نحوه نصب وردپرس روی سرور خود در 10 دقیقه با چند گام ساده! چگونه در کم‌تر از 10 دقیقه وردپرس را روی سرور خود نصب کنیم؟

نحوه نصب وردپرس روی سرور خود در 10 دقیقه با چند گام ساده! چگونه در کم‌تر از 10 دقیقه وردپرس را روی سرور خود نصب کنیم؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

نحوه نصب وردپرس روی سرور خود در 10 دقیقه با چند گام ساده! چگونه در کم‌تر از 10 دقیقه وردپرس را روی سرور خود نصب کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

کمتر از 10 دقیقه با چند گام ساده، سایتتان را بر روی هاست خود با استفاده از کنترل پنل cpanel آپلود کنید و در کمتر از چند دقیقه صاحب وب سایت شوید.

دپارتمان ‌ها: آموزش طراحی سایت
1398/08/01
3,084 بازدید

 وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و داینامیک است که به ما امکان آماده کردن یک سایت در کمترین زمان ممکن را می‌دهد. با این مقاله همراه ما باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه در کمتر از ده دقیقه وردپرس را می توانید روی سرور خود نصب کنید.

 

دامنه (آدرس سایت)

از مراحل اولیه مورد نیاز پیش از نحوه نصب وردپرس روی سرور خود در 10 دقیقه، باید با دامنه آشنا شد. یک آدرس شامل بخش‌های مختلفی است اما در این جا کافی است فقط یک نام و یک پسوند برای آدرس خود انتخاب نمایید.

  • دامنه Domain Name
  • پسوند دامنه Extension

پس از انتخاب کردن نام وب سایت جدید خود لازم است انتخاب کنید که از کدام پسوند مایلید استفاده کنید.
به طور مثال ما قصد داریم سایتی به نام ایران موزیک را ثبت کنیم، کافیست تا از لینک زیر چک کنیم که دامنه آزاد است یا قبلا ثبت شده است:
Who.is
چنانچه آزاد بود آن را خریداری کنید. پسوندهای پیشنهادی ما به شما: com ،.ir ،.net ،.org و…

 

هاست (فضای میزبانی)

تمامی وب سایت‌ها در اینترنت بسته به حجم و بازدیدی که دارند، بر روی یک فضای میزبان به عنوان هاست قرار دارند. باید هر ماه هزینه‌ای را در قبال خدمات آن پرداخت و آن را خریداری کنید.
ما در اینجا از یک "هاست رایگان" استفاده می‌کنیم و به شما هم توصیه می‌کنیم که اگر برای اولین بار است که می‌خواهید یک وب سایت راه اندازی کنید، مانند ما عمل کنید.

 

 

اسکریپت وردپرس

اسکریپت یا همان مدیریت محتوایی که ما در این جا آموزشش را مطرح کرده‌ایم وردپرس می‌باشد که باید از طریق لینک زیر آخرین نسخه آن را دانلود نمایید.

دانلود نسخه وردپرس

 

چگونه در کمتر از 10 دقیقه وردپرس را روی سرور خود نصب کنیم؟

برای نصب وردپرس روی سرور خود در 10 دقیقه، اگر قصد خرید هاست را ندارید می‌توانید پا به پای ما برای استفاده از سرویس‌های هاستینگ رایگان استفاده نمایید.


تذکر: این گونه شرکت‌ها تنها در جهت تبلیغات سرعت و کیفیت خود این هاست‌ها را ارائه می‌دهند. اگر به دنبال راه‌اندازی یک وب سایت بزرگ و کسب و کاری هستید، هاستینگ رایگان مناسب نمی‌باشد. به دلایلی همچون: سرعت پایین، حجم کم، امکان مسدودی و گاهی عدم امکان بک‌آپ‌گیری از اطلاعات.

ابتدا جمله «هاست رایگان» را در گوگل سرچ و یکی از وب سایت‌های پیش‌رو را انتخاب کنید. برای استفاده از خدمات وب سایت ارائه دهنده هاستینگ رایگان، لازم است تا ثبت نام کنید. به همین جهت بر روی گزینه ثبت نام کلیک و فرم ثبت نام را به طور کامل پر کنید. پس پر کردن فرم، لینک تاییدی به ایمیل شما ارسال خواهد شد. وارد ایمیل خود شوید و روی لینک تایید کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی لینک، وارد صفحه‌ای جدید خواهید شد که نتیجه فعال‌سازی نشان داد می‌شود.
بعد از مراحل بالا وقت آن رسیده است که وارد هاست رایگان خود شوید. به صفحه اصلی وب سایتی که از آن خدمات را دریافت کرده‌اید بروید و بعد از زدن گزینه ورود، وارد صفحه لاگین خواهید شد.
با صفحه بالا روبه‌رو خواهید شد. شناسه و رمز عبوری را که در فرم ثبت نام وارد کرده‌اید، در این دو کادر بنویسید. بعد وارد شدن  صفحه زیر را خواهید دید.

