پردرآمدترین طراحان بازی های ویدیویی

پردرآمدترین طراحان بازی های ویدیویی
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

پردرآمدترین طراحان بازی های ویدیویی

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

قبل از ورود به این حرفه فرد باید دانش کافی را در این زمینه کسب نماید تا همه چیز را در مورد طراحی بازی های ویدئویی به وضوح درک کند. اگر شما هم علاقمند به این حرفه هستید با ادامه مقاله زیر همراه باشید. مقاله زیر راهنمای جامعی در این زمینه است.

دپارتمان ‌ها: آموزش برنامه نویسی
1400/06/20
4,215 بازدید

پردرآمدترین طراحان بازی

 

آیا شما یک گیمر هستید که از انجام بازی های ویدئویی لذت می برید؟ آیا تا به حال به نحوه طراحی و توسعه بازی های مورد علاقه خود فکر کرده اید؟ آیا از خود پرسیده اید، پردرآمدترین طراحان بازی های ویدیویی چه کسانی هستند؟

به جرات می توان گفت یکی از عواملی که باعث می شود برخی از طراحان بازی های ویدئویی در جهان  به درآمد بالایی از طراحی انواع بازی های ویدیویی دست پیدا کنند، موقعیت مکانی آنها است. بازی ها توسط افراد حرفه ای طراحی  می شوند. توانایی و خلاقیت  در طراحی بازی های ویدیویی باعث شهرت آنها شده است.

به طور حتم هیچ کس نمی تواند یک شب به طراحی بازی های ویدئویی بپردازد، حتی اگر به این کار بسیار علاقه مند باشد. بنابراین قبل از ورود به این حرفه فرد باید دانش کافی را در این زمینه کسب نماید تا همه چیز را در مورد طراحی بازی های ویدئویی به وضوح درک کند. اگر شما هم علاقمند به این حرفه هستید با ادامه مقاله زیر همراه باشید. مقاله زیر راهنمای جامعی در این زمینه است.


طراحی بازی های ویدئویی چگونه است؟

طراحی بازی های ویدئویی شامل توسعه و طراحی محتوا، داستان، محیط و شخصیت سازی است. طراحی بازی یک زمینه سرگرم کننده، کامل و چند وجهی با فرصت های شغلی زیاد است. برای ساخت بازی های ویدئویی به توانایی های خلاقانه و کاربردی و همچنین توانایی نوشتن نیاز است.

علاوه بر این نیاز به خلق داستان، شخصیت ها، اهداف، قوانین و چالش های جذاب برای تاثیرگذاری بر تعاملات شخصیت های داستان، کاربران یا اشیاء است. بازی های ویدئویی را می توان متناسب با اهداف سرگرمی یا آموزشی توسعه داد.

در واقع تبدیل شدن به یک طراح بازی های ویدئویی کار آسانی نیست، زیرا مهارت های اساسی زیادی وجود دارند که باید برای موفقیت در این زمینه توسعه داده شوند. برخی از این مهارت ها عبارتند از: 

•    مدیریت صحیح زمان  

•    صبر 

•    شور و انگیزه 

•    مهارت حل مسئله 

•    خلاقیت 

•    روحیه کار تیمی 

•    مهارت های نوشتاری و گفتاری عالی 

•    توانایی قصه گویی 

•    توانایی خلق جزئیات  

•    داشتن مهارت های فنی متناسب با رشد فناوری تکنولوژی

ساخت یک بازی ویدیویی با خلق یک ایده آغاز می شود که اغلب با یک تغییر در مدل موجود همراه است. برای طراحی بازی های ویدئویی می توان از اصول و تجربیات مختلف الهام گرفت.

اما بدون مهارت های اساسی، بازی ویدیویی تولید شده ممکن است کاربر پسند نباشند و با استقبال روبرو نشوند. نمونه های بازی های ویدئویی شامل بازی های ورزشی، اکشن، ماجراجویی، پازل، بازی های استراتژی، بازی های نقش آفرینی و بسیاری دیگر هستند.


