چرا باید زبان PHP را انتخاب کنیم؟

چرا باید زبان PHP را انتخاب کنیم؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

چرا باید زبان PHP را انتخاب کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

زبان برنامه نویسی وب PHP، با زبان برنامه نویسی C ساخته شده است. زبان PHP یک زبان سمت سرور می باشد که اکثر سایت های معروف جهان از آن بهره می برند.

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1398/08/04
4,001 بازدید

چرا باید زبان php را انتخاب کنیم ؟

 

به طور خلاصه، یک زبان برنامه‌نویسی برای وب، ساخته‌شده از زبان برنامه‌نویسی C است که یک زبان سمت سرور می باشد و به معنی این است که آن بر روی نرم‌افزار سرور وب شما اجرا می‌شود و به HTML مراجعه می‌کند.

 

PHP چه کار می‌تواند انجام دهد؟

اساسا هر چیزی که شما می‌خواهید در یک وب سرور انجام دهید می‌توانید با این زبان انجام دهید. به طور مثال یک وبلاگ ایجاد کنید، یک نرم‌افزار کاملا جدید ایجاد کنید، یا یک اسکریپت کوچک برای پردازش داده ها ایجاد کنید که برای ساخت آن استفاده از زبان php گزینه بسیار مناسبی است. ساخت مجموعه ای از اسکریپت های پیچیده که برای راه اندازی یک کسب و کار میتوان از آن استفاده کرد. دوره آموزش PHP را از دست ندهید.

دلایل بسیاری برای یادگیری و دوست داشتن آن وجود دارد، احتمالا قوی‌ترین و معتبرترین آنها میتواند شامل استفاده زیاد آن در وب باشد. php  یکی از زبان هایی است که میتوان به صورت 100 درصد به آن اطمینان داشت. ساخت برخی از برنامه ها با استفاده از این زبان باعث شده محبوبیت زیادی داشته باشند مانند؛ برنامه WordPress که همه با آن آشنا هستند و یکی از برنامه های پرکاربرد در زمینه طراحی سایت و سئو است. این زبان به راحتی میتواند زبان های دیگر را پشتیبانی کند. به طور مثال تغییر زبان HTML به زبان PHP  بسیار ساده است و فقط کافیست file.html را به file.php تغییر دهید.

 

ویژگی های زبان php

 

آغاز کار با PHP

PHP برای ساخت توسعه وب طراحی شده‌ است و بسیاری از مبتدیان می‌توانند به راحتی با آن شروع به کار کنند. در حقیقت در اوایل اجرای کد با این زبان به قدری آسان بود که بسیاری از برنامه نویسان قادر به هک کردن کدهای آن بدون درک درستی از کدها بودند. در حالی که برنامه نویسان خوب هرگز کد را کپی نمی‌کنند. در نسخه 7 آن که آخرین نسخه است بسیاری از تناقضات و خطاهای نابودکننده را کاهش داده اند.

 

مقاله مرتبط: درباره آخرین ورژن php چه می دانید؟

 

انعطاف‌پذیری

این زبان یک زبان برنامه‌نویسی پویا است. این به این معنی است که هیچ قانون سختی در مورد نحوه ایجاد ویژگی‌ها وجود ندارد و شما انعطاف‌پذیری بیشتری برای حل مشکلات با استفاده از روش‌های مختلف خواهید داشت. علاوه بر این، نسبت به اشتباهات more است، بنابراین شما هنوز می‌توانید برنامه خود را کامپایل کرده و اجرا کنید تا زمانی که به بخش مشکل‌دار برسید.

 

مقیاس پذیری

نگهداری آسان نیست:

PHP یک زبان به طور پویا نوشته شده‌ است؛ به این معنی که یک چیز می‌تواند به راحتی به معنی یک چیز متفاوت با توجه به متن باشد. همانطور که یک برنامه بزرگتر و پیچیده‌تر می‌شود، حفظ و تغییرات آن دشوارتر خواهد بود، بنابراین تجربه و بینش، یادگیری چگونگی طراحی کد و یا نوشتن تست‌های واحد برای سهولت نگهداری را به وجود می آورد. در هر حال، شما می‌توانید نحوه نوشتن کد را با کار کردن با یک مربی با تجربه یاد بگیرید.

 

برخی مشخصه های زبان PHP

سریع نیست

به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی پویا، بیش از حد انعطاف‌پذیر است و برای انجام فرآیند، نیاز به انجام کارهای زیادی دارد تا اطمینان حاصل کند که آن مورد تعریف شده است و این باعث کاهش عملکرد آن خواهد شد. با این وجود، آپدیت جدید آن تغییراتی را در بهبود سرعت ایجاد کرده‌ است.

