بهترین فریم ورک های سئو فرندلی جاوا اسکریپت کدامند؟

بهترین فریم ورک های سئو فرندلی جاوا اسکریپت کدامند؟
آکادمی آی تی
آکادمی آی تی
dots

بهترین فریم ورک های سئو فرندلی جاوا اسکریپت کدامند؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه

فریم ورک های سئو فرندلی جاوا اسکریپت کدامند؟ بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت برای سئو چیست؟ در این مقاله آکادمی آی تی کامل توضیح میدهیم.

دپارتمان ‌ها: آموزش سئو
1401/01/17
1,858 بازدید

فریم ورک ها چارچوب ها و قالب های آماده ای هستند که با تکمیل آن ها می توانید بدون نیاز به کد نویسی های اضافی صفحات وب و اپلیکیشن ها را راه اندازی کنید. فریم ورک قالب و یا چارچوبی است که به شما این امکان را می دهند تا با صرف انرژی کمتری کار برنامه نویسی را انجام دهید. در واقع فریم ورک به برنامه نویس کمک می کند تا بدون  اتلاف وقت برای قسمت های غیر ضروری  Angularبر روی توسعه بخش های مهم سایت یا اپلیکیشن تمرکز کند.

در جاوا اسکریپت به عنوان یکی از محبوب ترین و رایج ترین زبان های برنامه نویسی هم از فریم ورک های مختلف برای توسعه استفاده می شود. در ادامه این گفتار اطلاعات بیشتری پیرامون فریم ورک های سئو فرندلی جاوا اسکریپت مطرح می کنیم.

 

فریم ورک های سئو فرندلی جاوا اسکریپت

 

چرا فریم ورک در سئو نقش دارد؟

آمار نشان می دهد بیش از هشتاد و پنج درصد توسعه دهندگان برای تکمیل برنامه های خود از فریم ورک ها استفاده می کنند. محبوبیت بالا و کاربرد های گسترده فریم ورک سبب می شود که  فریم ورک ها مورد توجه کارشناسان سئو قرار بگیرند و به عنوان فاکتور های موثر در سئو هم کاربرد داشته باشند.

استفاده از فریم ورک ها برای وب سایت های ساخته شده با زبان های مانند جاوا اسکریپت می تواند دردسرهایی از نظر سئو ایجاد کند. البته اگر انتخاب فریم ورک به درستی صورت بگیرد هم روند انجام کار ساده می شود و هم مشکلی برای سئو  ایجاد نمی شود.

دوره مرتبط : آموزش سئو از صفر تا صد

 

فریم ورک برای سئو

 

سئو فرندلی چیست؟

یک سایت سئو فرندلی، سایتی است که  تشخیص و درک ساختار و محتوای آن برای موتور های جستجو آسان است.

 توضیحات متا،url  ها و محتوای یک سایت در سئو فرند لی نقش کلیدی دارند. زبان برنامه نویسی محبوب جاوا اسکریپت با داشتن قابلیت های متنوع پتانسیل بالایی در سئو فرندلی دارد. مشکلی که در رابطه با سایت های طراحی شده با جاوا اسکریپت وجود دارد این است که اغلب موتورهای جستجو آن ها را شناسایی نمی کنند.

البته گوگل به عنوان محبوب ترین و پرکاربردترین موتور جستجو پول سایت های نوشته شده با جاوا اسکریپت را نمایش می دهد دقت کنید که استفاده از فریم ورک های مناسب باعث افزایش سرعت بالا آمدن صفحات جاوااسکریپتی در گوگل می شود و مشکل تکرار درخواست ها برای نمایش محتوا را مرتفع می کند تا سیو سایت بهبود یابد.

 بنابراین انتخاب فریم ورک مناسب برای جاوااسکریپت نقش موثری در سیو این وب سایت ها دارد. در سیو فرندلی هدف بالا آمدن سریع تر و شناسایی سریع وب سایت توسط جستجو گر است، انتخاب فریم ورک های مناسب تا حد زیادی در سیو فرندلی جاوا اسکریپت موثر  است.

 

معرفی برخی از فریم ورک های سئو فرندلی جاوا اسکریپت

همان طور که اشاره شد برای وب سایت های نوشته شده با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت استفاده از فریم ورک ها نقش کاربردی در سئو سایت دارد. در ادامه این گفتار به معرفی برخی از فریم ورک های کاربردی جاوا اسکریپت می پردازیم.

 

فریم ورک Vue.js

این فریم ورک که به فریم ورک ویو هم معروف است، یکی از کاربردی ترین فریم ورک ها برای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است. فریم ورک ویو برای ایجاد رابط کاربری دلپذیر تر و راحت تر در وب سایت هر کاربری دارد‌. این فریم ورک یکی از ابزار های بسیار مهمی است که به صورت گسترده در توسعه وب مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین مزایای این فریم ورک می توان به حجم بسیار کم، ادغام راحت با پروژه های قبلی، درک آسان و توسعه آسان، انعطاف پذیری بالا و امکان ارتباط دو طرفه اشاره کرد.