دلایل اصلی تبدیل شدن به یک طراح بازی های ویدئویی چیست؟

 

دلایل طراح بازی شدن

 

هر طراح بازی ویدئویی دلایل متفاوت و منحصر به فردی برای ورود به این حرفه دارد. برخی از دلایل اصلی شناخته شده برای طراحی بازی های ویدیویی به شرح زیر است:

1.    محیط کاری دوستانه و آرام
محیط طراحی بازی بر خلاف صنایع و دیگر حرفه هاست. کارکنان با انگیزه، پرانرژی و خلاق هستند و با علاقه به کار خود مشغول هستند. آنها از کار خود نهایت لذت را میبرند، زیرا چیزی را تولید می کنند که باعث خوشحالی دیگران و کسب تجربه بیشتر برای خودشان می شود. 

2.    حقوق مناسب
طراحی بازی های ویدئویی حرفه ای پردرآمد است. برخی از این طراحان  در حال حاضر جزو پردرآمدترین افراد در حوزه توسعه نرم افزار هستند. حقوق آنها رقابتی و رضایت بخش است.

3.    سرگرمی مردم
افراد در هر سنی به گونه ای تعاملی دنبال لذت و سرگرمی هستند، خواه این سرگرمی در یک دنیای فانتزی باشد یا یک زمین ورزشی. سرگرمی های تعاملی بیش از یک لذت هستند و چنین لذتی بدون ایجاد پیش نیازهای آن، قابل دستیابی نیست.

بازی های ویدئویی یکی از آن ابزارهای لذت بخش هستند. به همین دلیل برخی از افراد از این که خلاقیت آنها  سرگرمی را به زندگی دیگران بیاورد، لذت می برند.

4.    به کار گیری مجموعه ای از مهارت های خاص و خلاق
شما به عنوان طراح بازی از مهارت های فکری و خلاقانه و همچنین تخصص فنی استفاده خواهید کرد. هنگام تعیین نحوه عملکرد اجزای مختلف بازی، تحلیلی و عملگرا بودن ضروری است.

به عنوان مثال، نحوه برخورد یک شخصیت با چالش های موجود یا نحوه کسب امتیاز کاربر پس از تکمیل ماموریت در بازی به یک برنامه تحلیلی و عملکردی نیاز دارد.


بررسی میزان حقوق طراحان بازی های ویدئویی 

طراحی بازی های ویدئویی می تواند حرفه ای سودآور باشد، اما همچنین تلاش زیادی می طلبد. اکثر طراحان و توسعه دهندگان بازی باید در چند سال اولیه برای امرار معاش به شغل دومی بپردازند. بسیاری از طراحان موفق به کارآموزان این حرفه توصیه می کنند که این حرفه را به خاطر پول دنبال نکنید.

زمانی این حرفه می تواند باعث درآمد زایی شما شود که به عنوان طراح بازی شناخته شوید. به گفته Glassdoor، طراحان بازی در ایالات متحده تقریباً 50 هزار دلار درآمد اولیه دارند. از سوی دیگر طراحان ارشد که برای شرکت های بزرگ کار می کنند، می توانند تا 100 هزار دلار در سال درآمد داشته باشند.

دستمزد یک طراح بازی های ویدئویی بسته به سطح تجربه آنها بین 40000 تا 60000 دلار در سال متغیر است. متوسط درآمد سالانه طراحان بازی های ویدئویی 54000 دلار است. بالاترین مبلغ پرداختی به طراحان بازی های ویدئویی حدود 70000 دلار در واشنگتن است.

در ایالات متحده، طراحان بازی های ویدئویی تقریباً مشابه همتایان خود در زمینه های مشابه درآمد دارند. درآمد آنها کمتر از مهندسان سخت افزار کامپیوتر است، اما به طور متوسط بیش از مهندسان نور و لیزر درآمد دارند. متوسط پاداش برای طراحی بازی های ویدئویی در ایالات متحده تقریباً 90،270 دلار در سال است.

در بسیاری از موارد، تعداد سال های تجربه یا سطح تخصص نیز می تواند دستمزد طراح بازی های ویدئویی را تعیین کند.

با توجه به داده های مربوط به حقوق و دستمزد منبع PayScale.com در آوریل 2018، طراحان بازی های ویدیویی می توانند پاداش زیادی دریافت کنند و در نهایت به عنوان طراح ارشد بازی ارتقا پیدا کنند.