 

جامعه برنامه نویسی

اول از همه، اندازه جامعه مهم است، زیرا جامعه برنامه‌نویسی بزرگتر، پشتیبانی بیشتری را به دست می‌آورد. همانطور که شما وارد دنیای برنامه‌نویسی php می‌شوید، به زودی درک خواهید کرد که پشتیبانی حیاتی چگونه است، زیرا جامعه توسعه دهنده در مورد دادن و دریافت کمک است. علاوه بر این، جامعه بزرگ‌تر، افراد بیشتر و ابزار مفیدی برای تسهیل فرآیند توسعه در آن زبان خاص خواهند داشت. بدانید که تا کنون بیش از ۶۰۰ زبان برنامه‌نویسی برجسته در سراسر جهان وجود دارد.

 

اهمیت PHP در توسعه وب

اهمیت زبان php در طراحی وب

 

پی اچ پی از زبانهای برنامه‌نویسی است که طرفداران بسیاری دارد و در بین زبان‌های برنامه‌نویسی نیز محبوب‌تر است. در حال حاضر، نزدیک به 82% از وب سایت‌ها به عنوان زبان برنامه‌نویسی دو طرف استفاده می‌کنند. در زیر چندین ویژگی ارایه‌ شده که اهمیت آن در توسعه وب را شرح می‌دهد:

 

کارایی:

امروزه، اغلب کاربران وب سایت هایی را که  بیش از ۳ ثانیه آپلود شود را رها می‌کنند. بنابراین، توسعه دهندگان باید راه‌هایی برای نگه داشتن بازدیدکنندگان با رسیدن به سرعت بارگذاری وب سایت پیدا کنند. این کار با JIT انجام می‌شود که کد را به زبان ماشینی برای نتایج جذاب تری ترجمه می‌کند.

 

سازگاری:

این زبان به طور یکپارچه با سیستم‌عامل اصلی خود، پایگاه‌داده و سرورهای وب کار می‌کند. این سیستم‌عامل از سیستم‌عامل هایی مانند لینوکس، Solaris و غیره پشتیبانی می‌کند. در عین حال، برنامه نویسان از بین تعدادی از پایگاه‌های اطلاعاتی یک گزینه برای انتخاب دارند. همچنین برخی از پروتکل‌های رایج استفاده‌ شده مانند HTTP ،POP۳،LDAP و غیره را پشتیبانی می‌کند.

 

انعطاف‌پذیری:

یکی از زبان هایی است که برنامه نویسان را قادر می‌سازد تا در طول مراحل مختلف توسعه، تغییراتی در کدها داشته باشند. آن‌ها می‌توانند به راحتی ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید را حتی بعد از نوشتن کد، به وب سایت اضافه کنند. تغییرات می‌توانند در کد موجود انجام شوند و همچنین می‌توانند برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید به وب سایت اصلاح شوند.

 

ساختار زبان PHP:

به تازگی توسط چندین وب سایت ترافیک بالا مورد استفاده قرار گرفته‌ است. همچنین توسط توسعه دهندگان در سراسر جهان برای توسعه طیف گسترده‌ای از وب سایت و برنامه‌های وب استفاده می‌شود. برنامه نویسان این گزینه‌ها را برای ایجاد وب سایت‌های کوچک و ساده با استفاده از کد PHP به HTML دارند. منابع و ابزار ارایه‌شده توسط چارچوب‌های مختلف آن برای ایجاد برنامه‌های کاربردی وب بزرگ و پیچیده در مدت‌زمان کوتاه‌تر را می توان در هر زمان استفاده کرد.

 

مقاله مرتبط: فریم ورک های php کدامند؟

 

متن‌باز:

این روزها، شرکت‌های بزرگ، کوچک و متوسط، برای کاهش هزینه‌های سربار، از فن‌آوری‌های متن‌باز استفاده می‌کنند. به عنوان یک تکنولوژی متن‌باز، می توان توسط سازمان‌ها بدون هیچ هزینه ای، برای مجوز خود مورد استفاده قرار داد. برنامه نویسان می‌توانند زمان توسعه را با استفاده از مزایای چندین قالب متن‌باز PHP به طور قابل‌توجهی کاهش دهند.

 

دوره آموزش جاوا اسکریپت

 

php یا java script؟

شاید مهم‌ترین زبانی که با این مقایسه میشود جاوا اسکریپت باشد. توسعه مدرن نیازمند این است که در هر پروژه حداقل کمی جاوا اسکریپت برای توسعه جانبی مشتری و تعامل با آن، استفاده کند. استفاده از JS در سرور نسبتا آسان شده‌است.

جاوا اسکریپت مانند PHP،  گاهی ظاهر زیبایی ندارد اما در دهه گذشته به شدت مورد استفاده قرار گرفته است، برای استفاده از این زبان، در صورتی که شما تخصص داشته باشید، میتوانید از کتابخانه ها  در آن استفاده کنید. در غیر این صورت، جاوا اسکریپت انتخاب بهتری است.