 

فریم ورک Aurelia

این فریم ورک یکی از بهترین فریم ورک های جاوا اسکریپت است که می توان از آن در طراحی رابط کاربری در وب، موبایل و دسکتاپ استفاده کرد. فریم ورک Aurelia یکی از جدید ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت است که در سال 2015 طراحی و به بازار عرضه شده است.

 این فریم ورک منبع باز و تحت مجوز MIT است که پشتیبانی تجاری و سازمانی رابه مخاطبان خود ارائه می دهد. هم‌چنین لازم به ذکر است که این فریم ورک یکی از تمیز ترین و مدرن ترین فریم ورک هایی است که به طور کامل متمرکز بر استاندارد های وب بدون عناصر غیر ضروری است.

 

فریم ورک Ember.JS

این فریم ورک در سال 2015 به بازار نرم افزار معرفی شد و دقیقا از ان زمان هم در حوزه کاربردی خود گسترش یافت‌. فریم ورک Ember.JS همیشه جزء محبوب ترین و کاربردی ترین فریم ورک ها بوده و هست. این فریم ورک میزان پیکر بندی مربوط به کد ها را مانند سایر قسمت ها کاهش می دهد و از قابلیت اولویت بندی بر اساس حلقه برخوردار است. از مزایای این فریم ورک می توان به پشتیبانی از اتصال دو طرفه داده، مدیریت رابط ‌های کاربری پیچیده، ارائه نمونه اولیه و... اشاره کرد.

 

فریم ورک Gatsby

این فریم ورک یکی از فریم ورک های جدید و قدرتمند است که به علت سرعت بی نهایت در لود شدنش محبوبیت بسیاری دارد. در این فریم ورک پلاگین هایی وجود دارند که کار توسعه را برای توسعه دهندگان وب بسیار راحت می کنند و آن را به یک غول توسعه وب تبدیل کرده اند. فریم ورک Gatsby دارای مزایایی همچون سرعت بسیار بالا، جامعه بسیار بزرگ، انتقال انواع داده و... است.

 

فریم ورک Nuxt.js

این فریم ورک یکی از فریم ورک های سطح بالاست که با خلاصه سازی جزییات سرور های مورد استفاده و نیز توزیع کد های کاربران، سبب می شئد تا برنامه نویسان تمرکز بیشتری روی فرآیند توسعه اپلیکیشن داشته باشند.

 هدف اصلی فریم ورک ناکس که فریم ورکی بسیار کم حجم و انعطاف پذیر این است که توسعه دهندگان وب سایت ها با توجه به ویژگی های این فریم ورک این امکان را داشته باشند که از فریم ورک ناکس به منظور پایگاه اصلی پروژه شان استفاده کنند.

 این فریم ورک دارای مزیت های متعددی از جمله سهولت در ساخت اپلیکیشن های جهانی، کم حجم بودن، کاملا منعطف، تقسیم کد ها به صورت اتوماتیک، دارای ساختار پیش فرض فوق العاده، ماژول های بسیار جذاب، به روز رسانی فوق العاده سرور و... می باشد.

 

فریم ورک Next.js

این فریم ورک اغلب به نام فریم ورک متا شاخته می شود و این بدین علت است که بر اساس یک یا چند فریم ورک دیگر ساخته شده است. فریم ورک نکس مزایای متعددی از جمله صرفه جویی در زمان، بدون پیکر بندی بودن، تولید ایستا افزایشی، پشتیبانی از تایپ اسکریپت و بازخوانی سریع را برای توسعه دهندگان به همراه دارد.

 از مزایای فریم ورک نکس می توان رندر شدن در سمت سرور، تقسیم خودکار کد ها، جایگزینی هات ماژول، بهبود فرآیند توسعه دهی، دارای سئوی بهبود یافته، عملکرد بهبود یافته، بالا بردن سرعت وب سایت ها، توسعه منظم و بسیار سریع و تجربه کاربری غنی و... را نام برد.

 

فریم ورک Mithril

فریم ورک Mithril یکی از فریم ورک هایی است که اغلب برای طراحی اپلیکیشن های تحت وب تک صفحه ای از آن استفاده می شود. از مزیت های این فریم ورک می توان به حجم بسیار کم، سرعت بسیار بالا و فراهم سازی امکانات مسیریابی و خدمات XHR اشاره داشت.