طراحان ارشد می توانند حقوق بیشتری حدود 66،617 تا 120،620 دلار دریافت کنند. طراحان بازی های ویدئویی به طور متوسط بر اساس سطح تخصص خود می توانند درآمدهای زیر را کسب کنند:

  • 0 تا 5 سال: 56000 دلار
  • 5 تا 10 سال: 71000 دلار
  • 10 تا 20 سال: 79000 دلار
  • 20 سال یا بیشتر: 98000 دلار


چگونه طراحان بازی های ویدیویی درآمد کسب می کنند

عنوان شغلی طراح و توسعه دهنده بازی بدون شک هیجان انگیز است. چه کسی نمی خواهد با توسعه و بهبود بازی های ویدئویی درآمد کسب کند؟ با این حال، بسیاری از توسعه دهندگان بازی ها آینده نگر هستند و می دانند که راه های مختلفی برای کسب درآمد در این صنعت وجود دارد. این صنعت آنقدر بزرگ است که درآمدزایی در آن از فرآیند طراحی آسان تر است.

امروزه با توجه به محبوبیت بازی های ویدئویی، روش های مختلفی برای درآمدزایی در این صنعت وجود دارد. در زیر به برخی از راه هایی که یک طراح بازی های ویدیویی می تواند از طریق آنها درآمد کسب کند، اشاره شده است:

  •  به عنوان طراح بازی های ویدئویی به یک استودیو درخواست کار دهید 

کار برای یک ناشر بزرگ یکی از مطمئن ترین راه ها برای تامین معاش به عنوان توسعه دهنده بازی است. برای ساخت و طراحی یک بازی به عنوان توسعه دهنده بازی می توانید با یک ناشر همکاری کنید. آنها بازی تکمیل شده، شخصیت ها و همچنین حقوق بازی را خریداری می کنند.

پس از ثبت قرارداد شما به عنوان توسعه دهنده بازی هیچگونه درآمد یا امتیاز دیگری کسب نخواهید کرد. البته روش های دیگری به جز در اختیار قرار دادن امتیاز بازی به ناشر برای کسب درآمد به عنوان توسعه دهنده بازی وجود دارد.

ممکن است با تکمیل تخصص خود در زمینه توسعه بازی به یک کارآفرین یا تولید کننده تبدیل شوید.

  • با تمرکز بر روی بخش خاصی از طراحی بازی، درآمد بیشتری کسب کنید

تخصص در زمینه خاصی از تولید بازی های ویدئویی بسیار مهم است، به خصوص اگر می خواهید در شرکت های بزرگی مانند Bethesda ،Rockstar  و Electronic Arts کار کنید. بیشتر تیم های طراحی بازی پیشرفته اغلب صدها کارمند متخصص و حرفه ای دارند.

اگرچه این رویکرد ممکن است برای برخی افراد محدود کننده به نظر برسد، اما به شما کمک می کند تا زمان و استعدادهای خود را در یک بخش متمرکز کنید تا از این طریق بتوانید در آن بخش از بازی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید.

اگر می خواهید در استودیوی کوچکتری کار کنید، ممکن است این روش چندان موثر نباشد. معمولاً طراحان بازی هنگام کار با یک تیم کوچک باید در زمینه های مختلف فرآیند تولید بازی پاسخگو باشند.

  • طراحی بازی های ویدیویی را به دیگران آموزش دهید

به اشتراک گذاشتن تخصص و توانایی های خود با طراحان با انگیزه ممکن است بسیار سودمند باشد. آموزش دیگران می تواند به شما کمک کند تا در طراحی بازی های ویدئویی حرفه ای و پرشور عمل کنید، علاوه بر این، از این طریق می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

همچنین کار به عنوان مشاور طراحی بازی می تواند پس از چندین سال تلاش در دنیای رو به رشد طراحی بازی یک استراحت و فرصت دوباره باشد.

  • با افراد متخصص و حرفه ای ارتباط برقرار کنید

در رویدادهای بزرگ صنعتی و هم در جلسات کوچک طراحان و تولیدکنندگان بازی شرکت کنید. این گونه جلسات به شما کمک می کنند تا با افراد مختلفی آشنا شوید. این افراد ممکن است در آینده به شما برای پیدا کردن شغل مناسب کمک کنند.