طبق تصویر بالا، از جعبه (قسمت) File بر روی گزینه File manager کلیک نمایید. بعد از وارد شدن به یک پوشه با نام Public_html برمی‌خورید که باید وارد آن شوید. سپس در بالای صفحه بر روی گزینه Upload کلیک کنید.
در این بخش باید فایل وردپرس دانلود شده را آپلود کنید. بعد از آپلود شدن فایل به صفحه قبل بازگردید و بر روی  فایل زیپ آپلود شده، کلیک راست کنید و بر روی گزینه Extract کلیک کنید. حال که وارد فایل‌های ورودپرس شده‌اید تمامی گزینه ها به وسیله گزینه 1.Select all انتخاب نمایید.

بعد انتخاب کردن تمامی گزینه ها طبق تصویر بالا بر روی گزینه 2.Move file  بزنید تا کادر زیر برای شما باز شود.
در این مسیر شما باید انتخاب کنید که فایل ها به چه مسیری انتقال پیدا کنند. کلمه Wordpress را از آخر مسیر پاک کنید و روی گزینه (Move file(s کلیک کنید تا همه فایل ها را به پوشه Public_html  انتقال دهد. در حال حاضر اگر به پوشه Public_html مراجعه کنید می‌توانید تمامی فایل‌های استخراج شده را مشاهده کنید.

 

آموزش ساخت دیتابیس (پایگاه داده)

دیتابیس چیست؟ دیتابیس به بخش مورد نیاز وب سایت برای نگهداری اطلاعات، از جمله تمامی رمزهای کاربری، پست‌ها و کامنت‌ها و غیره می‌گویند.
برای ساخت دیتابیس سایت خود به صفحه اصلی سی‌پنل مراجعه نمایید و از طریق جعبه Database وارد MySql Database شوید.
 

حال باید اطلاعات را به صورت زیر تکمیل بفرمایید:

  • انتخاب نام برای پایگاه داده (دیتابیس)
  • انتخاب نام کاربری برای پایگاه داده
  • انتخاب رمز عبور  برای پایگاه داده

تذکر: این نام کاربری و رمز عبور با شناسه و پسورد "سی‌پنل" فرق دارد. برای امنیت بیش‌تر بهتر است رمزهای متفاوت داشته باشید.

پس از وارد کردن موارد بالا دیتابیس ساخته می‌شود. حال برای افزودن کاربر جدید به پایگاه داده باید بر روی گزینه Add در قسمت Add a User to a Database کلیک نمایید. در پنجره باز شده تمامی گزینه‌ها را تیک بزنید تا دسترسی‌های لازمه به شما داده شود. سپس بر روی گزینه Make change کلیک نمایید.

تا اینجا دیتابیس سایت را ساختیم و حالا باید به سراغ وارد کردن اطلاعات پایگاه داده در وردپرس برویم و آن را نصب کنیم. وارد file manager شوید و شاخه Public_html را انتخاب کنید. فایل wp-config-sample.php  را پیدا کنید و روی گزینه Rename در بالای صفحه کلیک کنید. نام آن را به wp-config.php تغییر دهید.

بعد از تغییر نام فایل، آن را انتخاب کنید و از منوی بالای صفحه  Edit را بزنید تا فایل در محیط ویرایش‌گر سی‌پنل باز شود. اطلاعات زیر را وارد کنید.
1) نام پایگاه داده‌ مشخص شده          2) نام کاربری شما        3) پسورد شما

سپس روی گزینه Save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند. به مراحل پایانی نزدیک می‌شویم. حال باید آدرس وب سایت خود را در مرورگر وارد نمایید. با صفحه زیر روبه‌رو خواهید شد. تمامی کادرها را به دلخواه و مرتبط با محتوای سایت خود پر کنید. حتما تیک قسمت «حریم خصوصی» را بزنید. در صورت خالی بودن کادر، موتورهای جستجو قادر به پیدا کردن وب سایت شما نخواهند بود. در آخر با زدن گزینه ورود می‌توانید وارد بخش مدیریتی خود شوید. از این پس با مراجعه به آدرس www.address-site-shoma.com/wp-login.php
می‌توانید از صفحه ورودی خود استفاده کنید.