فریلنسرها از چه سایت‌هایی می‌توانند پروژه بگیرند؟

فریلنسرها از چه سایت‌هایی می‌توانند پروژه بگیرند؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

فریلنسرها از چه سایت‌هایی می‌توانند پروژه بگیرند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

امروزه خیلی از مردم هستند که برای خود کار می کنند و در خانه به صورت فریلنسری پروژه میگیرند ما در این مقاله به شما سایت هایی را معرفی میکنیم تا راحتر بتوانید کار کنید.

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/03
4,335 بازدید

برنامه‌نویسان فریلنسر (Freelancer)، تخصص‌های خود را در دوره‌های زمانی مختلفی بین یک کارفرما یا کارفرماهای مختلف تقسیم می‌کنند. درواقع یک برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده نرم‌افزار که به‌صورت کارمزدی (Freelance) کار می‌کند، دامنه‌ای از انواع زبان‌های برنامه‌نویسی را یاد گرفته و در ازای انجام پروژه به‌وسیله دانش خود، هزینه در قبال آن دریافت می‌نماید. این روش، یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد در حوزه برنامه‌نویسی بوده و عده زیادی از برنامه‌نویسان، تمایل به انجام پروژه‌های کارمزدی دارند. برای این منظور و به جهت پوشش این قشر عظیم متخصص، وب‌سایت‌های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که می‌توان از طریق آن‌ها، اقدام به دریافت پروژه از کارفرمایان و انعقاد قرارداد کار کوتاه‌مدت با آن‌ها داشت. اکثر پروژه‌ها به‌صورت دورکاری (Remote) بوده و برنامه‌نویس، باید در مدت‌زمان مشخصی پروژه را تحویل دهد و هزینه آن را دریافت کند. در این مقاله، قصد داریم تا با برخی از مهم‌ترین این وب‌سایت‌ها آشنا شویم.

 

وب‌سایت معتبر Stackoverflow

 

 

هر برنامه‌نویسی نام استک آورفلو را شنیده و حداقل یک‌بار با آن روبرو شده است! این وب‌سایت قدرتمند که رتبه اول در جمع‌آوری متخصصین نرم‌افزار و برنامه‌نویس‌ها در سراسر دنیا را یدک می‌کشد، در ابتدا تنها یک فروم برای گفتگوی برنامه‌نویسان و ارائه پاسخ به آن‌ها توسط افراد خبره‌تر بود که رفته‌رفته به سمت ارائه پروژه‌ها و شغل‌های فریلنسری نیز گسترش یافت. در این وب‌سایت، هرچه بیشتر بتوانید پاسخ مناسب به سؤالات دیگر برنامه‌نویسان ارائه کنید و در ازای آن، Reputation یا امتیاز دریافت نمایید، یعنی در یک زبان برنامه‌نویسی خاص بسیار خبره هستید و این شانس شما را برای دریافت پروژه‌های کارمزدی در زمینه تخصصی‌تان بالا خواهد برد. بنابراین تأثیر این وب‌سایت بزرگ را هرگز دست‌کم نگیرید.

آموزش کسب درآمد دلاریدوره پیشنهادی: آموزش کسب درآمد دلاری

 

وب‌سایت بزرگ Freelancer.com

 

 

یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی که پروژه‌ها و موقعیت‌های شغلی فریلنس را به برنامه‌نویسان ارائه می‌کند، این وب‌سایت است که تعداد اعضای بسیار زیادی دارد و در آمریکای شمالی بسیار شناخته‌شده است. این سامانه، به روشی بسیار مناسب قادر است که در ازای ارائه رزومه مناسب، پروژه‌های بسیار جذابی را برای برنامه‌نویس پیشنهاد دهد و او را با کارفرمای پروژه مرتبط سازد. البته نباید فراموش کنید که برای برقراری این ارتباط، شما باید هزینه واسطه‌گری این وب‌سایت را نیز پرداخت کنید. وب‌سایت freelancer در بیش از 200 کشور دنیا مورد تائید است و افراد مختلفی از سراسر دنیا در آن به دنبال پروژه‌های مرتبط با تخصص خود می‌گردند.

 

وب‌سایت قدرتمند Upwork

 

 

یکی دیگر از گزینه‌های پیش رو، Upwork است که تمامی پروژه‌های خود را در یک فضای رایانش ابری در اختیار برنامه‌نویسان (البته پس از تایید کارفرما) قرار می‌دهد. با استفاده از راهکارهای قدرتمند داده‌کاوی، آپورک می‌تواند به‌خوبی ارتباط مناسبی بین کارفرما و برنامه‌نویس فراهم کند. امکان استفاده از برنامه تحت موبایل برای دریافت و مدیریت پروژه، امکان نظارت دقیق کارفرما بر تمامی مراحل انجام کار، سادگی ارائه خدمات و امکان دریافت بازخورد مثبت یا منفی پس از پایان کار جهت داشتن شانس بیشتر در پروژه‌های بعدی، جزو خدمات رایگان و مناسب آپورک است.

 

وبسایت Fiverr

 

 

فیور، وب‌سایت بسیار گسترده‌ای است که با هدف کارآفرینی برای برنامه‌نویسان به وجود آمده و همچنان در حال پیشرفت و بهبود خدمات است. یکی از ویژگی‌های جالب فیور این است که خود سیستم خودکار این وب‌سایت، قادر به تخمین هزینه و زمان اجرای پروژه بوده و می‌تواند کمک بزرگی برای کارفرمایان و برنامه‌نویسان جهت تعامل باشد. همچنین این سیستم خودکار، در تمامی مراحل پروژه، کارفرما را در جریان کار برنامه‌نویس قرار می‌دهد و از او خروجی‌های لازم را در پایان هر فاز دریافت می‌کند. این اقدام باعث جلوگیری از شکست پروژه و عقب ماندن از زمان ارائه آن خواهد شد. همچنین شفافیت در معاملات، روند انجام کار و نحوه رفتار برنامه‌نویس و کارفرما برای پروژه‌های بعدی آن‌ها، یک مزیت بسیار مهم این وب‌سایت به شمار می‌رود.

 

نتیجه گیری

علاوه بر موارد یادشده، وب‌سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که امکان دریافت پروژه‌ها و موقعیت‌های شغلی مختلفی را برای فریلنسرها فراهم می‌کنند. نمونه‌هایی از این وب‌سایت‌ها ContentMart، Craigslist، Toptal و GURU در سطح بین‌المللی هستند که امکان یافتن پروژه دورکاری از سراسر دنیا را فراهم می‌آورند. گستره این دسته از وب‌سایت‌ها، در داخل کشور نیز با نمونه‌هایی مانند وب‌سایت پونیشا (Ponisha)، پارس فریلنس (Parsfl)، ورکفا (Workfa) و کاریشه (Karishe) ادامه یافته و رو به گسترش هستند. بنابراین اگر شما نیز یک فریلنسر هستید و به دنبال محل مناسبی برای دریافت پروژه‌های جذاب می‌گردید، حتماً سری هم به وب‌سایت‌های معرفی‌شده در این مقاله بزنید.