‌ها و نیازهای کاربران با توجه به موضوعات و کلمات کلیدی دارد از این رو میتواند از پیشنهاد های گوگل هنگام جستجو ایده بگیرید.

 

آموزش سئوآموزش مرتبط: آموزش سئو

 

سئو مقالات

 

تولید محتوای سئو شده بلند و مناسب 

تحقیقات و تجربیات نشان داده که در صورتی که ما یک محتوای بلند و مناسب تولید نماییم،نتیجه و عملکرد بسیار بهتری در زمینه سئو محتوا و بهینه سازی سایت به وجود می آید.  تاثیر مثبت این موضوع کاملا مشخص می باشد اما نباید فقط به خاطر بلند شدن محتوا، متن های بی پایه و اساس،بی‌معنی و به اصطلاح هرزنامه را که کیفیت کار را کاهش می‌دهند در محتوا به کار ببندیم.چرا که این کار تأثیر منفی در نظر مخاطب داشته و مخاطب بعد از یک بار ورود به سایت مورد نظر به هیچ وجه به این سایت وارد نشده و آن را یک سایت غیر معتبر می خواند.

 در حالت کلی در تمامی ابعاد و همچنین محتوا،کیفیت همیشه بر کمیت اولویت دارد و باید با توجه خاصی به تولید بلند و مناسب محتوا بپردازیم تا در نهایت یک محتوای سئو شده حاصل کارما باشد.

آخرین نکته که مهم ترین نیز میباشد این است که در هنگام تولید و سئو محتوا،کاربر و رضایت آن را اولویت قرار دهید چرا که گوگل همان محتوایی را بهینه میداند که کاربر میپسندد.