10 ابزار رایگان و قدرتمند برای SEO سایت شما

10 ابزار رایگان و قدرتمند برای SEO سایت شما
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

10 ابزار رایگان و قدرتمند برای SEO سایت شما

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

چه چیزی بهتر از یک ابزار SEO فوق العاده هست؟ یک ابزار فوق العاده که رایگانم هست. در این مقاله به لیستی از ابزارهای رایگان SEO اشاره می کنیم که میتونند بسیار به کارمون بیان. و درعین حال که استفاده از چندین ابزار برای بهبود SEO وسایتتون مفید هست, باید تلاش کنید از تمام پتانسیل هر ابزار استفاده کنید. به همین دلیل من چندین لینک اضافی و نکته برای شروع کار مطرح کردم.

دپارتمان ‌ها: آموزش دیجیتال مارکتینگ
1398/08/03
2,701 بازدید

 

10- GTMetrix

 

 

مدیریت اینکه سرعت بارگذاری صفحه شما چطور باشه, به خوبی UX, تاثیر زیادی روی SEO داره. GEOMetrix یک ابزار برای تخمین سرعت بارگذاری یک صفحه و تشخیص کارهایی که برای بهبود نیازه هست, پس شما در آینده میدونید چطور سایت رو صیقل بدید. ابزارهای دیگری وجود دارند اما این یکی هم کامله و هم user-friendly.


9 - Web Developer Toolbar

 

 

ابزار Web Developer Toolbar یک گیره به هنگام فاز فنی بررسی SEO هست. این به شما اجازه میده اطلاعات رو از CSS ,Java Script, تصاویر, کوکی ها, ... پیدا یا غیرفعال کنید. شما میتونید از طریق این لینک بیشتر درمورد چگونگی استفاده از Web Developer Toolbar بدونید.

 

8 - Bultwith

 

 

Bultwith همینطور که در اسمش آمده عمل میکنه. این یک ابزار ساخت پروفایل وبسایت هست که به شما میگه از چه تکنولوژی هایی برای ساخت سایتتون استفاده کردید. شما میتونید بدونید از چه CMS یا فریمورک هایی در سایت استفاده کردید, چه ابزارهای analytic روی سایت پیاده سازی شده و بیشتر. این یک ابزار عالی برای افرادیست که کارهای SEO انجام می دهند.

 

7 - Bing Webmaster Tool

 

 

این یک ابزار نادیده گرفته شده و برادر Google Search Console هست. Bing Webmaster Tools یک راه عالی برای بررسی اینکه سایت شما چطور در Bing - که بیش از 20 درصد ترافیک جستجوها رو شامل میشه - کار میکنه. همچنین مزایای دیگری پشت Bing هست, مثل شاخص گذاری, crawling, بهینه سازی کلیدواژه های صفحه و سایر عناصری که میتونند در کارایی SEO سایت شما تاثیر بگذارند.


6 - Google و Bing

 

 

واضحه که شامل کردن این دو در لیستمان کار اشتباهی نیست. موتورهای جستجو گوگل و Bing خودشان ابزارهای SEO مفیدی هستند. تسلط بر عملکرد موتورهای جستجو بخشی از تسلط بر SEO هست. با جادوی جستجو, شما میتونید میزان ثبت محتوا رو تخمین بزنید, رنکینگ کلیدواژه ها رو پیدا کنید یا لیست SERP رو آنالیز کنید.


5 - SEO Spider Tool

 

 

این ابزار یک خزنده ی عالی وبسایت هست که شما میتونید اطلاعات زیادی در هر URL پیدا کنید. این رو دانلود کنید و از امکاناتش استفاده کنید. وقتی تمام اطلاعات رو ببینید سوالاتی به ذهنتون میرسه. این لینک ها بهتون کمک میکنه : 

راهنمای رسمی ابزار, 10 ویژگی SEO Spider 

 

 

 


4 - Google Keyword Planner 

 

 

Google Keyword Planner یک ابزار خزنده برای تحقیق کلیدواژه هاست. به سادگی بهش یک کلمه پایه بدهید, و کلیدواژه های پیشنهادی شروع می شوند و به همراه اونها میانگین ماهانه جستجوهای اون کلیدواژه هم می آید.

 

3 - Moz

 

 

Moz مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی کاربرپسند هست. در ادامه چند ابزار رایگان Moz رو مطرح می کنیم :

•    Open Site Explorer یک ابزار تحلیل backlink هست که بهمراه معیارهای مفید آمده.
•    Mozbar یک تولبار مرورگر هست که به شما اجازه میده به سرعت ویژگی های کلیدی Moz رو در صفحه وب داشته باشید.
•    SERP Overlay بخشی از Mozbar هست و معیارهای SEO رو در هر نتیجه جستجو نشون میده.

 

2 - Google Search Console

 

 

Google Search Console یک ابزار لازم و ضروریست که شبیه سازی میکنه سایت شما چطور در جستجو نمایش داده میشه و به شما یاد میده عناصر ظاهری مختلف رو تحت تاثیر SEO قرار بدید. این همچنین شامل خطاهای crawling, پیشنهادهایی برای بهبود و ... هست.

شما میتونید برای شروع از راهنمای رسمی اون استفاده کنید.

 

1 - Google Analytics

 

 

احتمالا شمایی که دارید این پست رو میخونید, حداقل یکبار نگاهی به Google Analytics انداخت اید, پس چیز عجیبی نیست که این ابزار بهترین در لیست ما باشه. 

ارزشمندترین اطلاعات SEO آن هایی هستند که به شما کمک کنند بهتر بازدیدکنندگان رو درک کنید و بدونید اونها چطور با سایت شما تعامل برقرار میکنند. هیچ ابزاری به اندازه ی Google Analytics این اطلاعات رو به شما نمی دهد و هیچ ابزاری وظیفه فراهم کردن اطلاعات رو طوری که امکانات رایگانی مثل این داشته باشد رو بهتون نمیده.