تأثیر سئو در افزایش فروش به چه صورتی می باشد؟

تأثیر سئو در افزایش فروش به چه صورتی می باشد؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

تأثیر سئو در افزایش فروش به چه صورتی می باشد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

به دلیل افزایش تمایل افراد به خریدهای اینترنتی، وب سایت شما باید قوانینی از جمله سئو را برای جذب مخاطبان رعایت کند تا نرخ بازدید سایت را بالا ببرد.

1398/08/03
2,828 بازدید

همان‌گونه که برای موفقیت هر نوع کسب‌وکاری، نیاز به وضع یک سری قوانین است و پایبندی به استانداردهای خاص موجبات موفقیت آن را فراهم می‌کند، در کسب‌وکارهای اینترنتی، رعایت کردن اصول سئو می‌تواند منجر به بهبود وضعیت و پیشرفت آن شود. سئو در واقع اصولی را پیشنهاد می‌کند که توسط آن، می‌توانیم کسب‌وکار خود را در معرض دید کاربران وب قرار دهیم. بنابراین هرچه اصول سئو بیشتر رعایت شده باشد، نرخ بازدید وب‌سایت از طریق دسترسی کاربران موتور جستجو از آن نیز افزایش خواهد یافت. در این مقاله قصد داریم که شما را با تأثیر سئو در افزایش فروش محصولات در کسب‌وکارهای آنلاین بررسی نماییم. با ما همراه باشید.

تاثیر سئو در افزایش فروش

 

چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

تاثیر سئو در افزایش فروش مهم است زیرا، طبق نتایج یک تحقیق در سال 2016 میلادی، بیش از 86 درصد کاربران وب، از طریق موتورهای جستجو به دنبال یافتن بهترین فروشگاه‌های اینترنتی برای یافتن کالاهای موردنظر خود می‌گردند. بنابراین هرچه وب‌سایت فروشگاه اینترنتی استانداردهای بیشتری را رعایت کرده باشد، احتمال دسترسی کاربران به آن نیز افزایش می‌یابد. وب‌سایتی که اصول بهینه‌سازی سایت را در همه صفحات و بخش‌ها در نظر گرفته باشد، در صفحات اول موتور جستجو نمایش داده خواهد شد. این کار به کاربران وب حس اعتماد را القا می‌کند و تا حد زیادی آن‌ها را مجاب می‌کند که بر روی لینک مربوط به فروشگاه شما کلیک نمایند. درواقع پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی، وب‌سایت فروشگاهی شما تبدیل به یک برند معتبر بین کاربران وب شده و نام آن بیش‌ازپیش شنیده خواهد شد.

 

آموزش seoآموزش مرتبط: آموزش سئو

 

برای این منظور، در ابتدا باید تمامی عیوبی که برای بهینه بودن سایت شما وجود دارد را از بین ببرید. این فرایند را می‌توانید توسط ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools یا Google Analytics انجام دهید. فراموش نکنید که رعایت نکاتی مانند داشتن طراحی واکنش گرا (Responsive)، توجه به انتخاب کلمات کلیدی مناسب در هنگام تولید محتوا، دسته‌بندی دقیق و جامع کالاهای موجود در فروشگاه، دریافت لینک از وب‌سایت‌های پربازدید و توجه به انتخاب عناوین و ساختار مطالب وب‌سایت، کار را تا حد بسیار زیادی برای قرار گرفتن در مسیر جذب مخاطب آسان خواهد کرد. استانداردهای سئو باید برای تمامی صفحات وب موجود در وب‌سایت نیز رعایت شود. ایده‌آل‌ترین حالت این است که کاربر با جستجو عبارت "خرید دوربین برند X" در ابتدا وب‌سایت شما را مشاهده کند. سئو این امکان را فراهم می‌کند که یک صفحه وب (و در ابعاد گسترده‌تر تمامی صفحات وب یک وب‌سایت)، بیشترین نرخ نمایش به مخاطب را داشته باشد. تنها در این صورت است که مخاطبین زیادی به سمت وب‌سایت شما سرازیر می‌شوند و شانس فروش محصولاتتان افزایش می‌یابد.

سریع ترین راه کار برای افزایش فروش اینترنتی

 

سریع‌ترین راهکارها برای بهینه‌سازی یک فروشگاه اینترنتی

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب

  • قرار دادن تصاویر و ویدئوهای مختلف در خصوص محصول

  • ایجاد بستر عضویت افراد در خبرنامه ایمیلی و ارسال جدیدترین محصولات و اخبار در قالب پست الکترونیک به آن‌ها

  • توجه به متاتگ‌ها (Metatags) در طراحی وب‌سایت و درج کالا

  • نوشتن شرح و بررسی تخصصی در مورد کالاها

 

نتیجه گیری

در پایان باید بگوییم که نقش سئو در بازاریابی اینترنتی به‌هیچ‌وجه قابل‌چشم‌پوشی نیست و توجه به آن می‌تواند یک موفقیت عظیم را برای فروشگاه اینترنتی به همراه داشته باشد. سئو باعث افزایش دسترسی‌پذیری به وب‌سایت شده و این افزایش نرخ ترافیک، منجر به بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو و افزایش احتمال فروش محصولات خواهد شد. برای همین منظور، سعی کنید که حتماً از یک متخصص جهت بهینه‌سازی وب‌سایت فروشگاهی‌تان استفاده کنید.