  •  فروش ابزارهای توسعه دهنده بازی به شرکت های بازی سازی

فروش ابزار یا برنامه به سایر سازندگان بازی راه دیگری برای کسب درآمد در حوزه طراحی و تولید بازی است. پس زمینه ها، مدل های سه بعدی و سایر مواردی که کار تهیه کننده بازی را آسان تر می کند، می تواند منبع ثابتی برای کسب درآمد باشد. ابزارهایی مانند Unity Asset Store که به مشکلات متداول سایر سازندگان بازی در بازارهای آنلاین پاسخ می دهند، لیست کنید.

ممکن است بتوانید این ابزارها را با قیمت بالا بفروشید و  از این طریق درآمد کسب کنید. با این حال، دستمزد طراحان بازی های ویدئویی ممکن است بر اساس موقعیت مکانی که در آن کار می کنند، متفاوت باشد که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم.


10 کشور پر درآمد برای طراحی بازی های ویدئویی

 

10 کشور پردرآمد در بازی

 

صحبت درباره بهترین کشورها برای طراحان بازی های ویدئویی بستگی به میزان پرداختی این کشورها به طراحان و تولید کنندگان بازی دارد. با وجود این واقعیت که بیش از 2000 شرکت تولید بازی در سراسر جهان وجود دارد، اما همه شهرها از نظر امکانات و پرداخت درآمد برابر نیستند.

وقتی صحبت از تولید بازی می شود، برخی از شرکت ها از نظر جمعیت متمایز می شوند. آنها برچسب "کانون طراحی بازی" را دارند، زیرا دارای بیشترین استودیوهای توسعه بازی  و در نتیجه بیشترین مشاغل طراحی و تولید بازی هستند.

1.ایالات متحده 106,120 دلار (73,246 پوند)

ایالات متحده تقریباً همه شرکت های بزرگ فناوری جهان را در خود جای داده است. همچنین حقوق متوسط زیادی برای توسعه دهندگان اختصاص داده، بنابراین اگر می خواهید به عنوان توسعه دهنده کار کنید، ایالات متحده محل مناسبی است. این کشور میزبان فیس بوک، آمازون، گوگل و شرکت های دیگر است.

2. سوئیس 101,449 دلار (70,022 پوند)

سوئیس به دلیل پاداش های دولتی به شرکت ها از طریق کمیسیون فناوری و نوآوری، یکی از دو کشوری است که حقوق متوسط شش رقمی برای توسعه دهندگان بازی در نظر گرفته است. طراحی بازی های ویدئویی در این کشور یکی از پردرآمدترین مشاغل است. تنها مسئله این است که میزان هزینه ها برای امرار معاش نیز بالا است.

3. دانمارک 81,778 دلار (56,444 پوند)

دانمارک پردرآمدترین کشور برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان در اتحادیه اروپا است. Issuu، بستری که به هر کسی اجازه می دهد مطالب خود را منتشر کند و ماهانه بیش از 90 میلیون بیننده دارد، در دانمارک واقع است. 

4. استرالیا 80,093 دلار (55,281 پوند)

طراحان و توسعه دهندگان بازی های ویدئویی در استرالیا جزو پردرآمدترین های جهان هستند. هزینه زندگی در نیوزیلند از دیگر کشورهای این لیست بیشتر است.

5. نروژ 77,429 دلار (53,443 پوند)

شاید وقتی به فناوری فکر می کنید، نروژ اولین کشوری نباشد که به ذهن می رسد، اما این کشور برای توسعه دهندگان بلند پرواز مکان خوبی است. بیش از 40 میلیون نفر در سراسر جهان از محصولات "EdTech" نروژ مانند Kahoot که بازی های درسی را ارائه می دهد، استفاده می کنند.

6.  ایرلند 76,747 دلار (52,272 پوند)

ایرلند تنها محل استقرار اپل در خارج از ایالات متحده است، به همین دلیل توانست در سال 2015 با سرعت بالایی در اتحادیه اروپا رشد کند. متوسط درآمد توسعه دهندگان در ایالات متحده معادل 18,058 ساندویچ بزرگ مک دونالد در سال است.