 

فریم ورک Express.js

این فرم ورک هم یکی از بهترین فریم ورک هایی است که بر خلاف فریمورک های بزرگ و پر درد سر هیچ گونه تمپیلت انجین یا ORM جانبی ندارد و حتی توسط کامپوننت های دیگری هم ساخته نشده است. مزیت نصب راحت و آسان و محیط کد نویسی خالی با جاوا اسکریپت، فریم ورک اکسپرس را به عنوان بهترین گزینه برای توسعه ی سریع و راحت تبدیل می کند.

 این فریم ورک یک فریم ورک بسیار سبک و کوچک است که یکی از بهترین راه کار ها برای استارتاپ هایی است که قصد دارند به سرعت یک محصول خوب تولید کنند و وقت زیادی هم صرف مسائل پیچیده ی کد نویسی نکنند. از مزایایی که فریم ورک اکسپرس دارا است می توان سرعت بخشیدن به توسعه برنامه‌ های وب، فراهم کردن استفاده از موتور های قالب ‌سازی مانند Jade و EJS برای برنامه نویسان و سهولت در پیکر بندی و سفارشی ‌سازی برنامه ها را نام برد.

آموزش مرتبط : آموزش جاوا اسکریپت از صفر تا صد

 

فریم ورک Meteor

این فریم ورک یک فریم ورک منبع باز است که اکثرا برای نمونه سازی های سریع و هم­چنین تولید کد کراس پلتفرم های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از فریم ورک Meteor می توان برنامه های متعددی را در جاوا اسکریپت برای سرور اپلیکیشن، محیط های تلفن همراه و مرورگر های اینترنتی توسعه داد.

 از مزایای شاخص این فریم ورک پر کاربرد می توان به حمل موارد بیشتر با کد های کمتر، ساخت برنامه برای هر دستگاه، ادغام تکنولوژی هایی که قبلا استفاده کرده اید، دارای تکنولوژی های مفید متعدد، بروز رسانی خودکار و... اشاره کرد.

 

فریم ورک React Native

این فریم ورک، یک فریم ورک  UIمتن باز برای ساخت اپلیکیشن های موبایل است که توسط فیس بوک معرفی و به بازار نرم افزار ها عرضه شده است. فریم ورک React Native شرایطی را برای برنامه نویسان وب مهیا کرده است تا آن ها بتوانند اپلیکیشن ‌هایی را بسازند که دقیقا مشابه برنامه ‌های نوشته شده به زبان Native رفتار کنند.

 بر همین اساس از آنجایی که اکثر برنامه نویسان به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت تمایل دارند و از آن به طور گسترده استفاده می ‌کنند، تجربه‌ کار با این فریم ورک می ‌تواند برایشان لذت بخش باشد. از مزایای بارز فریم ورک React Native می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه برنامه نویسان وب هنگام توسعه‌ ی اپلیکیشن‌ های موبایل، تضمین پایداری برنامه و تغییرات ناچیز در هر ورژن، وجود ابزار های توسعه‌ فراوان و کاربردی، دارای قابلیت ترکیب شدن با زبان ‌های بومی، وجود نمونه ‌های کاربردی و جامعه‌ ی توسعه دهندگان قوی، پشتیبانی قوی توسط تیم بزرگی از برنامه نویسان و... اشاره کرد.

شما عزیزان در صورت علاقه به آموزش ری اکت می توانید با استفاده از دوره های آکادمی آی تی آن را از صفر تا صد یاد بگیرید.

 

فریم ورک Electron.js

این فریم ورک پلتفرمی است که این امکان را به توسعه دهندگان می دهد تا با استفاده از CSS، HTML و جاوا اسکریپت اپلیکیشن های کراس پلتفرم متعددی بسازند. فریم ورک الکترون به کمک محیط وب مسیر توسعه اپلیکیشن های دستکتاب را هموار می سازد و برنامه نوویسان برای توسعه اپلیکیشن هایشان نیازی به یادگیری ابزار ها و تکنولوژی های جدید نخواهند داشت.

 از مزایای متعدد این فریم ورک پر طرفدار می توان به امنیت بالای دیتا، دسترسی بسیار آسان، عملکرد مطلوب، مدیریت ساده و آسان، قابلیت استفاده مجدد، سازگاری بالا و صرقه جوبی در زمان و هزینه برنامه نویسان اشاره کرد.

 

سخن آخر

در این گفتار برخی از فریم ورک های مهم جاوا اسکریپت که تاثیرات مهمی بر سئو فرندلی دارند، معرفی شدند. فریم ورک ها با فراهم کردن چارچوب های آماده به برنامه نویسان  کمک می کنند تا بتوانند با صرف زمان و انرژی کمتری صفحات وب و اپلیکیشن ها را برنامه نویسی کنند. از آنجایی که کد های آماده فریم ورک ها و کتابخانه ها توسط اکثر توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می گیرد، نقش مهمی در سئو نیز دارند.