7.  انگلستان 75,654 دلار (52,217 پوند)

منطقه “Silicon Roundabout” در شرق لندن مانند همتای کالیفرنیایی خود (Silicon Valley) است، بنابراین شکی نیست که درآمد طراحان و توسعه دهندگان در انگلستان بالاست. 

در حالی که هیچ کس نمی تواند لندن را به ارزان بودن متهم کند، اما حقوق طراحان بازی های ویدئویی حدودا برابر با 17,925 ساندویچ مک دونالد است.

8. اسرائیل 74,400 دلار (51,352 پوند) 

در اسرائیل شرکت های نرم افزاری در حال پیشرفت هستند، برنامه هایی مانند BreezoMeter که از تلفن برای تشخیص آلودگی هوا استفاده می کند، از برنامه های طراحی شده در شرکت‌های نرم‌افزاری این کشور است، از همین روی پاداش و دستمزد خوبی را برای توسعه دهندگان برنامه ها و بازی ها اختصاص می‌دهد. 

دستمزد این افراد، هزینه 17،447 ساندویج بزرگ مک دونالد را برای آن‌ها پرداخت خواهد کرد.

9.   نیوزلند 70,727 دلار (48,817 پوند)

نیوزلند از جمله کشورهای توسعه یافته در زمینه فناوری اطلاعات است. از طرفی به دلیل اینکه فاصله زیادی با دیگر نقاط جهان دارد میزان هزینه ها در این کشور بالاست ولی با این دستمزد می‌توانید 18,089 ساندویچ بزرگ مک دونالد خریداری کنید.

10. کانادا 70,307 دلار (48,527 پوند)

در مونترال بزرگترین طراحان بازی های ویدیویی جهان از جمله Ubisoft، خالق Assassin's Creed وجود دارند، بنابراین تعجبی ندارد که میانگین دستمزد آنها در ده رده اول بالاترین دستمزدها قرار بگیرد. 

با توجه به قیمت مناسب اقلام مختلف در این کشور، دستمزد سالانه شما 16,978 ساندویچ بزرگ مک دونالد را حساب خواهد کرد. 

 


10  شرکت برتر در زمینه تولید و طراحی بازی های ویدیویی

بسیاری از شرکت های طراحی بازی های ویدئویی در همان روزهای اولیه همزمان با خلق اثر درآمد زایی نیز می کنند. از همین رو  طراحان بازی های ویدئویی امروزه درآمدهای میلیونی دارند برخی از آنها جزو ثروتمندترین افراد جهان هستند.
انجام بازی های ویدئویی در دو دهه گذشته برای میلیون ها نفر در سراسر جهان به یک لذت باورنکردنی یا به عبارت دقیق تر به یک اعتیاد جذاب تبدیل شده است. با افزایش تعداد طرفداران، تعداد سازمان های طراحی بازی و مشاغل بازی نیز افزایش می یابد. در زیر به برخی از برترین شرکت ها در این حوزه اشاره شده است:

1.Sony Computer Entertainment  ( 13.4میلیارد دلار)

سونی با تمرکز بر فناوری و خلاقیت، سیستم کنسول پلی استیشن را تولید کرد. استودیوهای بین المللی SIE (گروه توسعه دهندگان بازی های ویدئویی متعلق بهSony Interactive Entertainment  است) که امروزه پروژه های محبوبی از جملهGod of War ،Gran Turismo  و Turismo Sport را که شامل بازی های جنگی و اعتیادآور است، تولید می کند. 

 2. استودیو مایکروسافت (12.82 میلیارد دلار)

مایکروسافت ناشر اختصاصی ایکس باکس و ویندوز است و بازی های خاص خود را نیز توسعه می دهد. این استودیو به عنوان زیرمجموعه مایکروسافت طراح Windows ،Steam  و تمام نسخه های Xbox است. این شرکت در توسعه Gears of War ،Halo ،Minecraft  و دیگر عناوین مشهور همکاری دارد.

3.  نینتندو (6.28 میلیارد دلار)

نینتندو به عنوان یکی دیگر از شرکت های ژاپنی در لیست ثروتمندترین شرکت های بازی سازی جهان قرار دارد. این شرکت به لطف دستگاه های قابل حمل و ابتکارات شگفت انگیز یکی از سه شرکت برتر در زمینه توسعه بازی است. هنگامی که لوگوی نینتندو را مشاهده می کنید، اولین چیزهایی که به ذهن می آید Mario ،Pokemon  و The Legend of Zelda  است. این شرکت یکی از پردرآمدترین طراحان بازی های ویدیویی است. 

4.  SEGA (4.9 میلیارد دلار)

می توانید از این شرکت برای طراحی Sonic the Hedgehog و Pac-Man قدردانی کنید. SEGA مخفف "Service Games" است. این استودیو بیشتر بر سبک بازی تمرکز دارد. جدا ازSonic the Hedgehog، معروف ترین پروژه های سگا عبارتند ازTotal War ،Football Manager  و Virtual Tennis.

5. Activision Blizzard (4.85 میلیارد دلار)

این شرکت در سال 2008 با ادغام Activision و Vivendi Games تاسیس شد. Activision Blizzard یکی از سه شرکت برتر توسعه بازی در ایالات متحده است که دارای زیر مجموعه هایی مانند Infinity Wards و   Treyarch است.
Call of Duty ،Warcraft ،Starcraft ،Diablo  و Guitar Hero تنها تعدادی از عناوین موفق این شرکت هستند. این شرکت دستمزد بالایی را برای  طراحان بازی های ویدئویی اختصاص داده است.

6. Namco Bandai (4.74 میلیارد دلار)

به احتمال زیاد این کمپانی یکی از قدیمی ترین شرکت های طراحی بازی در لیست است. ماسایا ناکامورا، دیگر کارآفرین ژاپنی، آن را در سال 1955 راه اندازی کرد. نام این شرکت به اندازه دیگر شرکت ها شناخته شده نیست، اما وقتی به Dragonball Z  یا Naruto فکر می کنید، باید بدانید که Namco Bandai تولید کننده این عناوین بوده است.

7. الکترونیک آرتز (4.14 میلیارد دلار)

الکترونیک آرتز از سال 1982 شاهکارهایی را در دنیای بازی خلق کرد و میلیون ها نفر از علاقه مندان به فیفا را در سراسر جهان با جدیدترین نسخه خود غافلگیر نمود. با توجه به محبوبیت FIFA ،NHL، NFL و MMA بسیاری از گیمرها EA را با عناوین ورزشی آن می شناسند.

این استودیو در دهه اخیر تعداد زیادی بازی ویدیویی بسیار محبوب دیگر منتشر کرده است که The Sims and Crysis یکی از آنها است.

8. کونامی (3.24 میلیارد دلار)

Konami  در اوزاکا ژاپن در سال 1969 یعنی حدود 50 سال پیش تاسیس شد. این شرکت به خاطر Pro Evolution Soccer، بازی محبوب فوتبال مشهور است Silent Hill ،Castlevani  و Dance Dance Revolution  از دیگر عناوین برجسته این شرکت هستند.

9. یوبیسافت (1.85 میلیارد دلار)

برادران گیلموت در سال 1986 یکی از بهترین استودیوهای بازی سازی جهان را در فرانسه راه اندازی کردند. بازی های قهرمان محور زیادی توسط این شرکت تولید شده است که مشهورترین آنها Prince of Persia ،Assassin's Creed ،Far Cry  و سری Tom Clancy هستند.

10. Square Enix (1.26 میلیارد دلار)

Square Enix  در زمینه بازی های نقش آفرینی و دستگاهی (بازی های مورد استفاده در گیم سنترها) تخصص دارد و از معروف ترین عناوین آنها می توان به Space Invaders ،Danus  و Final Fantasy اشاره کرد.Square  یکی از شرکت هایی است که دستمزد بالایی برای طراحان بازی های ویدئویی می پردازد.

 

کلام آخر

طراحان بازی های ویدئویی با توانایی های فوق العاده خود شناخته می شوند. با این حال موفقیت در این شغل به موقعیت مکانی فرد نیز بستگی دارد. دلایل مختلفی برای ورود به این حرفه وجود دارد. کار به عنوان تهیه کننده بازی های ویدئویی می تواند از نظر مالی و همچنین شخصی رضایت بخش باشد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.